Rudý vlk (Recenzia)

Autor: Rachel Vincent

Originálny názov: Red Wolf
Vydavateľstvo: Grada/Cosmopolis 2022
Počet strán: 320
Žáner: YA, fantasy

Vesnice Oakdale je odjakživa obklopena temnými hvozdy. Mezi stromy neproniká žádné světlo, zato jsou lesy plné smrtelně nebezpečných příšer. Proto se jim také vesničané, a mezi nimi i Adéla, důsledně vyhýbají.

V den svých šestnáctých narozenin se však Adéla dozvídá, že patří k rodu, který již po staletí brání vesničany před zkázou. Aby dostála svým povinnostem, musí se vzdát muže, kterého miluje, a s ním i celé své vysněné budoucnosti. Adéla stojí před rozhodnutím, co všechno je ochotna obětovat, aby ochránila svou rodinu a sousedy.

***

Rudý vlk je príjemnou rozprávkou, ktorá postupne naberá na temnote a akcií. Inšpirácia Červenej čiapočky je už len bonusom na tomto zaujímavom a veľmi dobre spracovanom príbehu. Dokáže vtiahnuť od prvých strán a jednoduchý, ale zato strhujúci štýl si autorka udržiava od začiatku do konca. Atmosféra temného lesa s rôznymi príšerami je veľmi dobre vykreslená a neustále hroziace nebezpečenstvo pre okolité dediny je veľmi originálne spracované.

Adéla pravidelne navštevuje svoju babičku v temnom lese. Prvýkrát túto cestu absolvuje sama a po tom, čo je napadnutá nebezpečným vlkom zistí, že aj ona je svojím spôsobom príšera. Jej úlohou však nie je zabíjať ľudí, ale ochraňovať ich. Je jej predurčené starať sa o svoju rodinu a dedinčanov a priviesť na svet dcéru, ktorá by po nej túto úlohu prebrala. Jej aktuálny priateľ je pre ňu ale úplne nevhodný a jej matka pre ňu už dávno vybrala iného snúbenca. Adéla je tak postavená pred voľbu medzi osobnými preferenciami a povinnosťou voči bezbranným obyvateľom dedín.

Adéla je zo začiatku veľmi sympatická hlavná hrdinka. Z bezstarostného teenagerského obdobia je vhodená do víru udalostí, ktoré jej život otočia o stoosemdesiat stupňov a s novými okolnosťami sa jej zžíva naozaj ťažko. Napriek tomu sa k situácii postaví zodpovedne a dospelo a chápe dôležitosť svojho poslania. V závere ale jej správanie naberá smer, ktorým ma rozčuľovala a jej postava trochu pokazila prvotný, veľmi pozitívny dojem z knihy.

Už dávno som nečítala knihu, kde by bol milostný trojuholník. Pred nejakým časom, bola táto tematika veľmi populárna, ale už dlhšie som sa s ňou nestretla. Možno aj preto sa mi v tomto príbehu veľmi páčila a aj keď som tušila, koho si vyberie, netušila som, čo ju k danému rozhodnutiu presvedčí. Voľba medzi Grangerom a Maxom nebola jednoduchá. Grangera poznala od detstva a spoločnú budúcnosť plánovali už dlho. Maxa poznala len pár dní, ale bolo veľmi príjemné pred ním nič netajiť, pretože o jej druhu vedel všetko. So svojou oddanosťou a komplimentmi bol však trochu príliš otravný a nemusel pred Adélou vždy ustupovať a riadiť sa vždy len jej želaniami.

Od druhej polovici knihy sa príbeh začal  uberať smerom, ktorý som neočakávala a celý záver ma dosť prekvapil. Musím ale priznať, že nie úplne v pozitívnom zmysle. Na to, že Adéla mala len šestnásť, začalo pribúdať akosi priveľa obetí, za ktoré niesla ona plnú zodpovednosť a napriek tomu sa stále správala veľmi tvrdohlavo a nepochopiteľne. Po dočítaní som si nebola istá, kto mal byť vlastne príšerou a určite by si príbeh zaslúžil pokračovanie. Môj prvotný, veľmi dobrý dojem z knihy postupne prešiel k trochu rozpačitému a aktuálne som len veľmi zvedavá, či sa autorka rozhodne v príbehu pokračovať a zodpovie tak otvorené otázky.