utorok 30. apríla 2013

Ak zostanem (Rýchlorecenzia)

Rozhodla som sa, že budem robiť aj rýchle recenzie, konkrétne sa budú týkať kníh, z ktorých mám zmiešané pocity alebo sa mi na ne nechce písať recenzia. Taktiež je to aj nástroj na šetrenie času, keď mám toho zrovna v škole veľa, ale chcem aspoň stručne vyjadriť svoj názor.
***
Autor: Gayle Forman
Originálny názov: If I stay
Vydavateľstvo: Ikar 2010
Séria: If I stay
Diel: 1/2
Počet strán: 176
Žáner: YA, dráma
Moje hodnotenie obálky: 2,5/5
Moje hodnotenie knihy: 3,5/5


Anotácia: Sedemnásťročná Mia má všetko, po čom kedy túžila – milujúcu rodinu, priateľa, dokonca ju prijmú na prestížnu umeleckú školu na druhom konci krajiny. Nevie sa rozhodnúť, či si má vybrať lásku a život s rodinou, alebo hudbu. V jedno februárové ráno sa však všetko zmení – na výlete s rodičmi a s bratom cestou v aute na okamih spokojná zavrie oči..., a keď ich otvorí, stojí v priekope. Na jej okraji vidí ich havarované auto a jej rodičia ležia mŕtvi pri ceste. Krátko na to zbadá ďalšie telo. S prekvapením zisťuje, že hľadí sama na seba a spontánne sa pýta: Som mŕtva? Ešte včera mala veľa možností, ktorými sa jej život mohol uberať, dnes stojí pred jedinou otázkou: Zostanem?

Čo sa mi páčilo?
Na knihe sa mi najviac páčila myšlienka rozhodovania sa medzi ľahším a ťažším - medzi životom a smrťou. A Adam, hlavne jeho preslov na konci knihy. Ten bol naozaj úžasný. 

Čo sa mi nepáčilo?
Vecou, ktorá mi na knihe vadila najviac, bolo Miino violončelo. Hudbu mám strašne rada, ale v tejto knihe mi prekážali stále pripomienky o tom, ako Mia nemôže bez violončela žiť a ako sa cíti odstrčená od všetkých, kvôli tomu, že sa jej páči úplne iná hudba ako zbytku jej rodiny či priateľom. 

Celkové zhrnutie: 
Ešte stále sa neviem rozhodnúť, koľko hviezdičiek mám dať tejto knihe. Aj keď myšlienka knihy je úžasná, musím priznať, že ma dosť sklamala. Po recenziách, ktoré knihu vynášali do nebies som čakala, že ma úplne odrovná a doženie k slzám, čo sa nestalo. 
Nakoniec teda dávam 3,5 hviezdičky, aj keď som stále na pochybách.
Ellie

3 komentáre:

  1. Pekne zhrnuté :) O knihe som už tiež čítala veľa úžasných recenzií, no sama som ju nečítala, a tak ju neviem posúdiť. Možno naozaj nie je taká dobrá,ako všetci hovoria, ale v každom prípade by som si ju chcela prečítať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Najlepšie je spraviť si vlastný názor :)
      Ja som podľa komentárov čakala veľa a tu je výsledok. Dúfam, že sa ti to bude páčiť viac ako mne :)

      Odstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť