Mojich 10 rande na slepo (Recenzia)

Ashley Elston

Originálny názov: 10 Blind Dates
Vydavateľstvo: CooBoo 2020
Počet strán: 296
Žáner:  romance, YA

Sophie dostane krátko pred Vianocami kopačky od frajera, a tak sa rozhodne utiecť so zlomeným srdcom k svojim starým rodičom. A akčná stará mama má riešenie vždy poruke – na vianočné prázdniny pripraví pre Sophie desať rande naslepo. Či už sa vydá na kúl párty s pekným vysokoškolákom, alebo s krpatým prvákom pózovať do živého betlehema, táto liečba, zdá sa, funguje. A aj keď sa ju bývalý snaží získať späť, Sophie si zrazu uvedomuje, koľko toho doteraz premeškala. Aj to, že toho pravého mala možno celý život pod nosom. Len škoda, že je zadaný. Budú pre Sophie tieto Vianoce jeden veľký chaos alebo zmena, ktorú skutočne potrebovala, a sama o tom nevedela?

***

Potrebujete si navodiť vianočnú atmosféru, pretože sviatočná nálada vás akosi stále obchádza? Alebo naopak, vianočnú náladu máte už niekoľko týždňov a čakanie na Vianoce si len radi spríjemňujete vianočnými filmami alebo knihami? Či už sa radíte do prvej alebo druhej skupiny, CooBoo pre vás pripravilo skvelé riešenie v podobe vianočnej knihy Mojich 10 rande na slepo. Ak túžite po niečom oddychovom, nenáročnom a milom, nič lepšie ako túto knihu vám ani neviem odporučiť.

Sophie sa kvôli terajšiemu priateľovi a škole odtrhla od svojej rodiny. K starým rodičom už nechodieva tak často a zanedbáva aj svojich bratrancov a sesternice, s ktorými vyrastala. Pred Vianocami však jej rodičia odcestujú za jej sestrou, ktorá očakáva bábätko a navyše sa s ňou veľmi nepekným spôsobom rozíde aj jej priateľ. Má odcestovať k babke, kde sa vždy stretáva celá rodina, ale v tejto chvíli z toho vôbec nie je nadšená. Jej babka má ale liek na všetko a pre Sophie vyhlásila vianočných 10 rande na slepo. 10 členov rodiny jej dohodnú s desiatimi novými chalanmi rande a tak ju majú rozptýliť zo sklamania z rozchodu a spestriť jej Vianoce.

Neskutočne milé, vtipné, sladké a romantické  rozprávanie, ktoré je na adventné obdobie ako stvorené. Pri čítaní som sa často usmievala, niekedy som dokonca nahlas vybuchla do smiechu a to sa mne pri knihe naozaj často nestáva. Ale o to viac viem knihu oceniť, keď ma dokáže naozaj úprimne rozosmiať.  Možno sa niektorým bude zdať celý príbeh nereálny, ale verte mi, ľuďom sa všelijaké neuveriteľné príhody a trápne situácie naozaj stávajú a z tohto príbehu cítiť, že autorka zrejme čerpala aj z vlastných skúseností alebo zo života svojich priateľov a rodiny.

Je vidieť, že autorka pochádza z mnohopočetnej rodiny, ktorú miluje aj keď jej občas zrejme ide na nervy :) Mnohé radosti a starosti veľkých rodín preniesla do tohto príbehu a ukazuje, že nie vždy je všetko ideálne, ale je skvelé, keď sa máme o koho oprieť a vždy sa máme na koho obrátiť.

Neviem, či som vôbec niekedy čítala lepší vianočný príbeh, ako bol tento. Ja som si túto knihu absolútne zamilovala a určite sa k nej budem často vracať. Možno si ju o rok prečítam postupne, každý deň tú kapitolu, v ktorej sa daný deň odohráva. Teda od 18.12. až po Silvester :) Kniha je primárne určená určite pre mladšie ročníky, ale myslím si, že poteší úplne každého bez rozdielu. Mne sa páčila naozaj veľmi, aj keď už nespadám do YA kategórie a dokonca si pri nej príjemne oddýchla aj moja mama, ktorá už rozhodne  nie je YA kategória.:D