piatok 29. januára 2016

Mesačná chvastačka (január 2016)

Toto mesačné meme poriada Judit!

***

V januári mi pribudlo skutočne veľmi veľa skvelých kníh a ja sa na všetky už veľmi teším (ako vždy na všetky)! A toto bude veľmi dlhý článok, takže dúfam, že sa dopracujete až na koniec.

Ako prvé mi pribudli dve knihy z Knihy pre každého - Tigrova žena a Reč kvetov. Tigrova žena vyzerá veľmi zvláštne a nalákala ma ako anotácia, tak obálka. O Reči kvetov som vedela už dlhšie, ale až keď som sa dozvedela, že to je tá Reč kvetov, o ktorej raz hovorila Ohana vo svojom videu a ktorá ma hneď zaujala, tak som si ju konečne kúpila.


Ďalej sú tu knihy, ktoré mi moja drahá sestra doniesla z Prahy. Poznáte to, kvôli čomu sa hlavne chodí do Prahy? Predsa kvôli antikvariátom a Levným knihám. Takže na nasledujúcich 4 fotkách je zmes kníh z Levných kníh a z antikvariátu. A všetky boli za také skvelé ceny, že vzhľadom na to, koľko ich je, som tento mesiac ani veľmi na knihy neminula.

Od autorky Manžel na objednávku som čítala Zabudnutú a tá sa mi dosť páčila, tak som sa rozhodla aj pre jej ďalšiu knihu. Bíla jako sníh, rudá jako krev ma lákala už naozaj dlho, takže som rada, že ju konečne mám. Som zvedavá, o čom to vlastne bude. Poklad pána Isakowitze som si kúpila vlastne len kvôli cene a nepoškodenej väzbe (aj keď teda je z antikvariátu) a vôbec neviem, o čom to môže byť. A Dopisy malých žen sú taký dodatok ku klasike, ktorú síce nemám, ale určite sa k nej raz dostanem. A keďže pri knihách myslím vždy dopredu a viem, že si Malé ženy určite raz kúpim a prečítam, tak aj viem, že aj táto kúpa sa oplatila.


Ďalej sú tu dve knihy od Kafku - Zámek a Proměna a jiné povídky. Od Kafku som čítala len Premenu, ešte v škole a tá sa mi prekvapivo dosť páčila, aj keď poviedky zas až tak veľmi neobľubujem. Na nasledujúce dve ma opäť nalákala Ohana. The Little Stranger je kniha od Sarah Waters, ktorá je v Čechách známa ako Malý vetřelec. Vyzerá to na celkom jednoduchú angličtinu, tak snáď sa k nej čo najskôr dostanem. John Saturnall's Feast je opäť kniha, ktorú vydalo Argo s nádhernou obálkou a po ktorej už dlhšie túžim a teraz ju mám, dokonca po anglicky. To už vyzerá trošku náročnejšie, ale snáď si s tým nejako poradím.


Ďalej sú tu štyri knihy od Melissy de la Cruz. Tretí diel Odhalení mi dala sestra, pretože ona sa rozhodla si túto sériu nedokupovať a v Levných knihách ju už nenašla, tak mi ju venovala, aby som mala komplet sériu. Spící tajemství a Podvedený anděl sú teda štvrtý a piaty diel a myslím, že to je zatiaľ všetko, čo u nás vyšlo, aj keď pôvodne je ich asi sedem. Polibek čarodějky je trochu omyl, pretože je to druhý diel zo série Čarodějky z East Endu, ktorú som nikdy nemala v pláne začať kupovať a čítať. Sestru pomýlila tá obálka, ktorá sa viac podobá na sériu Modrá krev, než na prvý diel Čarodějek. Takže, ak by ste mali záujem práve o túto knihu, kľudne sa ozvite.


Esej o tragédii je posledná kniha z antikvariátu, na ktorú ma opäť nalákala hlavne cena. Síce som si ju chcela prečítať, ale nevedela som, či sa mi oplatí do nej investovať. Každopádne teraz ju mám a som zvedavá, ako sa mi bude páčiť. Noční host je takisto kúpa na základe nízkej ceny  a krásnej obálky a vôbec neviem, čo mám od nej čakať. A posledné dve knihy sú druhý a tretí diel zo série Léto, kdy jsem zkrásněla - Bez tebe to není léto a Vždycky budeme mít léto. Prvá časť sa mi celkom páčila, bolo to také milé a oddychové a uvažujem o re-readingu pred tým, než sa pustím do pokračovaní.


Vo výpredaji v Martinuse som si kúpila dve knižky. Tieň noci, čo je druhý diel zo skvelej, skvelej série Príbeh čarodejnice a ktorý už som dávnejšie čítala, ale chýbal mi v mojej knižnici. Druhou je kuchárska kniha z edície Aké ľahké - Cestoviny. Milujem cestoviny, je to moje najobľúbenejšie jedlo a tak som si kúpila nové inšpirácie na obed. Knihu Prvorodený som dostala od Albatrosu ako vianočný darček spolu s ďalšími drobnosťami. Celý balíček mi spravil obrovskú radosť, pretože som to vôbec nečakala a vydavateľstvu veľmi pekne ďakujem!!  A úžasnú krásnu Búrku mečov 1: Oceľ a sneh som dostala od najlepšej kamarátky na narodeniny. Aj keď sa trošku pomýlila, pretože pozabudla, že nemám ani druhý diel, ale to vôbec nevadí. Dokúpim si ho a konečne sa budem môcť pustiť do tejto skvelej série.


A úplne posledné štyri knihy, z ktorých mám asi najväčšiu radosť sú prvé štyri diely z Upírskej akadémie - Upírska akadémia, Mrazivý bozk, Tieňom pobozkaná a Krvavý sľub!!! Bol to takisto narodeninový darček od sestry a jej priateľa, ktorý som absolútne nečakala. Som asi jedna z mála ľudí, ktorí túto sériu ešte nečítali a teraz, keď ich už konečne mám, môžem sa do nich pustiť. A tie obálky a celkové spracovanie je nádherné!!!


***
Tento mesiac mi pribudlo 26 kníh.



Čítali ste niektoré z týchto kníh? Ak áno, ako sa vám páčili? :)


Ellie

3 komentáre:

  1. Teprve na spolecne fotce vynikne, jaka je to hromadka :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vampýrská akademie je má nejoblíbenější série. Doufám, že se ti bude líbit! :) Esej o tragédii je moc pěkná kniha na zamyšlení. :)

    OdpovedaťOdstrániť