Neznáma vo Fellsworthe (Recenzia)

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ 2023
Séria: Treasures of Surrey
Diel: 3/3
Žáner: historická romanca
Moje hodnotenie knihy: 2,5/5

Aby Annabelle Thorleyová mohla vykročiť na cestu k šťastiu, najprv musí prísť o všetko…

Obľúbená regentská séria Sarah E. Laddovej Poklady Surrey vrcholí treťou časťou s názvom Neznáma vo Fellsworthe, v ktorej nás autorka zavedie na šľachtické panstvá obklopené hustými lesmi a do vidieckej školy vo Fellsworthe.

Po smrti otca, ktorý rodine zanechal dlhy a zničenú povesť, sú vyhliadky Annabelle Thorleyovej na šťastný život mizivé. Opustil ju snúbenec, a tak je vydaná na milosť a nemilosť panovačnému bratovi Thomasovi. Keď ju brat začne nútiť k sobášu s násilníckym a oveľa starším Cecilom Bartrellom, dospeje k smelému a na dámu v jej postavení vskutku neslýchanému rozhodnutiu: s pomocou hájnika Owena Locka utečie k svojmu strýkovi, správcovi školy vo Fellsworthe. Spočiatku sa zdá, že urobila dobre – získa miesto učiteľky a začína sa tešiť z pocitu slobody i z rastúcej náklonnosti k vdovcovi Owenovi a jeho dcérke Hannah.

Keď sa však po čase dozvie, že Thomas a Cecil Bartrell sa chystajú do Fellsworthu, jej nádej na šťastnú budúcnosť sa zrúti ako domček z karát. Navyše zmizne malá Hannah a nikde ju nevedia nájsť…

Ako dopadne horúčkovité pátranie po dievčatku a stretnutie Annabelle s bratom a Bartrellom? A bude vôbec v silách tých, čo mladú ženu ľúbia, aby ju ochránili pred tieňmi minulosti?

***

Klasická regentská romanca z pera obľúbenej autorky tohto žánru a predsa sa mi čítala ťažšie ako iné. Oveľa ťažšie ako napríklad aj jej predchodkyňa zo séria.  Myslím, že to je najmä preto, že na môj vkus tomuto žánru stačí takých 300 strán príbehu. Tu máme 360 a ja hneď cítim, že je to veľa. Zbytočne sa opakujú úvahy, rozhovory a častokrát mám pocit, že príbeh je o tom istom. Druhou, pre mňa negatívnou vecou tejto knihy, je jeho hlavná hrdinka, ktorú som si akosi nevedela obľúbiť.

Osobne mám radšej klasickejšie príbehy z bujarého Londýna, kde sa celá smotánka stretáva na nikdy nekončiacom počte slávnostných plesov, večierkov a posedení. Kde sú hlavní hrdinovia v oblastiach lásky nováčikovia a vzájomne sa častokrát doberajú a vzájomnú cestu si k sebe hľadajú aj prostredníctvom vtipu, zábavy a určitej dávky drzosti. To ale nie je prípad tejto autorky. Hlavný hrdina má prvú lásku za sebou, v starostlivosti mu zostala dcéra a navyše ani nie je zo šľachtického rodu. Je to hájnik, ale v každom prípade veľmi sympatický, s dobrou perspektívou do budúcnosti.

Páčila sa mi tu linka s pytliactvom, zradcami priamo v učiteľskom kruhu školy vo Fellsworthe a aj jedna nevyjasnená vražda. Táto zápletka sa ale naplno rozvíjala až v druhej polovici knihy, preto som tou prvou plávala nekonečne dlho. Pomaly a v podstate logicky rozvíjajúci vzťah našich hlavných hrdinov mi bol tiež sympatický, častokrát ma ale ich prehnané opakujúce sa zdvorilosti už miestami otravovali.

Na Sarah E. Ladd sa mi páči, že do svojich príbehov zapracováva dobrodružstvo, zaujímavé zápletky, ktoré potrebujú určitú dávku vyšetrovacích schopností a tiež veľa zradcov a klamárov, ktorí dej vedia pekne zamotať. Na druhú stranu mi trošku vadí kresťansky orientované prostredie a postavy, ktoré prílišne moralizujú a poúčajú. Autorke dám určite ešte šancu. Zatiaľ sa mi jedna jej knihe páčila veľmi a naopak, s druhou som mala problémy. Takže uvidíme, kam sa miska váh nakloní po prečítaní ďalšej jej knihy. Sama som zvedavá :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Ikar/Slovenský spisovateľ.