Motýliky 3 - Trojité rande v Paríži (Recenzia)

Autor: Alice Oseman

Originálny názov: Heartstopper
Vydavateľstvo: CooBoo 2022
Séria: Heartstopper
Diel:  3/5
Žáner:  YA, komiks

To, v čo Charlie ani len nedúfal, sa stalo skutočnosťou – chodí s Nickom! Nick našiel samého seba a je do Charlieho neuveriteľne buchnutý, no Charlie sa neustále zmieta v pochybnostiach. Čaká ich však skvelý spoločný výlet do Paríža spolu s kamošmi, od ktorého si sľubujú pohodu a krásne spomienky. Podelia sa o svoje tajomstvo aj s ostatnými?

***

Myslím, že Nicka a Charlieho už nemusím naozaj nikomu predstavovať. Ak vás náhodou obišli komiksy, určite ste zachytili aspoň seriál, ktorý nám predstavil Netflix. Musím povedať, že obe verzie sú vydarené a ak sa potrebujete navnadiť na druhú sériu, ktorá nás čaká tento rok, s Trojitým rande v Paríži sa vám to dokonale podarí. Aj keď si myslím, že tento tretí diel zhltnete naozaj veľmi rýchlo. Je v ňom minimum textu, ale sprevádzajú ho veľmi výstižné a milé ilustrácie.

Mne sa tento tretí diel asi páčil zo všetkých najviac. Nick a Charlie už o svojej orientácii a svojom vzťahu povedali doma a aj niektorým najbližším priateľom. Teraz majú dilemu, či to oznámiť všetkým v škole a verejne sa k sebe priznať, alebo či ešte potrebujú čas a budú to tajiť. Chystajú sa na spoločný školský výlet do Paríža a samotné mesto je zárukou sladkej romantiky. Nehovoriac o tom, keď sa k Nickovi a Charliemu pridá zopár ďalších, podobne roztomilých párov.

Na zlepšenie nálady nie je nič lepšie, ako si otvoriť Motýliky. Je to neuveriteľné milé, zlaté a pohodové. Práve pri takýchto príbehoch si ešte viac uvedomujem a zároveň nechápem, že v tejto dobe to majú LGBT páry stále také ťažké. K tomu sa v tomto dieli riešili aj iné Charlieho problémy, ktoré vznikli najmä z posmeškov a z neprijatia jeho "inakosti".

Akonáhle som videla seriál, teraz pri čítaní Nicka a Charlieho si ich vždy predstavujem tak, ako hercov, ktorí ich stvárňujú :) Myslím, že vybrali verné kópie ilustráciám. Ale nesmiem zabudnúť aj na vedľajšie postavy, ktoré boli v tomto dieli všetky naozaj veľmi milé a sympatické. V závere ma pobavili aj dvaja vedúci učitelia a nakoniec sa v celkom malom školskom zájazde objavilo pomerne veľa gay párov :) Veľmi som sa bavila a už teraz sa teším na štvorku ;)