Nimona (Recenzia)

Autor: Noelle Stevenson

Originálny názov: Nimona
Vydavateľstvo: CooBoo 2019
Počet strán: 272
Žáner:  YA, fantasy

Komiksový román, ktorý spôsobil záchvaty smiechu a plaču miliónom čitateľom po celom svete.

Nimonu si musíte prečítať, či už holdujete tínedžerskym knihám, fantasy, komiksom, alebo všetkému dokopy! Nimona má poriadne podrezaný jazyk, dvakrát reže a ani raz nemeria a ešte je aj tvaromenička. Jednoducho chodiaca katastrofa. Jedného krásneho dňa sa rozhodne, že najväčší zloduch v kráľovstve lord Ballister Blackheart potrebuje jej pomoc. A pohroma epických rozmerov je na svete. Nenechajte sa popliesť tým, že vyzerá milo, či možno trochu nevinne. Pripravte sa na skvelý humor, vtipy o smrti a podobné brutality.

Tento komiks je totiž naozaj božský a skvostný a musíte si ho prečítať aspoň stokrát!

***

Komiksy vo všeobecnosti veľmi nevyhľadávam, akosi ich nepovažujem za plnohodnotné knihy. Ani neviem, prečo som sa rozhodla práve pre Nimonu. Zrejme ma presvedčili pozitívne recenzie a chcela som zistiť, z čoho sú všetci takí unesení. Došlo mi to hneď na prvých stránkach, kedy som si Nimonu a Ballistera úplne zamilovala.

Nimona chce parťáka. A kto by bol vhodnejší, ako najhorší zloduch v kráľovstve? Neslávne známy Ballister Blackheart ale s malým dievčaťom nechce mať nič spoločné. Až keď sa mu Nimona pochváli so svojou schopnosťou tvaromeničky, začne byť pre Balliestera zaujímavou. Spoločne majú plán proti jeho večnému rivalovi Abrosiusovi, členovi Inštitútu, ktorý dohliada na poriadok v kráľovstve.

Ak patríte k tým, ktorí si myslia, že Nimona nie je pre nich, mýlite sa. Presne ako som sa zmýlila ja. Nimona je totiž pre všetkých a môžete ju čítať stále dokola, vždy dokáže potešiť a zlepšiť náladu. Je neuveriteľne vtipná, zábavná a návyková. Celé spracovanie príbehu je veľmi vydarené. Žiadny zbytočný text, len trefné dialógy doplnené veľmi sympatickými kresbami. Hlavných hrdinov si musíte obľúbiť a fandiť im. Nimona je správne drzá a sarkastická, Ballister úžasný záporák a Ambrosius sladký záchranca. Príbeh je síce jednoduchý, ale napriek tomu zaujímavý, s veľmi originálnym prvkom tvaromeničky. Nimona tak brala na seba podoby iných ľudí a vďaka zámene postáv vznikali nové nedorozumenia a nové komické situácie.

Páčilo sa mi vykreslenie boja dobra a zla. Pretože tí zlí nemusia byť takí do konca. Veľmi rýchlo sa môže všetko zmeniť a zlo sa obráti zrazu na dobro a naopak. Je to komiks, je to rozprávka a dobro zvíťazí, ale napriek tomu koniec nie je klasický happy-end. Veľmi originálny záver, ktorý mal čaro najmä v tom, že bol predovšetkým obrázkový. Po dočítaní som bola smutná, že už som na konci a priala by som si ďalšie príbehy s týmito postavami, ale zároveň viem, že k danému koncu by sa ďalšie časti už akosi nehodili. Takto sa teda aspoň poobhliadnem po ďalších dielach od tejto sympatickej autorky.