utorok 30. augusta 2022

Road trip (Recenzia)

Autor: Beth O´Leary

Originálny názov: The Road Trip
Vydavateľstvo: Ikar 2022
Séria:  
Diel: -
Počet strán: 416
Žáner:  román, contemporary
Moje hodnotenie obálky: 4/5

Anotácia:

Addie a jej sestra vyrážajú na cestu do Škótska, kde sa koná priateľkina svadba. Hudba je prichystaná, sladkosti zbalené, no len čo vyštartujú, niekto do nich zozadu narazí. Ako naschvál za volantom sedí Addin bývalý frajer Dylan, ktorému sa doteraz vyhýbala. Dylan a jeho najlepší kamarát mieria na tú istú svadbu, a keďže je ich auto nepojazdné a verejná doprava nedostupná, Addie nemá na výber a musí ich vziať so sebou. Maličké auto je čoskoro plné nielen batožiny, ale aj tajomstiev, a počas niekoľkohodinovej cesty sa Dylan a Addie nevyhnú spomienkam na svoj zložitý vzťah... Celý čas sa im navyše lepí smola na päty. Stihnú vôbec doraziť na obrad? A čo je dôležitejšie, naozaj sa ich vzťah pred rokmi ocitol na konci cesty?

***

Už je to nejaký čas, keď som od autorky čítala jej knihu Spolubývajúca. S istotou však môžem povedať, že to bola jedna z najlepších kníh, aká sa mi v rámci tohto žánru dostala do rúk. Neuveriteľne milá, inteligentná a vtipná s dávkou vážnejších tém na konci. Pre mňa absolútne dokonalé oddychové čítanie. Preto, keď som videla, že vydavateľstvo Ikar vydáva od Beth O´Leary ďalšiu knihu, nevedela som sa jej dočkať. 

Road trip je však úplne iný, ako som čakala. Bohužiaľ, absolútne nenaplnil moje očakávania milého chick-litu. Dostala som totiž, veľmi neželane, new adult príbeh plný sebestredných a egocentrických postáv bažiacich po pozornosti a sexe. Príbeh tvorí ústredných päť postáv, z ktorých mi bola ako-tak sympatická len jedna a tá dodávala príbehu ľahkosť, vtip a originalitu. 

Nepáčila sa mi bezhlavosť Dylana a Addie. Celý ich vzťah bol chaotický, správanie pudové a ľahkovážne, reakcie neprimerané. Dylanov najlepší priateľ Marcus bol absolútne toxický a protivný a dosť dlhú dobu to nikomu okrem Addie nedochádzalo. Ako som už spomínala, jedna sympatická postava tu bola a tou bola Addiena sestre Deb, ktorá mala svoj štýl, svoju voľnosť a rebelské názory. Nezaujímali ju druhí a všetko si robila po svojom. Pre mňa absolútne zbytočnú zápletku predstavovala piata postava Road tripu - Rodney. Žil si svoj život mimo realitu a mal vtipné poznámky, ale nad vysvetlením, prečo sa tohto výletu vlastne účastní som len krútila hlavou. 

Zväčša nemám problém orientovať sa v kapitolách, kedy sa strieda rozprávanie dvoch postáv, tu sa však okrem striedavého rozprávania Dylana a Addie, striedali aj časti "VTEDY" a "TERAZ" a to mi až tak nevyhovovalo. Niekedy som si až v strede kapitoly uvedomila, kto ju rozpráva :D Taktiež ma nebavilo čítať doberanie v aute, kedy som ešte vôbec netušila, čo si vzájomne vyčítajú a nedokážu prepáčiť. Musím priznať, že som stále čakala nejaké veľké finále, ktoré by príbehu konečne dalo iskru hodnú autorky Spolubývajúcej. No, nedočkala som sa....

Každopádne, komu nevadia ranené postavy, ktoré si nesú traumy z detstva, sú poznačené nie práve ideálnou výchovou, rozmaznané bohatými rodičmi, disponujúce neobmedzeným množstvom financí a aj tak sú stále nespokojné a hľadajú sa, toto je kniha pre vás.  A kto má rád tie klasické príbehy typu "Chcem ho, chcem ju, ale nemôžeme byť spolu", tu si príde naozaj na svoje. 



Knihu si môžete kúpiť tu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára