sobota 2. januára 2016

Zhrnutie roku 2015

Bilancovaniu sa na konci každého roku nikto nevyhne, ani ja nie. A vlastne, zhodnotiť si úspechy a neúspechy uplynulého roku je na niečo dobré. Tak poďme na to. Tento rok bol, čo sa týka kníh, veľmi slabý. Nesplnila som Goodreads Challenge - prečítala som len 65 kníh, z čoho som strašne smutná, pretože oproti predchádzajúcim rokom je to naozaj pokles a na blogu to tiež nebola žiadna sláva. Články sa objavovali len sporadicky a množstvo z nich ostalo nedopísaných v konceptoch. Ale to všetko má svoje dôvody. Rok 2015 bol skvelý! Ani som si neuvedomila ako veľmi (vidíte, na čo je dobré bilancovanie?). A verím, že rok 2016 nebude iný. Iný môže byť len v prípade, že bude ešte lepší. A to prajem aj vám, moji milí - a hlavne vám prajem veľa zdravia a šťastia, lásky a lásky, kníh a skvelého čítania! A čo som zatiaľ videla, máme sa tento rok naozaj na čo tešiť! :) 

***

Ale ešte späť k predchádzajúcemu roku a knihám, ktoré som počas neho prečítala. Pripravila som taký mini rebríček toho najlepšieho a najhoršieho za rok 2015. 

Najlepšie knihy:

Skvelých kníh bolo naozaj veľa a snažila som sa vybrať naozaj tie naj naj naj. Každá z nich je úplne iná a každá z nich má niečo do seba. Jablečný koláč naděje ako jedna z najlepších YA kníh vôbec. Je neuveriteľne krásne napísaná a aj keď je príbeh veľmi jednoduchý, stojí za to. Najlepšou knihou pre dospelých je Dobrý proti severáku, ktorá nie je taká známa, ale rozhodne by si to zaslúžila. Čo sa týka paranormálnych a fantasy kníh, tých by som mohla vybrať hneď niekoľko, ale keďže z každého žánru vyberám len jednu knihu, vybrala som Šepotání. Na Alicin príbeh skrátka nedám dopustiť, nech má akúkoľvek podobu. Z dystopií to jednoznačne vyhrala Selekcia. A najlepším krimi thrillerom je opäť veľmi jednoznačne kniha Cestujem sama

Najhoršie knihy:

Bohužiaľ, aj tento rok sa našli knihy, ktoré boli pre mňa absolútnym sklamaním. Asi najviac ma sklamal Labyrint. Absolútne nerozumiem, čo na tom všetci majú a pri tejto knihe mi vôbec nevadí, že mi ostane nedočítaná séria. Ďalšie pokračovania by som však nezvládla. Rovnako je to aj s knihou Zbohom, nevinnosť. Mala to byť skvelá a hlavne veľmi vtipná kniha, ale dostala som len kôpku zozbieraného trápneho klišé. Where She Went som prečítala len kvôli tomu, aby som si dokončila túto minisériu a aj keď to nebolo úplne príšerné (rovnako ako jednotka), ani v tejto časti som nenašla to, čo väčšina čitateľov, takže opäť sklamanie. Bozk z temnoty nemusím ani komentovať, úplne zbytočná časť a keby nie je posledná, pravdepodobne to ani nečítam. Na Listy do neba som nedávno písala recenziu, kde si môžete prečítať môj názor, ale aby som to zhrnula do troch slov - nuda, nuda, nuda. 

Najvtipnejšie knihy:

Analfabetka, ktorá vedela počítať sa mi páčila ešte viac ako Starček a jednoznačne odporúčam. Mám chuť si ju ísť opäť prečítať! S hlavou v oblacích pejru bola skvelá oddychovka, ktorá je síce veľmi krátka, ale naozaj veľmi vtipná. Teším sa na ďalšie autorkine knihy. Kerstin Gier sa nezaprela ani v druhom pokračovaní Silber  - Druhá strieborná kniha snov - a aj keď sa to Drahokamom nevyrovná, stále je to výborná, vtipná séria. Rovnako nesklamala aj Stephanie Perkins v treťom dieli voľne naväzujúcej série Polibek pro Annu - Isla a šťastné konce. Nečakaná láska je šiesty diel série o Bridgertonovcoch a je to stále rovnako perfektné! Už sa teším na ďalšie časti, ale keďže mi ostávajú už len dve, musím si ich šetriť. (Ak túto sériu nepoznáte, jednoznačne odporúčam a nenechajte sa odradiť tými hroznými obálkami!)

Najväčšie prekvapenia:

Dúfala som, že sa mi kniha Vymyslela som si ťa bude páčiť, ale že sa mi bude páčiť až tak veľmi (a čím ďalej, tým sa mi páči viac), to som naozaj nečakala. Nečakala som ani, že Malá doba ľadová je taká skvelá, aká je. Čítala som to vlastne kvôli škole, ale presne mi sadla do nálady. Pre mňa najlepšia slovenská kniha pre dospelých. Kráľovná Tearlingu vyzerala dobre, ale nie príliš nadšené reakcie čitateľov ma zneistili. Opäť sa však potvrdilo, že väčšinou sa mi ospevované nepáči a naopak kritizované sa mi páči veľmi. Už sa nemôžem dočkať druhého dielu, ktorý vyjde tento rok. Dievča, ktoré si tu zanechal bola moja prvá skúsenosť s Jojo Moyes a určite nie poslednou. Teším sa na jej ďalšie knihy. A Solitaire sa mi veľmi, veľmi páčil a veľmi by som si ho chcela znova prečítať, keby ma nečaká milión iných kníh. 

Najkrajšie obálky:

***
A nakoniec ešte vec, z ktorej sa veľmi teším. V roku 2015 sa mi podarilo dočítať až 10 sérií, z čoho mám obrovskú radosť, pretože rozčítaných sérií mám veľmi veľa a vždy ma veľmi poteší, keď sa mi nejakú podarí dočítať. Sú to série - All Souls Trilogy, The Selection (aj keď viem, že to bude mať ďalšie diely, považujem túto sériu za ukončenú, tak ako aj pôvodne mala byť), Matched, Anna and the French Kiss, The Mortal Instruments, The Sweet Trilogy, My Super Sweet Sixteenth Century, The Cambion Chronicles, The Hunt a Engelsfors.

***
Na záver vám všetkým ďakujem za vašu priazeň, každé zhliadnutie blogu a každý komentár či odkaz. Robí mi to veľkú radosť a je to jeden z hlavných dôvodov, prečo ma blogovanie stále baví. Ešte raz vám ďakujem a prajem vám krásny nový rok 2016. 💋‍

Ellie

2 komentáre:

  1. Gratuluji k dokončení tolika sérií v minulém roce! :) Na Dívku, již jsi tu zanechal se chystám a moc se těším. Jojo Moyes mám ráda. :) Také se chci v blízké době pustit do Stříbrné trilogie od Kerstin Gier. Jinak co se týče Labyrintu, pro mě to byl průměr. Ale zase musím říct, že díl od dílu je to lepší a lepší. Tak tomu třeba zkus dát šanci. :) Ale Selekce se mi naopak moc nelíbila. :(

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Joj, takže Labyrint ťa sklamal, ejha :/ Hádam sa mi bude páčiť, veľmi ma láka :D Inak Malú dobu ľadovú od Heribanovej som čítala ešte minulý rok aj ja, ale chcem si dať jej re-reading a súhlasím, že to bolo super, aj keď nie všetko sa mi páčilo (a už som aj pozabúdala čo sa tam dialo), ale bola to konečne kniha od slovenskej autorky, ktorá ma vážne bavila :)) A aj ja ti prajem krásny a úspešný rok 2016 ;)

    OdpovedaťOdstrániť