Nevestin bozk (Recenzia)

Originálny názov: You May Kiss the Bride
Vydavateľstvo: Ikar 2022
Séria: The Penhallow Dynasty
Diel: 1/6
Počet strán: 320
Žáner: historická romanca

Bohatý a arogantný Gabriel Penhallow cíti, že nastal čas nadviazať na rodinnú tradíciu – nájsť si poslušnú nevestu, splodiť dediča a ďalej žiť po svojom vo formálnom manželstve. Presne tak to u Penhallowcov fungovalo od nepamäti a Gabriel nemá záujem niečo na tom meniť. No jediný okamih slabosti s krásnou, ale svojhlavou Liviou Stuartovou preverí jeho zásady. Keď ich prichytia pri vášnivom bozku, musí dostáť povesti džentlmena a ponúknuť jej manželstvo. Ženy sa mu doposiaľ vrhali do náručia, preto ho zaskočí, keď Livia pred ním uteká.
***

Lisa Berne je novou autorkou historických romancí a debutuje so sériou o rodine Penhallowovcov, ktorá má už šesť dielov. Pevne verím, že si nájde priaznivcov a dočkáme sa všetkých pokračovaní, čomu by som sa ja naozaj veľmi potešila, pretože tento rozbehový prvý diel nebol podľa môjho názoru vôbec zlý. Mal svoje malé nedostatky, ktoré ale veľmi ľahko prepáčite popri pozitívnych stránkach, ktoré príbeh prináša.

Gabriel mal o svojej budúcnosti veľmi jasnú predstavu. Nájsť si reprezentatívnu, dobre vychovanú manželku, splodiť s ňou potomka, ale viac sa o ňu nezaujímať. Každý by si žil svojím životom. Prísnym kritériám jeho starej mamy vyhovuje krásna Cecilia Orrová, Gabriela však prichytia pri bozku s nevychovanou a tvrdohlavou Liviou Stuartovou. Svadba je teda na spadnutie a starej mame pripadne ťažká úloha - vychovať z prostorekej a nekonvenčnej Livie pravú dámu.

Prvá polovica knihy sa naozaj podarila! Veľmi dobrá zápletka ponúka sympatické postavy, ktoré sa častokrát dostávajú do problematických situácií, z ktorých vyviaznu s humorom a vtipom. Snaha vychovať z Livie dámu ponúka veľmi veľa komických momentov a páčilo sa mi, ako si z nich Livia robila žarty, aj keď len vo svojich myšlienkach. Stará lady Penhallowová si vďaka svojmu vysokému postaveniu a vážnosti mohla dovoliť každý detail veľmi svojsky okomentovať a svojimi striktnými názormi a prísnosťou vyznievala napokon vzhľadom k daným situáciám veľmi komicky a zábavne. Tieto staré namyslené dámy, ktoré si myslia, že majú všetku múdrosť sveta vo svojich rukách v podobných príbehoch milujem :D

Akonáhle sa mladý párik spolu intímne zblížil, príbeh skĺzol do klasickej romantickej linky, kedy sa obaja vzájomne milujú, ale nechcú si to jeden pred druhým priznať. Neviditeľné bariéry stoja stále medzi nimi a svadba sa neustále odďaľuje. Stará mama v dôsledku choroby zmäkla a tým sa akosi vytratila aj jej charizma a Livia sa utiahla sama do seba a potlačila všetky svoje doterajšie prednosti. Škoda, že sa autorka nerozhodla ponechať jej určitú dávku drzosti a odhodlanosti aj v druhej polovici príbehu. V závere prišli určité nedorozumenia, ktoré ale, ako rýchlo sa objavili, tak rýchlo sa aj vyriešili. Text skĺzol do známych ľúbostných fráz, kedy si hlavní hrdinovia sľubujú lásku na veky vekov a odpustia si všetky doterajšie krivdy.

Výborné svižné a vtipné tempo na začiatku, vystriedala klasická romantika v závere. Autorka nám má určite ešte čo ponúknuť a som zvedavá, ako bude jej tvorba napredovať. Verím, že sa s touto sympatickou trojicou postáv nelúčim a objaví sa aj v ďalších dieloch, ktoré dúfam, že prídu čoskoro :)