Prekliate mesto (Recenzia)

Autor: Lisa McMann
Originálny názov: Cryer's Cross
Vydavateľstvo: Fragment 2014
Počet strán: 224
Žáner:  YA, paranormal

Cryer's Cross je mestečko, kde sa takmer nič nedeje... až do chvíle, keď bez stopy zmizne jedna študentka miestnej školy. Kendall Fletcherová sa s ňou príliš nepoznala, ale keď zmizne aj jej najlepší kamarát Nico a Kendall začne počuť hlasy zmiznutých študentov, má strach, či náhodou nezošalela. Rozhodne sa preto prísť celej záhade na kĺb. V mestečku Cryer's Cross sa deje niečo neprirodzené a Kendall musí odhaliť dlho skrývané tajomstvá jeho obyvateľov...

***

Príbeh Prekliateho mesta začína zmiznutím miestnej študentky Tiffany, ktoré spôsobilo v malom mestečku Cryer's Cross obrovský rozruh, keďže v ňom žije okolo 200 obyvateľov. Po niekoľkodňovom pátraní sa obyvatelia postupne vzdali a začali sa zmierovať s tým, že Tiffany už nikdy nenájdu.

Tiffanyno zmiznutie veľmi zasiahne Kendall, hlavnú hrdinku, ktorá trpí obsedantno-kompulzívnou poruchou. Každý deň prichádza do školy skôr, aby upravila všetky lavice, fixky a závesy podľa svojich predstáv, inak je celý deň nervózna. Keďže je Cryer's Cross veľmi malé mesto, má aj veľmi malú školu - jednu triedu, v ktorej učí jedna učiteľka všetky štyri ročníky. Kendall veľmi znepokojuje nerovnováha, ktorá sa vytvorila zmiznutím Tiffany, a preto je veľmi rada, keď zistí, že sa do mesta prisťahovala nová rodina s deťmi.

Po nejakom čase od zmiznutia Tiffany a nastúpení dvoch prisťahovalcov do školy sa Nico, Kendallin najlepší kamarát a zároveň priateľ (aj keď ona neznesie toto označenie), začne správať zvláštne. S Kendall takmer nekomunikuje, až raz zmizne aj on. História sa zopakuje, opäť sa zahájí pátranie a opäť je bez úspechu.

Nicovo zmiznutie, pochopiteľne, zasiahne Kendall ešte viac a veľmi ťažko sa s tým vyrovnáva. Dostane sa do stavu, kedy má pocit, že zošalela. Zblíži sa  s Jaciánom, prisťahovalcom, ktorý má svoje vlastné problémy a navzájom si pomáhajú všetko prekonať. Kendall však postupne zisťuje, že v jej rodnom mestečku sa deje niečo zvláštne a snaží sa všetkému pochopiť.

Prekliate mesto je knihou, ktorá sa číta veľmi dobre. Pre mňa to bola oddychová kniha, ktorá ma ku koncu naozaj chytila. Čítanie som si užila, aj keď ma viac bavili pasáže, kedy bola Kendall s Jaciánom, než samotná záhada zmiznutia dvoch študentov. Najviac ma zaujala porucha, ktorou Kendall trpela, pretože pred čítaním tejto knihy som o nej vedela len veľmi málo.

Aj keď úplný koniec je veľmi nepravdepodobný a ja som mu vlastne neuverila, predsa len je to paranormálna kniha, v ktorej sa môže stať všetko. Knihu sa u mňa radí k lepšiemu priemeru a je absolútne vhodná na skrátenie chvíle (napr. cestu vlakom, kde som knihu prečítala ja).

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment.