Malibu v plameňoch (Recenzia)

Originálny názov: Malibu Rising

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ 2023
Séria:  -
Moje hodnotenie knihy: 2/5
Moje hodnotenie obálky: 2/5

Malibu 27. august 1983.
Deň, keď Nina Rivová usporadúva každoročný večierok na rozlúčku s letom. Každý sa chce dostať do blízkosti štyroch slávnych súrodencov: Niny, talentovanej surfistky a supermodelky, Jaya, šampióna v surfovaní, Huda, slávneho fotografa, a ich milovanej sestričky Kit. Všetci štyria fascinujú celé Malibu a dokonca aj zvyšok sveta – najmä ako potomkovia legendárneho speváka Micka Rivu.

Jediný, kto sa na párty roka neteší, je sama Nina, ktorá nikdy netúžila byť v centre pozornosti a ktorú práve verejne opustil manžel, profesionálny tenista. A možno ešte Hud – ten sa konečne chystá priznať k niečomu dôležitému bratovi, s ktorým sú od narodenia nerozluční. Jay však odpočítava minúty do súmraku, lebo dievčina, na ktorú nemôže prestať myslieť, sľúbila, že príde. A dokonca i najmladšia Kit má svoje tajomstvá – vrátane hosťa, ktorého pozvala a nikomu o ňom nepovedala.
Okolo polnoci sa párty úplne vymkne spod kontroly a ráno pohltia honosné sídlo Rivovcov plamene. Ale kým v skorých ranných hodinách vzbĺkne prvá iskra, hudba bude vyhrávať, alkohol potečie prúdom a city a tajomstvá, ktoré formujú túto generáciu slávnej rodiny, postupne vyplávajú na povrch.

Malibu v plameňoch je príbeh o nezabudnuteľnej noci v živote jednej rodiny: o noci, keď si každý jej člen musí vybrať, čo si v sebe uchová po ľuďoch, ktorí ho stvorili, a čo nechá za sebou.

***

Malibu v plameňoch je príbeh plný hviezd. Hviezd, ktoré majú všetko - slávu, peniaze, úspech. Ale niekedy ani to nestačí na to, aby bol človek skutočne šťastný. V podstate je to príbeh plný tragédií,  smútku, nešťastných lások, nevery a rozchodov. Typická sláva hviezd a ich problémy. Ak máte toto prostredie radi, Malibu je presne pre vás.

Musím sa priznať, že ja podobné prostredie v knihách až tak neobľubujem, ale anotácia znela natoľko lákavo a tajomne, že som neodolala. Navyše tie skvelé recenzie naznačovali, že táto kniha musí byť bomba. Pre mnohých určite aj je, ale ja som čakala niečo iné. Niečo prekvapivé, plné tajomstiev a až do konca som si myslela, že príde zvrat, ktorý ma úplne posadí na zadok a ja budem knihu zatvárať s otvorenými ústami. Nič z toho ale neprišlo a celou knihou som len preplávala.

Príbeh rozpráva o štyroch súrodencoch, ktorých otcom bol svetoznámy a legendárny spevák Mick Riva. Prvá polovica knihy je viac zameraná na minulosť. Ako sa Mick prvýkrát zaľúbil, oženil a stal sa otcom. Tieto kapitoly sú prestriedané s úsekmi zo súčasnosti. Zo dňa, kedy sa koná najväčšia párty v Malibu, ktorú organizuje Mickova najstaršia dcéra Nina a jej traja súrodenci. Od polovice je príbeh sústredený výlučne na samotnú párty, kde sa stretne množstvo známych osobností, ktoré odhalia kúsky zo svojich životov. Táto časť je veľmi útržkovitá, skáče sa z postavy k postave. Každý zo súrodencov si tam rieši aj svoj vlastný problém a uzatvárajú kapitolu so svojím otcom.

Na môj vkus bol celý príbeh priveľmi predvídateľný a prvá polovica bola veľmi pomalá a rozvláčna. Hovorila som si, že zrejme sú to informácie potrebné k tomu, aby som pochopila rozuzlenie v závere, ale pravdu povediac, vo väčšej skratke by mi to úplne stačilo, lebo ako som napísala, každá situácia sa dala od hviezdy typu Mick Riva očakávať. Druhá polovica bola zbytočne venovaná postavám, ktoré dej nijako neovplyvnili, len zvyšovali strany príbehu. Určité scény v závere boli predramatizované a samotný koniec nijako zvlášť neprekvapil.

Ak máte radi rodinné drámy, pohnuté osudy slávnych osobností, párty bez obmedzení a nevadí vám pomalšie rozprávanie, neváhajte do toho ísť. Veľa prekvapení a zvratov ale nečakajte.