pondelok 22. apríla 2013

Top týždňa (3)


Pondelkové meme od Luu.
Dnešná téma: Knihy z detstva

1) Rozprávky starej matere
Táto knižka patrila dlho medzi moje najobľúbenejšie. Prvýkrát som ju čítala v starom vydaní a potom mi mama zohnala nové, ktoré bolo moje. A ja som bola šťastná. :)







2) Najkrajšie rozprávky bratov Grimmovcov
Rozprávky som čítala veľmi rada. Všetky, nielen tie od Grimmovcov. Ale táto kniha bola/je taká krásna, že jednoznačne patrí medzi TOPku. Mimochodom, aj vy máte niekedy chuť sa vrátiť ku všetkým zabudnutým knihám z detstva, napríklad aj rozprávkam? Lebo ja často.






3) Baletné črievičky
Moja prvá "hrubá" kniha, ktorú som si sama vybrala v kníhkupectve. Doteraz si pamätám, aká som z nej bola nadšená a ako som ju začala čítať už v aute cestou domov.







4) Traja pátrači
Toto je jasná klasika. Vážne, kto nečítal pátračov, nech si dá facku. Alebo radšej hneď dve. Doma mám iba zopár dielov, ale z knižnice som prečítala snáď všetky. Myslím, že sú to najlepšie dobrodružné knihy pre deti, aké boli kedy napísané.







5) Kronika rodu Spiderwickovcov
Táto päťdielna séria mi prirástla k srdcu. Sú to malé knižky, ktoré prečítate všetky za dve hodiny, ale majú nejaké čaro, ktoré vás chytí a nepustí. Teda, mňa určite.








6) Elyonova krajina
Túto sériu mi odporučila kamarátka, keď som už nemala čo čítať (vtedy bolo naozaj málo kníh, nie ako teraz, kedy nielen, že nestíham čítať všetko, čo chcem, ale o kupovaní všetkých kníh, ktoré by som chcela, nemôže byť ani reči). Veľmi ma prekvapilo, keď som zistila, že Elyonova krajina ma naozaj bavila. To znamenalo, že ju musím mať. A po čase som sa naozaj dočkala (vďaka ti, sister ;)).





7) Veľké dobrodružstvá
Ďalšia klasika, ktorá sa kvalitou takmer vyrovná trom pátračom. Doma mám síce len jednu, ale prečítala som väčšinu kníh od Blyton a všetky do jednej sa mi páčili.








8) Tajná záhrada
Jedna z najlepších kníh, aké som prečítala v čase do 15 rokov. Niekedy by som si ju určite chcela opäť prečítať, pretože už si presne nepamätám, ako to celé dopadlo, ale viem, že je to super kniha.







9) Usmievať sa zakázané
O tejto knihe platí to isté čo o Tajnej záhrade. Je to krásna kniha, ktorú by si určite mal prečítať každý. Takisto patrí k mojím NAJ.








10) Penderwickovci
Mohla by som menovať desiatky ďalších obľúbených kníh, ale ako poslednú som vybrala Penderwickovcov. Už si síce veľmi nepamätám, o čom bola, ale viem, že ma veľmi bavila a prečítala som ju viackrát.





Aké sú vaše obľúbené knihy z detstva?

1 komentár:

  1. Grimmovcov som zbožňovala!!! :) ináč ostatné knižky ani nepoznám. Moja obľúbená knižka z detstva bola Heidi, dievčatko z hôr

    OdpovedaťOdstrániť