sobota 21. januára 2023

Problémy so ženami (Recenzia)

Autor: Jacky Fleming
Originálny názov: The Trouble With Women
Vydavateľstvo: Lindeni 2021
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 128
Žáner: non-fiction, satira
Moje hodnotenie knihy: 5*/5*
Moje hodnotenie obálky: 5*/5*

Anotácia:

Môžu byť ženy geniálne? Prečo sme sa v škole učili len o dvoch či troch výnimočných ženách? A kde boli všetky ostatné? Táto brilantne rafinovaná knižka plná zábavných karikatúr odhaľuje niektoré z pomýlených mužských teórií o ženách. Názory „géniov“ ovplyvňovali osudy žien a tie boli nútené zotrvať v „domácom kruhu“. Našli sa však medzi nimi aj také, ktoré sa vzopreli konvenciám. Prečo sa nadané ženy tak ťažko dostávajú do učebných osnov dejepisu? Aj o tom sa dozviete v tejto knižke.

***

Knižky z kategórie humor a satira väčšinou idú úplne mimo mňa. Často sa mi totiž stáva, že mi prídu skôr trápne a príliš nasilu "vtipné" než by som sa na nich úprimne zasmiala. Táto útla knižka ma však zaujala na prvý pohľad a trafila sa mi do vkusu skutočne na 100 %. 

Ide o súbor karikatúr od britskej autorky Jacky Fleming, pričom niektoré na seba aj nadväzujú, takže takto v ucelenej zbierke fungujú veľmi dobre. Fleming vychádzala z Darwinovej teórie o tom, že ženy sú podradné bytosti a ani náhodou nemôžu konkurovať mužom. Jednoduchými kresbami a krátkym popiskom sa autorke dokonale podarilo vystihnúť absurdnosť podobných myšlienok.

Napriek tomu, že knižku prečítate naozaj za pár minút, odporúčam ju všetkými desiatimi. Je to zábavné, ironické, absurdné a brnkne to na tú správnu feministickú strunu, aby ste sa pri tom aj mierne naštvali. Nanešťastie sú takéto knihy stále potrebné aj v našej dobe a spoločnosti, takže dúfam, že sa k tejto knihe dostalo, resp. dostane obrovské množstvo ľudí. 

Veľmi sa mi páčil aj zoznam žien, ktoré autorka vo svojich karikatúrach spomenula na konci. Už len pre tú istotu, keby sa kniha dostane do ruky niekomu, kto by skutočne nepochopil, že má ísť o iróniu. 
Rozhodne odporúčam knižku aj ako darček, je to milé a vtipné, možno pre niekoho aj trochu poučné. Dúfam, že vyjde viac podobných kníh, ktoré sa mi presne trafia do môjho humoru, či už od Jacky Fleming alebo iných žien, ktorým sa podarí vyhrabať zo smetiska dejín. 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Albatrosmedia.
                                                                 Knihu si môžete kúpiť tu 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára