pondelok 10. júna 2013

Krásna katastrofa (Recenzia)

Autor: Jamie McGuire
Originálny názov: Beautiful Disaster
Vydavateľstvo: Fortuna Libri Litera 2013
Séria: Beautiful
Diel: 1/2
Počet strán: 376
Žáner: NA, román
Moje hodnotenie obálky: 5/5

Anotácia:
JE TO KAMARÁTSTVO S NEPLÁNOVANÝMI DÔSLEDKAMI, KRÁTKODOBÉ VZPLANUTIE ALEBO LÁSKA? 
ABBY ABERNATHYOVÁ začína navštevovať vysokú školu ďaleko od svojho rodného mesta, aby zabudla na minulosť. Uteká pred rodinou, ktorá jej vinou alkoholu a hazardných hier urobila zo života peklo, a usiluje sa byt príkladnou študentkou. 
TRAVIS MADDOX má prezývku Besný pes a na štúdium si zarába ilegálnymi pästnými súbojmi – samozrejme, bez rukavíc. Má povesť najväčšieho zvodcu žien na univerzite. Je to presne ten typ, akému by sa Abby mala zďaleka vyhnúť, ak nechce spadnúť do pasce svojho starého života. 
TRAVIS A ABBY sa navzájom priťahujú, ale presviedčajú okolie aj jeden druhého, že z ich priateľstva nikdy nevznikne milenecký vzťah. Potom však Abby prehrá stávku, a tak musí mesiac bývať s Travisom v jeho byte. Vášeň sa už nedá maskovať priateľstvom.

***
Na túto knihu som sa veľmi tešila. Poväčšine bola vychválená do nebies a má naozaj veľmi, veľmi krásnu obálku. A ja nevravím, že kniha bola zlá. Akurát na mňa nezapôsobila tak veľmi, ako na väčšinu ľudí, ktorí ju čítali.

Kniha sa čítala dobre a rýchlo. A zo začiatku ma fakt bavila. Veď to poznáte, napätie pred tým, než sa dvaja dajú dokopy a čakanie, kedy konečne povedia, že sa milujú, pričom všetci okolo nich to už aj tak dávno vedia... Do tohto bodu bola kniha fajn a bola som rozhodnutá dať jej vysoké hodnotenie.

Lenže potom sa začala Abby správať ako krava. Nie ako krava, ale ako 10 kráv dokopy. Dovtedy bola postavou, ktorú som si veľmi neobľúbila, ale neprekážala mi až tak. No potom sa stala horúcou adeptkou na NKH (Najväčšiu Knižnú Hlupaňu). To dievča je skutočne na facku. Stále sa jej niečo nepáči a keď konečne dostane to, čo chce, aj tak je stále nespokojná a chce zasa opak.

A práve kvôli nej som strhla hodnotenie. Keby je to vedľajšia postava, tak nič nepoviem. Ale hlavná hrdinka, okolo ktorej sa točí celá kniha, naozaj zaváži veľmi veľa. Ďalšia vec, ktorá mi liezla na nervy bolo oslovenie Holubička. Ako vážne? Predstavte si situáciu: sedíte v jedálni, zrazu k vám príde cudzí chalan a osloví vás Holubička. Minimálne by som sa naňho dívala ako na idiota.

Čo sa týka Travisa, ten ma síce neohúril, ale ani ma neštval (okrem tej Holubičky...). Síce niekedy sa správal ako absolútny psychopat, ale oproti Abby bol úžasnou postavou. Situáciu zachraňovala America, najlepšia priateľka Abby. Tú som si obľúbila, to dievča bolo skutočne fajn.

Aby som stále len nekritizovala (čo nemám vo zvyku), je fakt, že kniha bola dobrá. Príjemné odľahčenie od všetkých paranormálnych a fantazy príbehov. Mala som ju prečítanú celkom rýchlo (teda, až pokým som sa nedostala k nejakej časti, ktorá ma absolútne vytočila a ja som nemala chuť pokračovať ďalej). Niektoré scény boli naozaj super (v prípade, že to Abby niečím nezaklincovala).

Koniec, na ktorý veľa ľudí strašne nadávalo, bol síce trochu prehnaný, ale zasa to nebolo až tak nečakané. Mimochodom, pochopila som správne, že druhý diel bude o tom istom, ako prvý, akurát, že z Travisovho pohľadu? Ak hej, tak som zvedavá a celkom sa aj teším.

Takže, aby som to zhrnula, kniha bola dobrá, niečím lepšia a niečím zasa horšia ako iné podobného žánru. Je to fajn zmena a oddychovka. Prečítajte si ju aj vy a spravte si vlastný názor. Ja som z nej nepadla síce na zadok, ale som rada, že som si ju prečítala a že ju mám doma v knižnici. ;)

Moje hodnotenie:
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára