utorok 7. novembra 2023

Útěk na venkov (Recenzia)

Autor: Julie Caplin

Originálny názov: A Girl's Best Friend
Vydavateľstvo: Grada/Cosmopolis 2023
Séria: -
Diel:  -
Počet strán: 368
Žáner:  chic-lit, feel good román
Moje hodnotenie knihy: 3*/5*
Moje hodnotenie obálky: 5*/5*

Anotácia:

Ilustrátorka Ella odjede z milovaného Londýna na venkov hlídat dům své kmotry Magdy poté, co jí přítel oznámil, že si potřebuje dát pauzu. Chce si tam utřídit myšlenky a přijít na to, co od života doopravdy chce. Magda ale zapomněla zmínit jednu maličkost – že na ni v domě bude čekat fenka Tess, o kterou třeba pečovat. Jak si Ella poradí se čtyřnohou spolubydlící, s mrzutým veterinářem Devonem a starousedlíky, kterým soukromí moc neříká? Přehodnotí svůj život a dá šanci lásce, i když si slíbila, že se bude mužům vyhýbat?

***

Nie som si celkom istá, prečo nie je Útěk na venkov súčasťou série Romantických útekov, keďže sa presne drží ich typickej šablóny.  Hlavnú hrdinku stretne nepekný rozchod, nešťastie v láske alebo iný obdobný problém, z ktorých sa ide "vyliečiť" zmenou prostredia. Je fakt, že v ostatných autorkiných knihách je všade prítomné dobré jedlo a koláče, z ktorých sa vám zbiehajú slinky a v tejto knihe tomu tak, bohužiaľ, nie je. Milovníci jedla si tu teda na svoje neprídu, ale za to milovníci zvierat, a to najmä psíčkari, si tento príbeh zrejme zamilujú. Ja, ktorá do tejto skupiny určite patrím, mám ale trochu  výhrady k tomu, ako sa naša hlavná hrdinka Ella ku svojmu štvornohému priateľovi zo začiatku správala. Chápem však, že autorka nám chcela ukázať, ako si Ella postupne vybuduje vzťah ku svojej fenke Tess a ako si tá dokáže získať Ellino srdce, napriek tomu som bola na Ellu za jej nepekné správanie miestami pekne naštvaná. 

Táto kniha prináša klasický Caplinovský romantický príbeh s množstvom klišé, množstvom nepravdepodobných náhod, množstvom trapasov a v neposlednom rade s množstvom problémov, ktoré sa akoby vďaka mávnutiu čarovného prútika jednoducho vyriešia. Hlavná hrdinka má povolanie, ktoré jej umožňuje pracovať z domu, kedy sa jej zachce, preto si môže dovoliť opustiť svoj doterajší život a začať hocikde odznova. Hlavný hrdina je taktiež zahrabaný vo svojich problémoch, ale od kedy spozná Ellu, všetko je zrazu lepšie a riešenie kríz na dosah. 

Musím priznať, že toto je zrejme zatiaľ najslabšia kniha, ktorú som od autorky čítala. Bol to stále jej typický štýl, ale niečo mi k dokonalosti chýbalo. Jasné, bolo to milé, oddychové a príjemné s celkom fajn zápletkou týkajúcou sa umenia a veterinárstva, kde dôležitú úlohu hrala láska k štvornohým domácim miláčikom, ale aj s prižmúrením očí to bolo prehnane nepravdepodobné a zidealizované. Možno viac ako samotné hlavné postavy mi boli viac sympatické tie vedľajšie, ktoré dotvárali atmosféru vidieka. Do všetkého strkali svoje nosy, nič im nemohlo ujsť a všetko muselo ísť, tak ako si oni predstavujú. Jednoducho typická anglická dedinka :D

Každopádne, aj keď mám k príbehu isté výhrady, kniha sa čítala opäť príjemne, rýchlo a pohodovo. Ak autorku čítate pravidelne, určite viete, čo môžete čakať a to aj skutočne dostanete, a tak nehrozí, aby ste boli sklamaní. Ja už mám pripravené od nej ďalšie knihy, takže keď dostanem chuť na súčasnú romantiku, toto bude stávka na istotu.  

           Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Grada.
Knihu si môžete kúpiť tu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára