Všetkými zmyslami (Recenzia)

Diel: 1/5
Počet strán: 336
Žáner: romantická literatúra

Moje hodnotenie obálky: 3*/5*

Nezabudnuteľný príbeh o strate, láske a o tom, ako sa naučiť prijať neistotu života.

„Vedela som, koľká bije. Preto mama neotvárala.“

Dvadsaťročná Ember Howardová vie, čo znamená byť dcérou vojaka. Tri zaklopania na dvere, za ktorými stoja vojaci, neveštia nič dobré. Ako sa má vyrovnať so stratou milovaného otca? Ako má nájsť silu postarať sa o matku, ktorá upadla do zúfalstva, a o smútiacu rodinu?

Vtedy Ember do života vstúpi Josh Walker – jej bývalá stredoškolská láska, hokejová hviezda a tréner jej mladšieho brata. Jediným pohľadom, jediným dotykom dokáže zmierniť Emberinu bolesť. S ním po boku začne veriť v seba aj v ich budúcnosť. Josh má však tajomstvo. Tajomstvo, ktoré môže všetko spochybniť a Ember úplne zničiť...

***

Rebeccu Yarros som neregistrovala, až pokým svet nezachvátilo šialenstvo so Štvrtým krídlom (ku ktorému sa, samozrejme, pridávam 😃). Veľmi ma prekvapilo, keď som zistila, koľko kníh má už na svojom konte. Keďže Štvrté krídlo sa mi veľmi páčilo, rozhodla som sa pustiť aj do jej staršej, "nefantasy" romantiky.

Všetkými zmyslami je príbeh Ember, ktorej sa v deň jej narodenín zrúti celý svet. Jej otca, vojnového lekára, zabili, jej matka upadne do absolútneho šoku, a tak jej neostáva nič iné, len prevziať starostlivosť nad jej mladšími súrodencami a domácnosťou. Okrem toho zistí, že ju jej priateľ, s ktorým si plánovala spoločnú budúcnosť, dlhodobo podvádza. Stretnutie s Joshom, do ktorého bola platonicky zamilovaná na strednej, však všetko zmení.

Autorka mi aj v tejto knihe potvrdila, že písať vie - stránky mi ubiehali rýchlosťou svetla a knihu som prečítala na dve otvorenia. Má veľmi príjemný štýl, ktorý mi vyhovuje a napriek tomu, že súčasná romantika nepatrí medzi moje najobľúbenejšie žánre, čítanie tejto knihy ma veľmi bavilo. Samotný príbeh mal svoje plusy aj mínusy. Pre mňa jednoznačne najväčšie negatívum bola matka Ember a jej súrodencov. Takáto nečakaná strata milovaného človeka určite veľmi zasiahne, ale aj keď už nebrala ohľad na Ember, stále mala ďalšie dve neplnoleté deti, ktoré práve stratili otca a upadnúť do tranzu a vykašľať sa na všetko s tým, že niekto, v tomto prípade Ember, sa o všetko postará, mi príde ako veľmi nepochopiteľná, prehnaná reakcia.

Na rozdiel od toho bol Josh úplne skvelou postavou, je vidno, že si ho autorka vysnívala tak, aby bola každá čitateľka z neho namäkko. S Ember mal nekonečnú trpezlivosť, ktorú som na viacerých miestach musela až obdivovať, lebo aj Ember mala svoje slabšie momenty 😀. Páčilo sa mi celkové pozadie príbehu, vývoj vzťahu Josha a Ember, ktorý našťastie nebol úplnou instalove a som rada, že autorka to zbytočne nenaťahovala. Momentálne mám totiž pocit, že väčšina kníh je zbytočne dlhá, obzvlášť pri romancách je to do očí bijúce. Tu bol rozsah úplne postačujúci a som veľmi rada, že som mala možnosť si knihu prečítať. Asi sa nezaradí medzi moje najobľúbenejšie romantiky, ale rozhodne patrí k tým lepším a ja sa budem tešiť na ďalšie diely, najmä na druhú časť, kde by mal byť hlavnou mužskou postavou Jagger - Joshov kamarát.