Väznená (Recenzia)

Počet strán: 424

Manželia a manželky. Matky a dcéry.
Minulosť a budúcnosť.
Tajomstvá ich spájajú.
A tajomstvá ich môžu zničiť.

Autorka knihy Pekné dievčatá sa vracia s pútavým, citovo spletitým trilerom, v ktorom sa šarmantný hlavný hrdina dostane do najtemnejších hlbín tajomstva, ktoré ho môže zničiť.

Willa Trenta z Georgijského vyšetrovacieho úradu (GBI) privolajú k prípadu vraždy na opustenom stavenisku. Všetko sa skomplikuje, keď mŕtveho muža identifikujú ako bývalého policajta. Keď však Sara Lintonová – nová súdna lekárka GBI a Willova milenka – obhliadne telo, zistí, že obrovské množstvo krvi nájdené na mieste činu nepatrí mŕtvemu policajtovi. Krvavé stopy vedúce z miesta činu naznačujú, že môže ísť o ďalšiu obeť – ženu, ktorá zmizla... a ktorá zomrie, ak ju nenájdu včas. Will ťahá za kratší koniec, pretože stavba patrí najobľúbenejšiemu človeku v meste: bohatému a mocnému športovcovi s konexiami na tých najvyšších miestach – mužovi, ktorému napriek Willovej snahe prešlo znásilnenie. Keď však dôkazy spoja Willovu problematickú minulosť s prípadom, následky na seba nedajú dlho čakať a spôsobia v jeho živote, ako aj živote jeho blízkych vrátane kolegov, rodiny a priateľov a rovnako v živote podozrivých, ktorých prenasleduje – hotovú smršť.

***

Karin Slaughter je autorka, ktorú chcem už dlho vyskúšať, pretože jej knihy žnú úspechy a píše žáner, ktorý mám najradšej - detektívky :) Toto je ôsmy diel série a ja som sa bála, že nenabehnem na príbeh týkajúci sa hlavného vyšetrovateľa Willa Trenta. Našťastie, obavy boli úplne zbytočné, pretože autorka celkom podrobne oboznamuje čitateľa s Willovou situáciu a jeho minulosťou. Pre mňa to bolo skvelé, ale ak to takto autorka robí v každom dieli, pre poctivých čitateľov tejto série, čítajúcich sériu postupne, to musí byť zrejme aj zbytočné a otravné.

Kniha je pomerne dosť hrubá, s nezvyčajne dlhými kapitolami a dej neodsýpa tak, ako som bežne pri tomto žánri zvyknutá. Je ale pravda, že toto nie je klasická americká detektívka, ale po veľmi dobrom začiatku, kedy na miesto činu nabehne celý tím vyšetrovateľov, ktorí sa hneď púšťajú do práce, skĺzne autorka skôr do thrilleru a vyšetrovanie ustupuje do úzadia. Stred knihy je pomerne dosť podrobne venovaný udalostiam pred zločinom, takže Will a jeho práca sa v ňom vôbec nevyskytujú.

Will je zložtá osobnosť s nie práve príjemnou minulosťou a už vôbec nie príjemnou manželkou. Jeho osobné problémy sú v tejto časti veľmi úzko prepojené s prípadom na ktorom pracuje. Jeho nová priateľka je milá a sympatická, len mi je ľúto, že si to Will častokrát neuvedomuje. Naopak, je žena pôjde na nervy asi každému, takže sa pripravte na mimoriadne nesympatickú postavu. Ak ste čítali aj predchádzajúce diely, na tento nezvyčajný trojuholník ste už ale asi zvyknutí :D

Samotný prípad bol vymyslený naozaj nápadito a aj prevedenie bolo nevšedné. Postavy si ma akosi ale nevedeli získať a tiež to bolo miestami na mňa pomalé. A hlavne mi tam chýbala poriadna detektívna práca 😃 Každopádne, originálne to bolo! Takže ak hľadáte niečo, či z daného žánru vybočuje, toto by mohla byť správna voľba.

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu  Aktuell.