Úsvit nad panstvom Emberwilde (Recenzia)

Séria: Treasures of Surrey
Diel: 2/3
Počet strán: 376
Žáner: historická romanca
Moje hodnotenie knihy: 4/5

Isabel Crestonová si nikdy nedovolila snívať o láske, no osud mal s ňou iné plány...

Druhá časť očarujúcej regentskej trilógie Poklady Surrey z pera Sarah E. Laddovej vás zavedie na majestátne panstvo Emberwilde Hall, do tajuplného lesa i do záhadného útulku pre nájdencov na začiatku devätnásteho storočia.

Isabel Crestonová vedie skromný život v škole vo Fellsworthe v presvedčení, že z nej bude guvernantka, no osud rozhodne inak. Keď po ňu príde príťažlivý neznámy, istý pán Bradford, a odvedie ju na panstvo jej tety a strýka, Isabel spozná temnú stránku privilegovaného života, plného úkladov a intríg.
Hneď po jej príchode sa začnú v labyrinte starých múrov panstva i v neďalekom lese diať čudné veci. Ba čo viac, z jej tety sa vykľuje panovačná žena. Nevedno prečo zanevrela na miestneho súdneho úradníka pána Gallowaya, ktorý v Isabel vzbudí sympatie. Lenže v jej blízkosti sa neustále zdržiava aj pán Bradford, správca útulku pre nájdencov a očividný spojenec jej tety. Keď z ničoho nič nástojčivo požiada Isabel, aby sa zaňho vydala, zaplaví ju panika. Prečo ju nútia do sobáša s niekým, koho takmer nepozná, a aké je skutočné spojenie medzi pánom Bradfordom a jej tetou? A napokon – čo pre Isabel znamená pán Galloway a kto je vlastne ona sama?

***

Myslím, že som našla svoju novú obľúbenú autorku historických romancií. Aj keď jej už u nás vyšli aj iné knihy, ja som sa k nej dostala až prostredníctvom panstva Emberwilde. Na podobných knihách mám rada najmä to, že pri nich dokážem absolútne vypnúť, pretože dej je pomerne ľahko čitateľný, čo mi v tomto prípade vôbec neprekáža. Musím ale priznať, že mám veľmi rada, keď ma dej dokáže prekvapiť dobrou zápletkou mimo tej romantickej.  A tu sa to autorke výborne podarilo.

Okrem tradičnej romantickej linky, ktorá je ale ozvláštnená tým, že hlavná hrdinka Isabel má hneď dvoch veľmi nádejných uchádzačov, tu je rozbehnutá aj dobrodružná zápletka v tajomnom lese. Veľa intríg, manipulácií a klamstiev zamotáva na prvý pohľad jednoznačne sa uberajúci dej, a tak nás autorka v určitých otázkach drží v napätí až do konca, čo u tohto žánru nebýva celkom bežné.

Opäť tu dávam prednosť v sympatiách hlavnému hrdinovi viac ako hlavnej hrdinke. Tá sa nevyznačovala žiadnou špecifickou vlastnosťou, vďaka ktorej by mi nejako utkvela v pamäti. Mám radšej výraznejšie ženské postavy. Určitý vývoj k lepšiemu je u nej ale samozrejme možné sledovať a v závere veľmi oceňujem jej odmietavý postoj k sobášu, s ktorým nebola celkom stotožnená.

Veľmi dobre vymyslené zápletky a obzvlášť oceňujem spletité vzťahy medzi postavami, komplikované rodinné väzby, sústredenie sa na viacero postáv podrobnejšie, vďaka čomu má čitateľ možnosť lepšie si celý príbeh vychutnať. Toto ma bavilo a teším sa na ďalšiu časť.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Ikar/Slovenský spisovateľ.