utorok 6. januára 2015

Mesto padlých anjelov (Recenzia)

Autor: Cassandra Clare
Originálny názov: City of Fallen Angels
Vydavateľstvo: Slovart 2014
Séria: The Mortal Instruments
Diel: 4/6
Počet strán: 384
Žáner: YA, fantasy
Moje hodnotenie obálky: 5/5

Anotácia:
Valentine je porazený a vojna sa skončila. Clary Frayová sa vracia späť do New Yorku k novému životu. Chce sa stať plnohodnotnou Tieňolovkyňou a zároveň sa učí používať svoju špeciálnu silu. Jej mama je zasnúbená so svojou celoživotnou láskou a Dolnosveťania a Tieňolovci si nažívajú v pokoji. A čo je najdôležitejšie: s Jaceom sú konečne spolu. 
Nič však netrvá večne. Niekto vyvražďuje Tieňolovcov, rozdúchava napätie medzi Dolnosveťanmi, a to môže viesť len k ďalšej vojne. Clary nedokáže pomôcť ani jej najlepší priateľ Simon. Jeho mama totiž zistila, že je upír, a vyhodila ho z domu. A aby toho nebolo málo, randí naraz s dvoma krásnymi a nebezpečnými babami. 
Clary napokon zisťuje, že nešťastnou náhodou dala do pohybu sled hrozivých udalostí, ktoré môžu zapríčiniť, že stratí všetkých, ktorých miluje.

***


Pôvodná trilógia pokračuje štvrtou časťou, v ktorej je všetko tak, ako má byť. Na začiatku. Hneď potom však nastávajú problémy. Simon má problémy doma, pretože jeho mama zistila, že je upír. Clary má problémy so svojou láskou, pretože Jace sa čoraz viac uzatvára do seba. A všade okolo nich sa objavujú mŕtvi Dolnosveťania.

Keď som objavila prvýkrát Mesto kostí, rozhodla som sa, že budem čítať iba prvé tri knihy. Nepáči sa mi, že autori série umelo predlžujú len kvôli ziskom a čitateľov napínajú ďalšími dielmi, kým im doprajú šťastne až naveky. Ale keďže sú to Nástroje smrteľníkov + Jace, samozrejme, som svoje rozhodnutie zmenila. Aj keď som predpokladala (ukázalo sa, že veľmi správne), že Cassandra to zasa pekne všetko zamotá nie tak, ako by som si priala. 

Po viacerých recenziách som sa obávala, že štvrtá časť už nebude taká dobrá, ako predchádzajúce. Že tam bude veľmi málo Jacea, že sa tam síce nebude nič diať, ale zároveň sa tam udejú veci, ktoré nechcem. A že po konci budem mať opäť chuť otrieskať tú knihu niekomu o hlavu. 

V podstate som sa nemýlila - Jacea tam bolo skutočne menej (ale v tomto prípade to bolo dobré, pretože jeho ľútostivé výlevy by som nevydržala ešte dlhšie),  veci, ktoré som nechcela, sa tam naozaj udiali a na konci kniha skoro letela balkónom, ale...! Nemala som zabudnúť na jednu vec, a to, že sú to Nástroje smrteľníkov - jedna z mojich najobľúbenejších sérií a ja ju jednoducho milujem, aj keby sa mi to vôbec nepáčilo. 

Je pravda, že si stále stojím za tým, že sa tá séria mala skončiť tretím dielom a že som čakala, že vec, ktorou sa Mesto padlých anjelov skončilo, sa stane, ale skrátka, táto séria je pre mňa neodolateľná a ja sa hneď púšťam aj do piatej časti, ktorú mám, bohužiaľ, len požičanú, ale dúfam, že čoskoro sa aj táto (a, samozrejme, aj posledné dve časti) objaví v mojej knižnici. 

Som veľmi zvedavá, čo Cassandra pripravila pre čitateľov v piatej časti, pretože sa zatiaľ úspešne vyhýbam anotácii, recenziám aj spoilerom. A už sa naozaj nesmierne teším na úplný záver celej série, pretože dúfam, že tam sa konečne dočkám skvelého konca. 

Moje hodnotenie: 
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára