Aténino dieťa (Recenzia)

Autor: Hannah Lynn

Originálny názov: Athena's Child
Vydavateľstvo: Grada/Cosmopolis 2024
Séria: The Grecian Women Trilogy
Diel:  1/3
Počet strán: 184

Keď sa mladá Medúza, známa svojou nesmiernou krásou, stane kňažkou v chráme bohyne Atény, ešte netuší, aká vrtkavá je priazeň bohov. Zasväcuje svoj život pomoci iným, no keď sa sama stane obeťou božských hier, nikto jej nepomôže. Ani bohyňa nevypočuje jej prosby o pomoc namiesto toho kruto potrestá ju aj jej nevinné sestry. Stávajú sa z nich obávané Gorgóny. O tisíce rokov neskôr, keď svet už zabudol na ich mená a ľudský pôvod, vydáva sa hrdina Perseus na cestu. Nie preto, aby získal slávu, ale preto, aby zachránil svoju matku z rúk tyrana. Sprevádza ho priazeň bohov, no zdá sa, že jeho stret s Medúzou je nevyhnutný. Dokáže sa vymaniť zo zástupu tých, ktorí zlyhali, alebo sa zaradí k stovkám kamenných sôch, ktoré zdobia ostrov Gorgón.

***

Aj keď ma grécka mytológia baví a zaujíma, nikdy som sa v nej veľmi neorientovala. Vždy zabudnem kto s kým, kedy a aké má vlastne schopnosti :D Tu nám autorka v krátkom diele ponúka len zopár predstaviteľov, ale o to lepšiu šancu mám zapamätať si ich. Vychádza z pôvodných mýtov, ktoré obohatila svojou fantáziou a predstavila ucelený príbeh Medúzy a Persea.

Tu je dôkaz, že knihy nepotrebujú 400 strán, aby boli dobre napísané, zaujali a čitateľ si môže príbeh užiť. Áno, dalo by sa ju zrejme rozpísať aj naviac, určite si myslím, že dej by to obohatilo a našiel by sa priestor, kde textu mohlo byť viac, ale mne to takto vyhovovalo a na knihe sa mi páčila práve jej strohosť a údernosť. Má veľmi melancholickú, smutnú až pochmúrnu atmosféru, kde z každej stránky cítiť nespravodlivosť a rozmarnosť bohov.

Mne sa veľmi páčilo, ako si tento príbeh Medúzy a Persea autorka dotvorila a ako upriamila pozornosť na ženy, ktoré to mali v spoločnosti vždy ťažšie. V závere budete určite vedieť ako príbeh skončí, alebo to budete minimálne tušiť a predpokladať. Napriek tomu s vami určite pohne a bude sa vám páčiť.

Možno by ste zvládli túto krátku knihu prečítať aj na posedenie, mne sa páčilo, keď som s ňou strávila viac dní a neprelistovala ňou na jedno otvorenie. Má veľa pekných myšlienok, preto sa oplatí na vety viac sústrediť a možno sa nad nimi aj viac zamýšľať. Táto séria má ešte dva diely a ja verím, že sa ich v preklade dočkám a budem si ich môcť prečítať. Autorkin stručný štýl sa mi páči a teším sa na jej ďalšiu tvorbu.