Pohlednice z Paříže (Recenzia)

Autor: Alex Brown

Originálny názov: A Postcard from Paris
Vydavateľstvo: Grada/Metafora 2022
Séria: Postcard
Diel:  2/2

Píše se rok 1917, Evropou zmítá první světová válka a mladá zdravotní sestra Beatrice Crawfordová opouští bezpečí svého domova ve Velké Británii, aby se mohla na francouzských bojištích starat o zraněné vojáky. Ani o desítky let později, když Francie podlehne nacistické okupaci a Paříž přikryje temný stín, Beatrice nedokáže jen nečinně čekat na záchranu. Komu však v tomhle novém, nebezpečném světě může věřit?

V roce 2019 do Paříže přijíždí Annie Lovellová, jež bez rozmýšlení skočila po možnosti navštívit byt, který ve městě zdědila její londýnská sousedka. Vedle příjemného vytržení z každodenního života tam na ni čeká i překvapení, které možná změní celý její život – podaří se jí totiž objevit Beatriciny skryté deníky.

Uchvácena strhujícím vyprávěním i nádherou Města světel skládá dohromady mozaiku dávných událostí, jež Beatrice uvedla do chodu… a které ještě stále čekají na své završení.

***

Rozmýšľate čo čítať v lete na dovolenke? Samozrejme, musí to byť nenáročné, oddychové a romantické čítanie :) Mám tu pre vás skvelý tip, ktorý si zamilujú určite všetky fanúšičky Julie Caplin. Štýlom sa jej Alex Brown veľmi približuje a jej postavy sú tiež veľmi podobne, tak trochu idealisticky, zobrazené. Aj keď je v anotácii spomenutá vojna, vôbec sa neobávajte, že kniha bude smutná.

Na začiatku sa v príbehu objavuje pár kapitol, ktoré zobrazujú vojnové roky a striedajú sa s kapitolami zo súčasnosti. Postupne sa ale vytrácajú a nahrádzajú ich denníkové zápisky, ktoré nám vykresľujú minulosť ich pisateľky. Prevažne je ale kniha situovaná do súčasnosti, kde sledujeme tri priateľky, ktoré chcú zistiť, prečo jedna stará žena v Anglicku zdedila krásny starý historický dom v centre Paríža.

Malé tajomstvá, ktoré príbeh prináša a skvelá atmosféra Paríža si vás určite získa a vy pri ňom skvele zrelaxujete. Páčilo sa mi, že aj keď boli do príbehu zakomponované aj určité problémy a nie všetko bolo vždy ľahké a ideálne, postavy si so všetkým vedeli poradiť a v pokoji ich vyriešiť. Zároveň príbeh ale nevyznieval vôbec plytko, skôr optimisticky a povzbudzujúco. Ukazuje, že rozhodnúť sa zmeniť život sa dá v kľude aj v päťdesiatke a na žiadne rozhodnutie nie je príliš neskoro.

Niekto by možno namietal, prečo sa autorka rozhodla tak málo venovať minulosti, pretože tá časová linka mala určite veľký potenciál a vyzerala zaujímavo. Ja musím povedať, že mne to vôbec nevadilo, pretože tak by bolo možné, že príbeh skĺzne do smutnej a pochmúrnej atmosféry, na čo som ja osobne vôbec nemala náladu. Preto som spokojná, že plynul skôr na pozitívnej vlne súčasnosti. Miestami vynikala aj romantická linka, ktorá sa mne zdala síce trochu nereálna, ale koniec koncov, celý príbeh je zidealizovaný, takže to k nemu celkom pasovalo.

Knihu určite odporúčam všetkým, ktorí hľadajú niečo nenáročné, radi sa presunú na miesta, ktoré majú čaro a atmosféru a od knihy očakávajú hlavne to, že si pri nej dobre oddýchnu. Určite je vhodná aj pre staršie čitateľky, nakoľko aj hlavná hrdinka už nie je najmladšia a možno by bola pekný darček aj pre staré mamy milujúce klasické romantické príbehy.