štvrtok 20. júna 2013

Predstav svoju knižnicu (14)

Každý týždeň vám predstavím niekoľko kníh z mojej knižnice. Začnem od kníh na písmeno A, až sa postupne prepracujem po písmeno Z. Cieľom je poskytnúť tipy na dobré čítanie a takisto pripomenúť aj staršie knihy, na ktoré sa už mohlo zabudnúť, ale ktoré určite stoja za prečítanie.
Dnes sú to knihy na písmeno K #2.


1) Krvavá ruža
Anotácia:
V záverečnom diele trilógie vojna medzi Ochrancami a Strážcami vrcholí, schyľuje sa k poslednej bitke medzi Potomkom – Shayom a Poslom – Bosquem. Predtým však musí Shay s pomocou Stopárov i Strážcov získať zvyšné tri kusy kríža symbolizujúce živly. Najprv sa teda presunieme do mrazivého Švajčiarska po vzdušnú čepeľ, potom do slnečného Mexika po vodnú rukoväť a napokon na sopečný ostrov uprostred oceánu, kde sa ukrýva posledný kus – ohnivá čepeľ. Až keď Potomok pozdvihne Kríž živlov, dokáže zabíjať prízraky, zahnať vládcu onoho sveta a zachrániť rodičov. Život sa však nekončí ani po poslednej bitke... Uprostred tohto diania sa ocitla Calla a od jej múdrosti závisí budúcnosť ich sveta. Na jeho záchranu však potrebuje nielen Shayovu pomoc, ale aj Rena – a tak sa v strážcovskej Akadémii ocitajú dvaja alfa samci. Musia spojiť sily, a tak city idú bokom, hoci Callino srdce už patrí jednému z nich. Najprv však treba prežiť!
Môj názor:
Tretí a zároveň aj posledný diel zo série Nočný tieň som si kúpila po česky v zlínskom outlete, ale zatiaľ som sa nedostala ani k prvej časti. Uvidíme, kedy sa dokopem k prečítaniu tejto série, ale nedávam tomu šancu v nejakej blízkej dobe, keďže hlavne na túto poslednú časť som videla len priemerné hodnotenia.

2) Kacír a bosorka
Anotácia:
Sedemnásťročný Luca Vero je obvinený z kacírstva a vylúčený z kláštora. Záhadný cudzinec ho poverí zaznamenávaním konca sveta v Európe. Luca sa riadi pokynmi v zapečatených listoch a vydáva sa mapovať strach kresťanského sveta, aby nakoniec došiel až na hranicu dobra so zlom. 
Sedemnásťročná matka predstavená Izolda je odsúdená na život v kláštore, aby nemohla získať svoje veľké dedičstvo. Keď mníšky zverené do jej opatery začnú trpieť čudnými víziami, chodia v spánku a na tele sa im zjavujú krvácajúce rany, prichádza Luca, aby udalosti vyšetril. Všetky dôkazy ukazujú na Izoldu. Na nádvorí sa už stavia hranica, kde ju majú upáliť ako bosorku.
Luca s Izoldou sú prinútení čeliť najväčším hrôzam stredovekého sveta – čiernej mágii, vlkolakom a šialenstvu. Na ceste za skutočnou historickou postavou, ktorá obraňuje hranice kresťanského sveta a opatruje tajomstvá Rádu temnoty, nachádzajú pravdu, vlastné osudy a dokonca aj lásku.
Môj názor:
Túto knihu som čítala začiatkom tohto roka a páčila sa mi. Nebol to nejaký prevratný dychberúci príbeh, ale skôr veľmi príjemné a pohodové čítanie. V každom prípade sa veľmi teším na ďalší diel, pretože som zvedavá, ako bude celý príbeh pokračovať.

3) Kniha duší
Anotácia:
Po Knižnici mŕtvych ďalšie šokujúce tajomstvo histórie!
Ten, kto pozná tajomstvo života a smrti, má moc.
Kniha duší je voľným pokračovaním úspešného bestselleru Knižnica mŕtvych. Opäť sa stretáme s Willom Piperom, teraz už bývalým agentom FBI, ktorého život významne ovplyvnil spletitý prípad Posledný súd. Vďaka nemu sa nielen oženil s bývalou partnerkou Nancy, ale po podpísaní dohody o mlčanlivosti aj predčasne odišiel do penzie. Je učenlivým otcom šesťmesačného Phillipa a usiluje viesť pokojný rodinný život. Jedného dňa si všimne, že ho sledujú dvaja muži v prepychovom obytnom autobuse s evidenčným číslom štátu Nevada. Tam sa nachádza Priestor 51 a Knižnica mŕtvych – supertajný projekt americkej vlády, ktorý súvisel s nedoriešeným prípadom Posledný súd. V tej chvíli Will ešte netuší, že sa doň znova zapletie. Na aukcii sa totiž objaví stratená kniha s vročením 1527, o ktorú má odrazu záujem akosi priveľa ľudí!
Shakespeare, Ján Kalvín, Nostradamus – slávne osobnosti histórie prostredníctvom záhadných indícií vstupujú do súčasnosti, v ktorej opäť ide o život ľuďom verným pravde. Mocní tohto sveta totiž chcú údaje z Knižnice mŕtvych zneužiť na upevnenie politického vplyvu...
Môj názor:
Knihu duší som nečítala, neviem, kedy ju prečítam, ale v každom prípade ma zaujala. Mám rada knihy, pri ktorých netušíte, či v nich náhodou nie je skryté nejaké to  zrnko pravdy. Ale možno najskôr siahnem po Knižnici mŕtvych, uvidíme.

4) Krásna beštia
Anotácia:
Katherine študuje na prestížnej škole v Sydney. Z neznámych dôvodov viditeľne nestojí o spoločnosť iných mladých ľudí. Až po konflikte so spolužiakom sa spriatelí s nádhernou, obletovanou Alice, ktorá ju zoznámi aj so svojím chlapcom Robbiem. Nikto netuší, aké strašné tajomstvo Katherine skrýva. Zásluhou nových priateľov však po dlhom čase opäť spoznáva radostnejšie stránky života, otvára sa pred svetom, je dokonca pripravená zabudnúť na výčitky svedomia. Čas však strháva masku aj z Alicinej tváre. Katherine na vlastnej koži spoznáva, aká krutá býva pomsta. Len čo sa pokúsi vylúčiť Alice z okruhu svojich blízkych, ohrdnutá priateľka zneužije dôverné informácie a znova rozrýva Katherinine hlboké rany na duši. A to je iba začiatok...
Môj názor:
Krásnu beštiu som čítala už dávno, ale neohúrila ma. Ako som už spomínala v poslednom Tope týždňa, kniha ma vôbec neohúrila tak, ako moje okolie, skôr ma sklamala. Čo je to s tými knihami, ktoré majú v názve prívlastok Krásna?!

5) Klub zlomených srdcí
Anotácia:
Mladá Izzie Silverová opouští domov a rodné irské městečko Tamarin, aby hledala štěstí v New Yorku. Chce se postavit na vlastní nohy a založit agenturu pro plnoštíhlé modelky. Práce se daří a život nemůže být lepší… Dokud neporuší nepsané pravidlo a nezamiluje se do ženatého muže. Na druhé straně Atlantiku její teta čelí manželově nevěře. Zradili ji dva nejbližší lidé a Anneliese s obavami hledí do budoucnosti.
Když vážně onemocní Izziina babička, vlídná a soucitná Lily, jsou obě ženy nuceny odložit své problémy stranou a Izzie se o umírající dozvídá věci, o nichž neměla tušení.
Minulost se prolíná s přítomností a Izzie zjišťuje, že je možné se z ní poučit, najít odpověď na palčivé otázky.
Jsou to životní lekce, na které se nezapomíná a které si ty tři ženy navždy ponesou v srdcích.
Môj názor:
Táto kniha vyzerá na zaujímavý príbeh. Nečítala som ju, ale pri takýchto knihách sa neponáhľam, pretože sa neobávam, či ma budú baviť aj za 10 rokov. Predsa len, neviem, či ma aj v tridsiatke budú stále baviť všetky paranormálne a fantazy príšerky. Tie majú teda prednosť a väčšina kníh, ktoré čítam, je práve o nich. ;)

6) Krátky druhý život Bree Tannerovej
Anotácia:
Fascinujúci príbeh Bree Tannerovej, postavy, ktorá sa objavila v románe Zatmenie, a odvrátená tvár sveta novorodených upírov, v ktorom žije, zaručene okúzlia všetkých fanúšikov ságy Twilight. Bree Tannerová si ledva spomína na svoj život predtým, než získala neobyčajne ostré zmysly, nadľudské reflexy a nezadržateľnú fyzickú silu. Na život predtým, než pocítila neúprosný smäd po krvi... predtým, ako sa stala upírkou. Bree vie iba toľko, že nažívanie s ďalšími novorodenými je veľmi neisté a nemá takmer žiadne pravidlá: kry si chrbát, nepútaj na seba pozornosť, a predovšetkým – do svitania buď doma, inak zomrieš. Jedno však netuší: že čas jej nesmrteľného života sa rýchlo míňa. Bree sa nečakané spriatelí s Diegom, s novorodeným upírom rovnako zvedavým, kto je ich záhadná stvoriteľka, ktorú všetci volajú iba ona. Keď si uvedomia, že všetci novorodení sú iba pešiakmi v nepredstaviteľne veľkej hre, musia sa Bree a Diego rozhodnúť, na koho sú strane a komu budú veriť. Ale keď je všetko, čo o upíroch viete, založené na klamstve, ako odhalíte pravdu? V neodolateľnej súhre napätia, záhady a romantiky prináša Stephenie Meyerová zdrvujúci príbeh vojska novorodených upírov, ktorí sa pripravujú obkľúčiť Bellu Swanovú a Cullenovcov, a rozpráva o ich stretnutí, ktoré vyústi do nezabudnuteľného záveru.
Môj názor:
Bree som čítala v apríli, aspoň myslím, a veľmi sa mi páčila. Tenučká kniha, ktorú máte prečítanú za jedno poobedie, ma zaujala hlavne tým, že som vedela, ako to celé dopadne a predsa to podstatné nebol koniec (ako to býva u iných kníh). Rozhodne odporúčam všetkým fanúšikom Twilightu.

Ellie

1 komentár: