sobota 20. mája 2023

Rozprávky Barda Beedla - ilustrované vydanie (Recenzia)

Autor: J. K. Rowling

Originálny názov: The Tales of Beedle the Bard – illustrated edition

Vydavateľstvo: Ikar 2023
Séria:  
Diel: -
Počet strán: 166
Žáner:  fantasy
Moje hodnotenie knihy: 5/5
Moje hodnotenie obálky: 5/5

Anotácia:

Vychutnajte príbehy barda Beedla, na ktorých vyrastajú malí čarodejníci

Rozprávky barda Beedla nie sú len príbeh o troch bratoch, vďaka ktorému Harry našiel kľúč k zničeniu horcruxov. Predstavujú päť očarujúcich rozprávok plných mágie, ľsti aj poučení. Rodičia v čarodejníckych rodinách ich s obľubou čítali svojim ratolestiam pred spaním celé storočia. Z originálu, ktorý bol napísaný v runách, ich preložila Hermiona Grangerová a trefné sprievodné poznámky k nim doplnil rokfortský riaditeľ, profesor Albus Dumbledore.
Do čarovného kotlíka pridajte štipku kúziel, za priehrštie huncútstva a jednu naberačku smiechu. Poriadne zamiešajte a vychutnajte príbehy barda Beedla, ktoré už od dávnych vekov fascinovali malých i veľkých čarodejníkov.

Vydanie, ktoré práve držíte v rukách, obohatil plnofarebnými ilustráciami britský umelec Chris Riddell a nájdete v ňom aj úžasnú grafiku Harryho, Rona a Hermiony!

***

Rozprávky Barda Beedla vyšli v tomto nádhernom novom vydaní, ktoré je obohatené o množstvo prekrásnych ilustrácií a predovšetkým aj o zaujímavé poznámky profesora Dumbledora. Už keď som knihu držala v rukách prvýkrát, bola som z nej absolútne nadšená a keď som si ju prečítala, tešila som sa z nej ešte viac. Pretože s veľkou hanbou priznávam, že tieto rozprávky som doteraz ešte nečítala a pôvodné vydanie mi v knižnici chýba. 

Vydanie obsahuje 5 krásnych a hlavne poučných príbehov, z ktorých asi každý pozná ten o troch bratoch. Okrem tohto sa mne osobne asi najviac páčil príbeh o Fantastickej fontáne, ale za prečítanie stoja určite všetky. Primárne sú zamerané na vzťah čarodejníkov a muklov a vyzdvihuje sa v nich inteligencia a odvaha. Naopak, ukazujú aj chamtivosť a túžbu žiť večne a s neobmedzenou mocou. Ale to, samozrejme, nikdy nevedie k šťastnému koncu. 

Poznámky Albusa Dumbledora prinášajú k týmto rozprávkam úplne nový rozmer a my sa tak dozvedáme opäť veľa zaujímavostí z histórie magického sveta a tiež spoznávame mnoho významných osobností či fantastických tvorov. Keď to čítate, máte pocit, že tento svet tam niekde naozaj existuje a presne toto všetko sa v ňom odohralo. 

Ja som z tejto knihy nadšená a odporúčam ju všetkým milovníkom Harryho Pottera ako povinnú literatúru. Ak knihu už máte v starom vydaní, myslím, že nutne potrebujete aj toto. Či pre radosť, alebo pre dobrý pocit z podpory Rowlingovej organizácie LUMOS, ktorej poputujú všetky výnosy z licenčných poplatkov tejto knihy. 



                                                             Knihu si môžete kúpiť tu  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára