Pieseň vlka (Recenzia)

Vydavateľstvo: Grada/Metafora 2024
Séria: Green Creek
Diel: 1/4
Počet strán: 464
Žáner: fantasy

Keď Ox dosiahne vek dvanásť rokov, jeho otec mu uštedrí cennú lekciu: Ox nestojí za nič a ľudia ho nikdy nepochopia.
O štyri roky neskôr sa do susedného domu nasťahuje energická rodina Bennettovcov aj so svojím temným tajomstvom. Ich najmladší syn Joe sa zrazu prekvapivo stáva prvým a jediným Oxovým spojencom. No nie na dlho. Mestom otrasie vražda, ktorá Oxovi vypáli do srdca obrovskú dieru. Vypuknú nepokoje a Joe musí utiecť. Oxa zanecháva zdrveného a zničeného.
Vo chvíli, keď to Ox najmenej očakáva, sa však Joe po rokoch znova vracia...

***

U mňa to s týmto autorom nie je vôbec jednoznačné. Niečo sa mi v jeho tvorbe páči, niečo zasa nie. A presne tak je to aj s touto knihou. Téma vlkov tu bola podľa môjho názoru skvelá a ja o týchto potvorách čítam s každou ďalšou knihou radšej a radšej. Téma homosexuality je tiež za mňa v poriadku, treba aj takéto témy vnášať do diel. Myšlienka súdržnosti, vzájomnej pomoci a rodinnej oddanosti bola tiež fajn. Postavy som si obľúbila, a aj keď ich bolo viac, mala som stále prehľad. Nesmiem zabudnúť na čarodejníkov, ktorí zatiaľ nedostali veľa priestoru, ale pre príbeh sú aj tak podstatní a medzi vlkolakov skvele zapasovali :)

Čo už sa mi menej páčilo, tak bolo celkové spracovanie príbehu, ktorý je pomerne jednoducho vymyslený, obsah sa dá výstižne zhrnúť pár vetami, ale neskutočne sa miestami vliekol. Nemá takmer žiadne vedľajšie linky, príbeh má jednoznačné a priame smerovanie po hlavnej zápletke, ale napriek tomu je rozťahaný na viac ako 450 strán. Zaujímavosťou pre mňa je, že to všetko, čo je povedané v anotácií sa dočítame až na strane 300 😃

Chápem, prečo je TJ Klune taký obľúbený. Ide na city, píše častokrát veľmi snovo, alebo naopak, ako v tomto prípade, jednoducho a úderne. Nechýbajú ťažšie témy, ktoré dokáže zdramatizovať a čitateľ môže všetko intenzívne prežívať. Ani tu nechýbajú mnohé rodinné problémy, ťažké detstvo, rieši sa sexualita, priateľstvá a jednoducho všetko to, na čo ste u autora už zvyknutí. Treba dodať, že v tomto príbehu je trochu vulgárnejší jazyk, komu to prekáža, mohol by mať problém.

Celkovo je to u mňa teda pol na pol. Niečo super, ale miestami sa mi čítanie vlieklo. Nemala som problém knihu aj na dlhšie odložiť, ale keď už som sa začítala, tak ma celkom bavila. Rozhodne som ale zvedavá, ako sa príbeh Oxa a Joea bude vyvíjať ďalej, takže ak sa dočkáme pokračovania, rada si ho prečítam a porovnám, či sa autor v zápletkách niekam posunul, alebo zostal verný skôr štýlu naťahovania deja.