Keď sadá súmrak (Recenzia)

Vydavateľstvo: Lindeni, 2022
Séria: Kate Marshall
Diel: 3/3
Počet strán: 320
Žáner: krimi, detektívka

Vyšetrovanie zmiznutia investigatívnej novinárky zavedie Kate Marshallovú na nečakane kľukaté chodníčky vo vzrušujúcom trileri od autora Temných pieskov.

Začínajúca detektívna agentúra Kate Marshallovej sa rozbehne na plné obrátky, keď Kate a jej kolega Tristan Harper dostanú prvý veľký prípad. Novinárka Joanna Duncanová zmizla pred dvanástimi rokmi po tom, ako odhalila politický škandál. Väčšina ľudí – vrátane polície – už jej hľadanie vzdala, ale Joannina matka sa vzdať nemieni.

Keď Kate s Tristanom získajú prístup k pôvodnému vyšetrovaciemu spisu, preverujú rovnakých podozrivých a sledujú rovnaké stopy, ale na rozdiel od polície neuviaznu v rovnakých slepých uličkách. Kate medzi Joanninými osobnými vecami objaví mená dvoch mladých mužov, ktorí takisto zmizli bez stopy. Kate si pri porovnávaní posledných dní troch nezvestných uvedomí, že Joanna možno zistila niečo oveľa zlovestnejšie, než sa predpokladalo: v hre je identita sériového vraha. Čím bližšie sa Kate dostáva k riešeniu, tým temnejší súmrak sadá.

***

Konečne sme sa dočkali tretieho pokračovania detektívnej série s Kate Marshallovou. Aj vy ste sa naň tak tešili? Ja príbehy od Roberta Bryndzu vždy netrpezlivo očakávam a hneď sa do nich aj s veľkou chuťou púšťam. Ani pri tejto časti tomu nebolo inak a za dva dni som mala dočítané. Tento diel sa mimoriadne vydaril a ja ho zatiaľ považujem za najlepší z celej série.

Kate si konečne splnila sen a naplno sa venuje svojej detektívnej kancelárii. Spolu s Tristanom dostali od jednej zúfalej matky novú zákazku - nájsť jej stratenú dcéru Joannu. Už dvanásť rokov ubehlo odvtedy, ako zmizla táto perspektívna novinárka a polícia tento prípad odložila ako nevyriešený. Dokáže sa Kate vrátiť v čase a priniesť odpovede k záhadnému Joanninmu zmiznutiu?

Tento prípad je od začiatku veľmi spletitý a odvíja sa viacerými smermi. Zo začiatku nám bolo predostretých veľmi veľa rôznych informácií, mien a viacero smerov vyšetrovania. Nešlo len o zmiznutie novinárky, ale aj o viacero nezvestných gejov a tiež nový prípad vraždy mŕtveho muža nájdeného v jame po vyvrátenom strome. Najskôr som si nebola istá, či pôjde o jedno veľké vyšetrovanie, ktoré sa v závere nejako prepletenie, alebo či pôjde o dva alebo dokonca tri oddelené prípady, takže moja zvedavosť sa zvyšovala a tým pádom aj čítanie odsýpalo naozaj veľmi rýchlo.

Musím povedať, že tento prípad mal autor naozaj skvele premyslený a aj všetky tie zložito prepletené vzťahy dokázal podať čitateľovi veľmi prehľadne a zrozumiteľne. V príbehu vystupuje viacero postáv, ktoré sú prešetrované, treba sa preto trochu viac sústrediť, aby ste sa vo vyšetrovaní orientovali. Kate s Tristanom odviedli opäť výbornú prácu, krok za krokom sledovali každú jednu stopu a aj keď na viaceré prišli naozaj len náhodou, príbehu to nijako neuškodilo. Niektoré ste síce už očakávali, vzhľadom na situáciu, preto vás ani neprekvapili, ale celkové vyriešenie prípadu predstavovalo pre mňa dokonalé zakončenie skvelého detektívneho príbehu.

Páči sa mi vzťah Kate a Tristana. Je ako jeho mama alebo veľmi obľúbená učiteľka, ktorá na neho dohliada a učí ho. Tristan je zasa pre Kate oporou a takmer jedinou spoľahlivou osobou, na ktorú sa vždy môže obrátiť. Navzájom si rozumejú a nikdy medzi nimi nepanuje napätie a nezhody. Osobne nemám rada v knihách hrdinky holdujúce alkoholu a Kate zatiaľ úspešne abstinuje a v tomto dieli tejto jej neresti našťastie nebola venovaná takmer žiadna pozornosť, čo veľmi oceňujem. Taktiež vzťah Kate a jej syna sa veľmi zlepšil, Jake je už dospelý a slobodne sa rozhoduje tráviť s Kate leto, z čoho sa ona veľmi teší.

Na záver si autor opäť neodpustil pár milých slov adresovaných čitateľovi, čo je naozaj veľmi milé gesto. Robert Bryndza sa radí k mojím najobľúbenejším spisovateľom a dúfam, že si čoskoro od neho opäť niečo prečítam :)