utorok 24. septembra 2013

Ukolébavka (Recenzia)

Autor: Sarah Dessen
Originálny názov: This Lullaby
Vydavateľstvo: CooBoo 2011
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 376
Žáner: YA, contemporary, romance
Moje hodnotenie obálky: 3/5

Anotácia:
„O lásce už jsem neměla žádné iluze. Přicházela a odcházela, ranila, a někdy taky ne. Lidé nemají být spolu navěky, bez ohledu na to, co se zpívá v písních.“
Remy nevěří v lásku, a ostatně proč by měla? Její matka se popáté vdává a její otec, kterého nikdy nepoznala, jí zanechal jen jednu ubohou píseň – Ukolébavku, kterou si lidé tak často a tak absurdně nechávají hrát na svatbách.
Remy ale věří na zábavu, a tak o kluky nemá nouzi, s kamarádkami chodí pařit a vůbec si užívá života. Přesně podle plánu, s cynismem, nadhledem a jistou dávkou blahosklonnosti nad city ostatních. Pak se ale objeví Dexter a snaží se jí převrátit život vzhůru nohama. Otázkou je, zda o to ledová královna Remy vůbec stojí…

***

Ukolébavka je moja druhá kniha od Sarah Dessen. Ako prvú som čítala Poslouchej! a veľmi sa mi páčila. Teraz som konečne prečítala aj Ukolébavku a musím  povedať, že obe knihy sa zaradili medzi moje obľúbené a určite patria k lepším v tej obrovskej záplave lovestories.

Rovnako ako aj v Poslouchej!, ani Ukolébavka nie je len samá romantika. Samozrejme, občas som sa  pristihla s tým priblblým romantickým úsmevom na tvári, čo mi vôbec, ale vôbec nevadilo. Celkovo bola skôr nenápadná, milá a nevtieravá.

Aj v tomto prípade sa autorka nezameriavala len na ústredný vzťah Remy - Dexter, ale taktiež na celé Remyino okolie, rodinu, priateľov a nenápadne nám sem-tam poskytla tie staré známe múdrosti, či už o láske alebo o živote všeobecne, a podala ich absolútne geniálne a NEklišoidne. 

Samozrejme, pri týchto knihách poväčšine každý vie, ako sa príbeh skončí, ale pri knihách od Sarah o tom často pochybujem až do poslednej strany. Na jednej strane by to aspoň raz za čas chcelo obmenu - nie len samé happy-endy, ale zasa, keď spoznáte hlavných hrdinov a obľúbite si ich (čo je v prípade Dextera viac ako pravdepodobné), museli  by ste mať srdce z kameňa, aby ste im nepriali. 

Hlavná hrdinka Remy sa mi páčila a zároveň nepáčila, hlavne kvôli jednej veci. Je pravda, že aj ja sama si niekedy myslím, že sa správam ako absolútny skeptik a cynik, ale to snílstvo sa vo mne nikdy nezaprie. Ale Remy je cynik na štyridsiatu druhú a namiesto toho, aby sa svetu otvorila, uzavrie sa ešte viac a pred láskou uteká. Viem, že na to mala dôvod, ale aj tak...

Celkovo sa mi teda príbeh, ostatné postavy a hlavne atmosféra knihy veľmi páčili a celé to hodnotím ako jednu príjemnú, oddychovú, z istého uhla pohľadu trochu deprimujúcu, ale výbornú knihu. Môžem ju len odporúčať a dúfam, že sa dostanem aj k ďalším knihám od Sarah Dessen. 

Moje hodnotenie:

A nezabudnite na súťaž >> tu <<
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára