Kaviarnička pod citrónovníkom 2 - Búrka v čajovej šálke (Recenzia)

Séria: The Lemon Tree Cafe
Diel:  2/4
Počet strán: 176
Žáner:  romantika

Za posledný mesiac sa situácia Rosie Featherstoneovej nemohla viac zmeniť. Neexistuje iné miesto, kde by bola radšej, ako v Kaviarničke pod citrónovníkom – ale vôbec nie ako jej nová manažérka!

Vo vzduchu cítiť aj lásku, pretože sa možno črtá začínajúci sa románik s Gabom, hoci Rosie ešte nie je pripravená úplne otvoriť svoje srdce. Tajomstvo, ktoré roky skrývala, ju stále prenasleduje...

Potom sa stane niečo, čo ohrozí všetko, čo je Rosie drahé. Musí začať konať, aby zachránila nielen kaviareň, ale aj svoj začínajúci sa vzťah. Čaká ju však ďalšie prekvapenie... šokujúce priznanie jedného člena rodiny. Kto by si pomyslel, že Rosie nie je jediná, kto skrýva tajomstvo z minulosti?

***

Cathy Bramley prináša ďalší príbeh zo sympatickej anglickej dedinky s postavami, ktoré sme spoznali v prvej časti. Pre niekoho možno príliš jednoduché rozprávanie, pre mňa veľmi príjemná zmena po niekedy zbytočne rozťahaných dlhých a komplikovaných príbehoch. Niekedy mám skrátka chuť len na niečo krátke, nenáročné, čo by som mala prečítané na jedno otvorenie a nad čím nemusím vôbec premýšľať. A keď poviem "vôbec", tak tým myslím naozaj "vôbec"! :D

Rosie sa rozhodla, že aktuálne kašle na kariéru a radšej sa bude venovať rozmachu kaviarne. Jej stará mama sa na ňu už takmer vo všetkom spolieha a necháva jej voľnú ruku pri jej modernizácií. Tiež sa celkom sľubne začne rozvíjať jej vzťah s Gabeom, ale ona si stále nie je istá, či je práve ona vhodný typ do vzťahu. Okrem toho existencia drobných  podnikateľov v mestečku je ohrozená s príchodom veľkého obchodného reťazca, ktorý bude predstavovať problém aj pre kaviareň. Rosie nemá čas zamýšľať sa nad vlastnými problémami, keď musí riešiť v prvom rade udržanie kaviarne a podporiť aj podnikanie svojich priateľov.

Druhý diel nadväzuje na prvý presne tam, kde sa ten skončil. Stretávame sa tu so všetkými obyvateľmi dedinky a sledujeme ich ďalšie osudy. Všetci sa navzájom dobre poznajú a pomáhajú si nielen pracovne, ale aj v otázkach osobného života. Napriek prichádzajúcim problémom tu panuje priateľská nálada a optimizmus. Kto pochádza z dediny autorke určite uzná, ako skvele vystihuje dané prostredie. Na malom priestore sa všetci navzájom poznajú, starajú sa jeden do druhého a informácie sa ústnym podaním šíria rýchlejšie ako by sme to my dokázali prostredníctvom internetu :D

Ani v tejto časti nechýbajú úsmevné situácie a dialógy a vďaka naozaj jednoduchému štýlu je Kaviarnička skvelou voľbou na oddych. Odporúčam si ju nadávkovať jednorazovo, pokojne aj po náročnejšom dni v práci, pretože nevyžaduje takmer žiadne sústredenie a dokáže spríjemniť aj nie tak celkom najlepšiu náladu. Veľmi túto sériu odporúčam aj starším ročníkom, možno aj ako darček pre staré mamy, ktoré sa možno v mnohom nájdu v postave Rosienej babičky :)