Dokonalé stopy (Recenzia)

Vydavateľstvo: Lindeni 2023
Séria: D. I. Callanach
Diel: 1/7
Počet strán: 328
Žáner: detektívka

„Dokonalý zločin je taký, o ktorom nikto nevie.“

V odľahlom kúte Škótskej vysočiny zhorelo telo Elaine Buxtonovej. Jediné stopy, podľa ktorých môže polícia hľadanú právničku identifikovať, sú zub a zdrap zakrvavenej šatky. V tajnej miestnosti kdesi v Edinburghu medzitým skutočná Elaine Buxtonová vydesene kričí do tmy.

Inšpektor Callanach zanechal sľubnú kariéru v Interpole a v Edinburghu začína od nuly. Obstojí pred novými kolegami a podarí sa mu nájsť vraha, ktorý za sebou veľmi starostlivo zahladzuje všetky stopy?

Rafinovaná zápletka, ktorá vás chytí od prvej stránky, naozaj odporný zločinec a sympatická dvojica vyšetrovateľov – „krásavec Callanac“ a svojská, tvrdohlavá Ava Turnerová, to sú prísady, vďaka ktorým si túto knihu vychutná každý fanúšik detektívneho žánru.

***

Dokonalé stopy predstavujú jeden z najlepších úvodných dielov do detektívnej série, aké som kedy čítala. Dovolím si tvrdiť, že ak máte daný žáner aspoň trochu radi, určite sa vám kniha zapáči a budete poriadne navnadení na ďalšie diely. Pretože Helen Fields absolútne vie, čo má dobrá detektívka obsahovať a servíruje presne tú dávku napätia, ktorá vám od knihy nedovolí odísť.

A čím presne je táto  kniha taká výnimočná? Za mňa sú to určite postavy. Inšpektor Callanach je veľký sympaťák. Je napoly Francúz a napoly Škót, takže oplýva neodolateľným šarmom, a samozrejme, je dobrý aj v tom, čo robí. Väčšinou sa v knihách stretávam skôr s tým, že všelijaké útrapy, problémy a starosti z minulosti si nesú so sebou ženy, ale tu je to naopak. Callanach stratil výborné pracovné vyhliadky vo Francúzsku, kde čelil vymyslenému obvineniu a tak ho bolo potrebné upratať niekde ďaleko. A Edinburgh sa zdal ako dobrá možnosť.

Inšpektorka Ava Turnerová na Callanachovi hneď odhalila tie najlepšie vlastnosti a od prvej chvíle si vzájomne porozumeli. Pomáhali si s prípadmi, nakoľko každý z nich mal pridelený ten svoj, a vzájomne sa podporovali a konzultovali stopy. Postupne začali zdieľať viac aj zo svojho súkromia a evidentne sa navzájom priťahujú, aj keď zatiaľ si to ani jeden z nich nemieni priznať.

Vyšetrujú sa tu dva prípady. Hlavná pozornosť je venovaná tomu Callanachovmu a aj keď páchateľa poznáme od začiatku, je veľmi zaujímavé sledovať, ako sa správa v bežnom živote a ako je všetkými prehliadaný. On tak môže spriadať svoje choré a vražedné plány bez toho, aby ho ktokoľvek upodozrieval.

Veľmi dobre vymyslené vyšetrovanie a prepojenie oboch prípadov. Dosť priestoru je venovaného aj osobným životom hlavných hrdinov a ich vzájomnému spoznávaniu a spolupráci. Je tu veľký priestor na vývoj nielen postáv, ale aj ich vzájomného vzťahu, čo ma veľmi baví sledovať. Samozrejme, v tíme je aj človek, ktorí robí prieky a jeho správanie je protivné, ale aj tu sa určite dočkáme zlepšenia. Nemám čo vytknúť, môžem len odporúčať. Teším sa na pokračovanie.