Pani plukovníková (Recenzia)

Autor: Laura Frantz

Originálny názov: The Colonel´s Lady
Vydavateľstvo: i527.net 2021
Počet strán: 440
Žáner:  historický román

Môže láska prežiť tajomstvá pochované hlboko v utrápenom srdci?

Roxanna Rowanová, nežná Virgínčanka, je odhodlaná vzdorovať divočine amerického pohraničia a dostať sa do vzdialenej pevnosti v Kentucky. Túži znovu sa stretnúť so svojím otcom, ktorý slúži pod plukovníkom Cassiusom McLinnom, a keď zistí, že jej otca zabili na vojenskej výprave, celkom ju to zničí.
Bez peňazí a iných možností je nútená zostať v pevnosti. Zatiaľ čo trávi čoraz viac času s prudkým plukovníkom McLinnom, pevnosť doslova bzučí intrigami a narážkami. Podarí sa Roxanne zistiť, kto plukovník v skutočnosti je – a čo urobil?

Ponorte sa do tohto pôsobivého príbehu o láske, viere a odpustení, odohrávajúceho sa v búrlivom americkom pohraničí v roku 1779.

***

Historické romány od vydavateľstva i527.net mám veľmi rada, no musím priznať, že Lauru Frantz, od ktorej vyšlo dokopy už 7 kníh, som zatiaľ nečítala. Na jej tvorbu som bola zvedavá už dlhšie a toto prvé stretnutie s ňou ma naozaj veľmi príjemne prekvapilo. V prvom rade sa nejedná o klasickú historickú regentskú romancu, na akú som zvyknutá a akú bežne čítam. Pani plukovníková sa výrazne odlišuje od kníh tohto žánru nielen prostredím, v ktorom sa odohráva, ale aj dramatickejšou a pochmúrnejšou atmosférou.

Kniha nás prenesie na americký kontinent do pohraničnej vojnovej pevnosti, ktorej velí plukovník Cass McLinn. Pod jeho velením pracuje aj Roxanin otec, ktorého sa mladá Virgínčanka rozhodne po smrti svojej matky navštíviť. Na jej veľké sklamanie sa však dozvedá, že jej otec bol zastrelený a Roxane nezostáva nič iné, len zaujať jeho miesto pisára a zostať v pevnosti dovtedy, kým nebude jej presun bezpečný a nezíska naň dostatok finančných prostriedkov.

Už od prvého stretnutia Roxany a Cassa panuje medzi nimi veľká vzájomná príťažlivosť, ktorú si ale ani jeden z nich nepripúšťa. Existujú dôvody, kvôli ktorým si lásku k tomu druhému zakazujú a snažia sa ju v sebe potlačiť. Napriek všetkému, sa však postupne ich vzťah prehlbuje a z povinného pracovného vzťahu vzniká dôvernejšie puto.

Roxana stelesňuje typickú dobre vychovanú dámu s pevnými zásadami, slušným správaním a dobrým srdcom. Cass, ako správny vojak, presadzuje disciplínu, spravodlivosť a neprístupnosť. Obaja majú za sebou ťažkú minulosť, ktorá ich stále prenasleduje. Autorka sa inšpirovala na vytvorenie postavy plukovníka skutočným americkým vojakom, našťastie, Cassovi dopriala šťastnejší koniec. Každá čitateľka si jeho príťažlivosť určite rýchlo zamiluje a bude mu držať palce pri získavaní svojej vyvolenej. Aj keď mi Roxanino správanie pripadalo niekedy nelogické, v Cassovi dokázala vyzdvihnúť jeho najlepšie vlastnosti a veľmi rýchlo si získať jeho obdiv.

Autorka vytvorila širokú škálu postáv s prepracovanými charaktermi, ktoré veľmi autenticky zasadila do drsného vojnou zmietaného Kentuckého pohraničia. Na čitateľa dýcha pochmúrna atmosféra v pevnosti, kde je špina, nedostatok zbraní, jedla, oblečenia a vojaci si čakanie na ďalšiu bitku krátia alkoholom a príležitostnými zábavami.

V prvej polovici knihy sa postupne zoznamujeme s postavami, prostredím a prebiehajúcimi bitkami o americké územia. Zaujímavo bol vykreslený stret s Indiánmi, následné vyjednávanie a získavanie informácií. Pomalší rozbeh zabezpečí čitateľovi úplné ponorenie sa do prostredia a doby. Príjemné spestrenie a rozptýlenie od romantickej linky bolo zisťovanie totožnosti špióna, ktoré by autorka mohla pokojne rozvinúť aj podrobnejšie a rozsiahlejšie. V druhej polovici situácia začne byť dramatickejšia a všetci sa pripravujú na blížiacu sa bitku. Pre nedostatok zbraní a vojakov si všetci uvedomujú, že idú na istú smrť. Dej naberá rýchly spád, odhaľujú sa nezodpovedané otázky a všetko začne razom plynúť veľmi rýchlo. Oproti pomalšiemu rozbehu, prišiel záver akosi prirýchlo. Určité veci nedopadli presne podľa mojich predstáv (vysporiadanie sa s Cassovým bratom Liamom), ale koniec dokázal v určitých momentoch prekvapiť.

S Laurou Frantz určite nekončím a postupne si dopĺňam zbierku všetkých jej kníh. Teším sa na jej ďalšie príbehy a odporúčam ju všetkým čitateľkám milujúcim romantické príbehy, ktoré sú síce plné útrap, ale vždy skončia šťastne.

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu  i527.net.