Vražda v sídle Wedgefield (Recenzia)

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ 2024
Séria:  Prípady Jane Wanderlyovej
Diel: 2/5
Počet strán: 304
Žáner:  cozy detektívka
Moje hodnotenie knihy: 3/5

Po románe Vražda v Mena House pokračuje populárna detektívna séria Prípady Jane Wunderlyovej ďalšou časťou, v ktorej sa nezávislá mladá vdova rozhodne prijať pozvanie anglického lorda – po nebezpečnom dobrodružstve v horúcom Egypte jej dobre padne oddýchnuť si v honosnom vidieckom sídle... až kým sa neďaleko neho nestane vražda.

Essex, 1926. Pokojný anglický vidiek poskytuje Jane a jej tete Millie, neúnavnej dohadzovačke, vítanú zastávku pred ich návratom do Ameriky. Kým Millie doháňa stratený čas so svojou novonájdenou dcérou Lillian a ich hostiteľom lordom Hughesom, Jane si kráti dlhú chvíľu hltaním detektívnych románov a lekciami lietania – čo sa tete ani trochu nepozdáva. Akékoľvek možné nebezpečenstvo vo vzduchu však zatieni tragédia na zemi, keď pri autonehode zahynie jeden z mechanikov pracujúcich u lorda Hughesa, veterán vojenského letectva Simon Marshall.

Prerezané brzdové lanká svedčia o tom, že nešlo o nehodu, no nemal sa stať obeťou niekto iný ako Simon? Dom je plný podozrivých – príbuzných, ktorí sa zastavili na návštevu, tajnostkárskeho služobníctva, tajomných osôb, ktoré sa v noci potulujú po pozemku. Za trochu nejasných okolností prichádza do sídla aj záhadný pán Redvers, ktorý pomohol Jane vyriešiť vraždu v Egypte, a opäť jej ponúka pomoc. Zdá sa, že všetci vo Wedgefielde chcú, aby Jane pomohla ochrániť rodinu Hughesovcov. Kým však hľadá odpovede, neprehliada náhodou vraha, ktorého má priamo pred očami?

***

Ako som sa ja tešila na pokračovanie tejto série! V prvom rade musím povedať, že som fakt šťastná, že druhý diel vyšiel a pevne verím, že sa dočkáme všetkých 6 dielov (možno ich nakoniec bude aj viac :D ). Toto je žáner, ktorý by som mohla čítať v podstate stále a nezunoval by sa mi. Pokojne by mohlo podobných kníh vychádzať mesačne oveľa viac :D

Opäť sa stretávame s voľnomyšlienkarskou hlavnou hrdinkou Jane Wunderlyovou a jej (snáď) nádejným budúcim partnerom Redversom. Táto dvojka vyšetruje záhadné udalosti, vraždy a pokusy o vraždy na starom aristokratickom sídle Wedgefield, kde aktuálne dovolenkuje so svojou tetou a jej rodinou. V tomto prípade ide o také komornejšie vyšetrovanie sústreďujúce sa vyložene len na sídlo a jeho pozemok. Preto aj podozrivých je len zopár a ešte aj z tých viete vyselektovať, kto určite vinníkom nie je. Čiže ak sa trochu zamyslíte, vraha zrejme nie je problém uhádnuť, ale nakoľko sa mne myslieť pri tejto oddychovke nechcelo, vinníka som až do posledných strán neodhalila :D

Toto nie je žiadna zamotaná a krvilačná kniha, ale na relax funguje perfektne a aj keď ma nezaujala tak, ako prvý diel, stále to bolo veľmi príjemné a vtipné čítanie. Bavia ma tiež postavy, z ktorých mnohé sme už poznali z predchádzajúceho dielu a v neposlednom rade pokrokové postrehy a poznámky hlavnej hrdinky. Na medzivojnové obdobie má rozhodne nezvyčajné názory a vystupovanie, ale zasa na druhej strane ako slobodná vdova na to má nárok. Ja som si Jane obľúbila a už sa teraz sa teším na jej nový prípad. Dúfam, že sa s Redversom ešte tak skoro nedá oficiálne dokopy, pretože toto ich pomalé dvorenie ma dosť baví.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Ikar/Slovenský spisovateľ.