pondelok 10. februára 2014

Beznádejná (Recenzia)

Autor: Colleen Hoover
Originálny názov: Hopeless
Vydavateľstvo: Ikar 2014
Séria: Hopeless
Diel: 1/2
Počet strán: 328
Žáner:  romance, contemporary
Moje hodnotenie obálky: 4/5

Anotácia:
Sky začne chodiť do školy až krátko pred osemnástymi narodeninami, dovtedy ju doma vyučovala adoptívna matka Karen. Nikdy proti tomu neprotestovala – ak jej v živote niečo chýbalo, tak len televízia a internet. Chce však študovať na vysokej škole, je teda načase prísť medzi vrstovníkov.
Spolužiaci ju však prijímajú nepriateľsky. Okrem jedného čudáka, geja a mormóna. A okrem pekného chlapca Holdera, ktorý sa jej akosi pričasto pletie do života. Holder je beznádejný prípad a Sky vie, že by sa s ním nemala stretávať. Ale ako, keď spolu chodia do školy a on sa o ňu zaujíma až priveľmi? Čoskoro zisťuje, že Holder vôbec nie je taký, ako sa obávala, citové puto medzi nimi nezadržateľne mocnie, ale v intímnych chvíľach Sky podlieha panike... 
Jedného dňa u Holdera náhodou natrafí na starú fotografiu, z ktorej pochopí, že sa s ním a s jeho sestrou poznali už ako deti. Práve Holder bol svedkom toho, ako Hope, dievčatko od susedov, neznáma žena uniesla zo záhrady ich domu. Kto je vlastne Sky a čo má spoločné s nešťastím malej Hope?
Dávno zabudnuté či vytesnené spomienky sa vracajú a Sky zúfalo dáva dohromady skladačku svojho života od zvláštneho správania adoptívnej matky až po desivé rodinné tajomstvo z detstva. Našťastie je tu Holder a šanca na návrat do normálneho života plného lásky a vášne.

***

Beznádejná ma beznádejne dostala.


U mňa sa určite radí k tým najlepším knihám vo svojom žánri. Po miernom sklamaní z Překroč svůj stín (hoci aj to sa mi páčilo) som radšej nemala príliš vysoké očakávania napriek tomu, že každá recenzia, ku ktorej som sa dostala, bola pozitívna a vynášala Beznádejnú do nebies. 

Kniha sa začala vpádom do deja, ktorý prezrádzal, že nepôjde len o obyčajnú lovestory, ale dôležitú úlohu tam budú hrať spomienky a problémy, s ktorými sa Sky musí vyrovnať. Oceňujem, že takmer všetko, čo bolo v knihe spomínané, tam bolo  z nejakého dôvodu. Napríklad aj fakt, že Sky bola odrezaná od všetkých moderných technológii, čo nakoniec perfektne zapadlo do celého príbehu.

V poslednej dobe mi prehnaná romantika skôr prekáža, ale do tohto príbehu mi to, že autorka kládla dôraz na vzťah Sky - Holder, sedelo. Možno aj preto, že pre Sky nebolo ľahké vyrovnávať sa s mnohými vecami, nepoznala dôvod, pre ktorý sa v niektorých situáciach správala tak, ako sa správala, ale napriek tomu sa tomu vzťahu oddala. 

Všetko, čo sa Sky v živote stalo, sa dozvedala postupne, rovnako ako aj čitateľ. Hoci som ku koncu začala tušiť, kam kniha smeruje, absolútne to nezmiernilo šok, keď som si to aj reálne prečítala. Pri podobných knihách vždy rozmýšľam, že sa to môže všetko stať aj v skutočnosti hocikomu z nás a musím povedať, že to, čo sa stalo Sky, neprajem nikdy nikomu!

Téma, ktorú si autorka vybrala je veľmi silná a komplikovaná, a napísať príbeh, ktorý sa zaoberá práve touto témou, bez toho, aby to celé pôsobilo zľahčene, chce odvahu a maximálnu empatiu. To všetko autorka má, a preto celá kniha nakoniec pôsobí tak silne, ako pôsobí.

Ja Beznádejnú len a len odporúčam. Kto ste ju ešte nečítali, rozhodne to napravte, určite vás nesklame. Teším sa aj na druhú časť, v ktorej by sme sa mali dozvedieť viac o Holderovi. Som zvedavá, ako si s tým autorka poradí, ale po prečítaní Beznádejnej som si istá, že skvelo. 

Moje hodnotenie:
 Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Knihu si môžete kúpiť tu
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára