utorok 16. apríla 2013

Ilúzie (Recenzia)


Autor: Aprilynne Pike
Originálny názov: Illusions
Vydavateľstvo: Fortuna Libri Teen 2012
Séria: Krídla
Diel: 3.
Počet strán: 384
Žáner: fantazy, YA, víly
Moje hodnotenie obálky: 5/5
Moje hodnotenie knihy: 3,75/5

Anotácia:
Po avalonských novoročných oslavách rozhorčená Laurel žiada Tamaniho, aby odišiel z jej života.Tajuplná lovkyňa trolov Klea síce zbavila Laurel nebezpečného šéfa trolov Barnesa, ale hrozba nie je ani zďaleka zažehnaná. Navyše, nikto nevie, kto Klea v skutočnosti je a či jej možno dôverovať.
Na začiatku nového školského roka Klea poprosí Laurel, aby dohliadla na Yuki, ktorú vraj zachránila z pazúrov trolov v Japonsku. Akú má vlastne Yuki úlohu? Zdá sa, že bez Tamaniho pomoci sa Laurel tentoraz nezaobíde.
Ako sa Laurel popasuje s bežnými problémami stredoškoláčky a s nadprirodzenými starosťami vílieho štiepka, sa dočítate v treťom pokračovaní tejto výnimočnej vílej fantasy série.


Po dosť dlhej dobe som konečne dočítala Ilúzie. Trvalo mi to viac ako týždeň a nemám lepšie ospravedlnenie ako to, že som jednoducho nemala čas. Avšak zavážilo aj to, že po výbornej druhej časti ma tretí diel tak trochu sklamal. Nie, že by kniha bola zlá, to určite nie, len som čakala niečo lepšie.

Laurel po avalonských oslavách odmietla Tamaniho a naplno sa vracia do svojho starého života, k svojej rodine a Davidovi. Hneď v prvej kapitole sa však Tamani opäť vracia, tentokrát ako zahraničný študent, ktorý sa presťahoval so strýkom do USA. Tu sa začína hlavná zápletka celej knihy - opäť raz - ľúbostný trojuholník. Laurel chce byť s Davidom, túži po Tamanim, nechce nikomu ublížiť, ale ubližuje všetkým.

Moje nadšenie z tretej časti v tomto momente upadlo, pretože Tamani mi, ako hlavná postava a potenciálny víťaz v súboji David-Tamani, nesedí. A to, že Tamani prichádza študovať na Laurelinu školu zabezpečilo, že v knihe sa mu dostane oveľa viac priestoru, ako v predchádzajúcich dieloch. Nové boli napríklad aj kapitoly napísané z Tamaniho pohľadu. Jasné, je krásne, ako Laurel zo srdca miluje a položil by za ňu život, ale jeho správanie a povaha mi lezú na nervy.

Napätie medzi Tamanim a Davidom vyvrcholí a pobijú sa. Samozrejme, Laurel spraví tú najhlúpejšiu vec, akú len mohla - pred celou školou sa rozíde s Davidom a následne utečie. Tamani - ako inak - beží hneď za ňou a skončí to bozkávaním v daždi. V tej chvíli som mala sto chutí knihu zatvoriť a už nikdy viac po nej nesiahnuť! Laurel sa nielen správa ako typická hlupaňa, ktorá sa vyžíva v tom, ako ju všetci milujú, ale dokonca po pár dňoch vyhlási, že jej idú obaja (David aj Tamani) hore krkom a potrebuje čas sama pre seba. 

Príbeh zamotá Klea, ktorá na začiatku knihy privedie japonské dievča Yuki a požiada Laurel, aby na ňu sem-tam dohliadla, keďže ona trávi veľa času preč. Stále  nikto netuší kto/čo je Klea zač a už vôbec nevedia, čo môžu očakávať od Yuki. Po čase zistia, že Yuki je takisto divo žijúca víla, čo je viac ako zvláštne.

Stále sa tu však objavujú trolovia, ktorí majú niečo v pláne. Vyzerá to tak, že sú to výnimočne nadaní trolovia, čo je veľmi nezvyčajné a Laurel zistí, že s nimi zrejme spolupracuje nejaká veľmi mocná víla. 

Príbeh končí veľmi otvorene, skôr ako koniec kapitoly, nie knihy. Chápem, že si autorka spravila super pôdu pre štvrtú, záverečnú časť, ale mohla aspoň niečo naznačiť. Takto sa vlastne v knihe nič výnimočné nestalo a točilo sa to všetko o Laurel a jej nerozhodnosti medzi Davidom a Tamanim.

Napriek veciam, ktoré mi na tejto časti dosť prekážali, sa mi kniha a vlastne celá séria páči. Určite si prečítam aj štvrtú časť, keď sa k nej dostanem a rada by som ich mala doma, vo svojej knižnici. Už len tie krásne obálky stoja za to. Som zvedavá ako sa celá séria nakoniec skončí. 

Moje hodnotenie:
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára