Deväť brestov (Recenzia)

Vydavateľstvo: Lindeni 2019
Séria: Kate Marshall
Diel:  1/3
Počet strán: 405
Žáner:  detektívka, thriller
Moje hodnotenie obálky: 1/5

Robert Bryndza je pripravený dobyť svet ďalším bestsellerom. Na scénu prichádza vyšetrovateľka Kate Marshallová, ktorá zažila kruté poníženie a teraz musí bojovať nielen o svoju povesť, ale aj o holý život...
Kate Marshallová bola vychádzajúcou hviezdou londýnskej metropolitnej polície. Mladej ambicióznej vyšetrovateľke sa podarilo chytiť obávaného sériového vraha známeho pod prezývkou Kanibal z Deviatich brestov. Jej úspech sa však čoskoro zmenil na nočnú moru a Kate zakúsila traumu, zradu aj verejnú potupu. Jej nádejná kariéra sa napokon skončila nevídaným škandálom.
Od týchto nešťastných udalostí uplynulo pätnásť rokov. Kate prednáša na univerzite a vedie pokojný život na anglickom pobreží, keď do jej života opäť vtrhne zločin. Na scéne sa objavil imitátor Kanibala z Deviatich brestov, ktorý chce zavŕšiť jeho krvavé dielo...

***

Robert Bryndza je u nás veľmi obľúbený autor a aj keď ma jeho knihy zaujali už dávnejšie, zatiaľ som nemala možnosť si nejakú z nich prečítať. Keď som premeškala prvý diel z jeho predchádzajúcej série s vyšetrovateľkou Erikou Fosterovou, každým ďalším som sa od jeho kníh už len vzďaľovala, pretože som nestíhala dobiehať zameškané. Teraz však prichádza s novou sériou a ja si ju tentokrát už nenechám ujsť. Za prvé preto, že táto anotácia so sériovým vrahom vyzerala obzvlášť zaujímavo a za druhé preto, lebo som bola naozaj veľmi zvedavá, ako mi autorov štýl sadne a či sa pripojím k davu jeho fanúšikov.

Kniha začína udalosťami spred pätnástich rokov, kedy vyšetrovateľka Kate Marshallová odhalila totožnosť sériového vraha z Deviatich brestov Petra Conwaya. Žiaľ, stálo ju to kariéru a vo veľkej miere to ovplyvnilo aj jej súkromný život. Po vrahovi jej zostali temné spomienky, ktoré sa pokúšala zahnať alkoholom a dieťa, o ktoré sa nedokázala postarať, preto si ho do starostlivosti zobrala Katina matka. Hneď od prvej stránky autor nasadil veľmi rýchle a akčné tempo. Povedala som si "WAU, tak toto vyzerá na poriadnu jazdu!". A nemýlila som sa :)

Po pätnástich rokoch sa Kate zdá, že história sa opakuje a kanibal z Deviatich brestov je akoby opäť na slobode. Ale veď predsa Peter je stále zatvorený na prísne stráženom psychiatrickom oddelení! Má veľmi prísne bezpečnostné opatrenia, ktoré pripomínajú celu slávneho Hannibala. Kate uvažuje, kto a prečo napodobňuje Petrove vraždy a začína mať strach nielen o seba, ale predovšetkým o svojho syna Jakea.

Chtiac-nechtiac je Kate zatiahnutá do vyšetrovania a so svojím univerzitným asistentom sa ako súkromní detektívovia púšťajú pátrať po stopách "staro-nového" kanibala z Deviatich brestov. Nové vraždy stále pribúdajú a Kate pomaly dochádza čas. Stále však postupne odhaľuje nové stopy, ktoré ju vedú nielen späť k Petrovi, ale aj k jeho napodobiteľovi.

Výborné tempo, ktoré autor nasadil od samého začiatku, vydržalo až do poslednej stránky. Autor presne vie, čo má svojim čitateľom ponúknuť, aby uspokojil ich očakávania a priniesol im nadšenie z čítania jeho kníh. Zvolil výborný námet. Myslím, že nie som jediná, ktorá obľubuje v knihách sériové zločiny. Okrem toho tu nemáme jedného, ale hneď dvoch takýchto šialencov. Jeden je na slobode a druhý poťahuje nitky zo svojej väzenskej (alebo presnejšie psychiatrickej) cely. Prostredie psychiatrických liečební s takto narušenými jedincami je pre mňa veľmi zaujímavé a som zvedavá na všetky bezpečnostné opatrenia, ktoré sa v nich aplikujú. Taktiež  nevychádzam z údivu pri nápadoch, ktoré tieto opatrenia aj tak dokážu obísť a väzni dostanú presne to, čo chcú a potrebujú.

Kate mi zatiaľ neprirástla úplne k srdcu, nemám veľmi v obľube hrdinky a hrdinov, ktorí stále zápasia s alkoholickými závislosťami, ale verím, že postupne sa tejto neresti zbaví a v ďalších dieloch sa predvedie ako úspešná súkromná detektívka.

Koniec bol, samozrejme, dobrý, ale na môj vkus trochu prirýchly. Odhalenie a chytenie vraha prebehlo strašne rýchlo a ani som sa nestihla spamätať a už som otáčala poslednú stránku. Nechcem veľa prezrádzať, ale určite sa máme ešte na čo tešiť v ďalších dieloch. Mám pocit, že medzi Petrom a Jakeom ostalo veľa nevypovedaného. Robert Bryndza sa touto knihou zaradil medzi autorov, ktorých knihy si určite nenechám ujsť. Jeho štýl mi vyhovuje, presne takýto druh detektívok mám rada. Majú spád, dobre vygradovaný dej, čítajú sa rýchlo a dokážu si udržať moju pozornosť a zvedavosť až do samotného konca. Idem zháňať sériu s Erikou a užiť si aj tieto knihy! :)