Kurátor (Recenzia)

Originálny názov: The Curator
Vydavateľstvo: Ikar 2022
Séria: Washington Poe
Diel:  3/5
Počet strán: 400

Ak si myslíte, že ste to rozlúskli, ste presne tam, kde vás chce mať

Sú Vianoce a sériový vrah zanechá v rôznych častiach Cumbrie vystavené časti tiel. Na každom mieste činu sa nájde zvláštny odkaz: #BSC6. Washington Poe z Národnej kriminálnej agentúry a Tilly Bradshawová čelia prípadu, ktorý nedáva zmysel. Prečo dostali niektoré obete anestéziu, zatiaľ čo iné zomierali v mučivých bolestiach? Prečo ich jediný podozrivý popiera to, čo mu môžu nezvratne dokázať, ale priznáva sa k veciam, o ktorých ani nevedeli? A prečo si všetky obete vzali pred tromi rokmi v tom istom čase v práci dvojtýždňové voľno? Keď sa s Poom spojí agentka FBI, ktorá sa dostala do nepriazne svojich šéfov, prípad naberie ešte temnejší spád. Agentka si totiž nemyslí, že Poe hľadá sériového vraha. Vraždy má podľa nej na svedomí niekto oveľa, oveľa horší. Muž, ktorý si hovorí Kurátor.
***

Séria s Washingtonom Poeom a Tilly Bradshawovou je jedna z mojich najobľúbenejších krimi sérií a mám pocit, že aj kebyže má 30 dielov, stále nemám dosť. Vždy keď dočítam jeden diel, mám hneď chuť ísť na ďalší.

Opäť boli moje očakávania vysoké a kniha ma hneď v úvode zaujala. Vyšinutý sériový vrah zanechal na troch miestach tri rôzne páry prstov a Poe sa spolu s Tilly púšťa do nového zamotaného prípadu. Po strhujúcom začiatku prišlo na rad vyšetrovanie, ktoré prebiehalo akosi hladko a bez problémov. Geniálna Tilly prinášala, ako vždy, neoceniteľné informácie a bez nej by zrejme celé oddelenie bolo nahraté. Poe svojím šiestym zmyslom a extrémnymi pozorovacími schopnosťami odhalí každú nezrovnalosť a pochybenie. Po pár stránkach sú vrahovi na stope a aj keď sa zdá, že už ho majú, všetko sa zvrtne a opäť sa začne zamotávať. Bolo mi úplne jasné, že tak skoro prípad vyriešiť nemôžu a bude v tom ešte veľa nezodpovedaných otázok.

Záverečné dolapenie páchateľa a odhalenie vinníka bolo šokujúce a geniálne. Tak dobrú zápletku som vážne nečakala a veľmi ma celé rozuzlenie prekvapilo. Čo mi prišlo trochu divné, bola záverečná scéna s vinníkom, akosi som si ju reálne nevedela predstaviť, ale v konečnom dôsledku to bol perfektný koniec. Teším sa, ako na to autor nadviaže v ďalšej časti.

Je pravda, že tento diel si ma hneď nezískal tak, ako predchádzajúce. Vyšetrovanie bolo akési jednoduché a nekonzistetné. Postavy stále niekde lietali a nezmyselne sa presúvali z miesta na miesto. Skákali od jednej stopy hneď k druhej, ale nakoniec, keď som pochopila prečo, dávalo mi všetko zmysel a príbeh som si užila. Výborný diel, ktorý aj spolu s predchádzajúcimi časťami veľmi odporúčam milovníkom krimi. Mňa si títo nezvyčajní vyšetrovatelia a skvelé autorove zápletky hneď získali a už teraz sa teším na ďalšie príbehy.