sobota 14. septembra 2024

Tretie dievča (Recenzia)

Autor: Agatha Christie 

Originálny názov: Third Girl
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ 2024
Séria: Hercule Poirot
Diel: 40/47
Počet strán: 224
Žáner: detektívka
Moje hodnotenie knihy: 3/5
Moje hodnotenie obálky: 3/5

Anotácia:

Kráľovná anglickej detektívky nás v tomto skvelom románe, ktorý vychádza v novom vydaní, zavedie do Londýna v polovici 60. rokov minulého storočia, kde už nič nie je také ako v starom dobrom Anglicku...
Tri mladé ženy si spoločne prenajímajú londýnsky byt. Jedna z nich je ambiciózna sekretárka, druhá umelkyňa - a tá tretia vyhľadá Hercula Poirota a zdôverí sa mu, že asi spáchala vraždu. Po tomto šokujúcom priznaní však vystrašená dievčina bez ďalších slov odchádza.
Za výdatnej pomoci dávnej priateľky, známej autorky detektívok Ariadne Oliverovej, sa Poirot dozvedá viac o tomto záhadnom treťom dievčati, o jeho rodine a zmiznutí. Je Norma Restaricková naozaj nebezpečná vrahyňa alebo len pomätená mladá žena? Pátranie po vražde, vrahovi i samotnej obeti dá slávnemu detektívovi poriadne zabrať, no jeho malé sivé bunky ho ani tentoraz nesklamú...

***

V krátkom čase som čítala už tretiu knihu od Agathy Christie a musím opäť povedať, že netradičnú a každopádne originálnu, aj keď veľmi nepravdepodobnú a v živote ťažko predstaviteľnú.

Je to jeden z posledných prípadov slávneho detektíva Hercula Poirota, v ktorom má už pokročilý vek a miestami možno budete mať pocit, že už mu to tak nepáli 😃 Samozrejme, v závere vás presvedčí o opaku a vy môžete sledovať, ako bol vždy krok pred vami.

Od začiatku nie je celkom jasné, o čo v tejto knihe pôjde. Mŕtvolu, bohužiaľ, nemáme, stále narážame len na nejaké dohady a nejasnosti. V podstate skoro celú knihu ani nevieme, čo vlastne vyšetrujeme. Preto som mala často pocit chaosu a niekedy ma to v čítaní trochu brzdilo, pretože som nemala akýsi ten hnací motor, ktorý by ma nútil prevracať nedočkavosťou jednu stránku za druhou.


Ako som očakávala, záver všetko vylepšil a odhalenie bolo prekvapivé, aj keď ako píšem vyššie, v skutočnom živote dosť nereálne. Z knihy je cítiť autorkin pokročilý vek, to ako vníma meniacu sa dobu a že zrejme nie vždy je s týmto pokrokom stotožnená. Napriek tomu obdivujem, aký chaos dokázala vytvoriť a ako z neho dokázala vykľučkovať. Tento diel ale za prečítanie určite stojí, nieže ho zo série vynecháte 😉

   
          Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Ikar/Slovenský spisovateľ.

                                                           Knihu si môžete kúpiť tu   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára