pondelok 20. marca 2023

Nečakané priznanie (Recenzia)

Autor: Lisa Regan

Originálny názov: Her Final Confession
Vydavateľstvo: Grada/Cosmopolis 2023
Séria: Detective Josie Quinn
Diel:  4/16
Počet strán: 328
Žáner:  detektívka
Moje hodnotenie knihy: 4*/5*
Moje hodnotenie obálky: 2*/5*

Anotácia:

Keď sa na príjazdovej ceste do domu v Dentone nájde telo mladého študenta s fotografiou pripnutou na golieri, prvá na mieste činu je detektívka Josie Quinnová. Dom patrí Gretchen Palmerovej, oddanej členke Josiinho tímu, ktorá je posledných dvadsaťštyri hodín nezvestná. Hoci sa Gretchen prizná k činu, Josie vie, že nemôže byť vrahyňou. Tak prečo sa priznáva k vražde, ktorú nespáchala?

Josie sa ponorí hlboko do Gretcheninho tajného života a odhalí spojenie medzi chlapcom, fotografiou a zničujúcim prípadom z jej minulosti. Lenže práve vo chvíli, keď si Josie myslí, že už všetko pochopila, na druhej strane mesta sa objavia telá mladého páru. Dokáže Josie odhaliť pravdu včas, aby zachránila svoju priateľku pred životom vo väzení alebo istou smrťou?

***

Séria s detektívkou Josie Quinnovou je moja obľúbená a baví ma aj preto, že prípady, ktoré sa v nej riešia sú veľmi osobné. Nakoľko mala detektívka ťažké detstvo s drogovo závislou matkou, všeličo si musela preskákať. Ani jej sobáš jej nepriniesol pokoj, skôr naopak, len samé ďalšie problémy. Každá zápletka a vyšetrovanie sa Josie priamo týkali a o to bol príbeh napínavejší a moja zvedavosť väčšia. 

V tejto časti sa pozornosť upriamuje na Josienu kolegyňu - detektívku Gretchen Palmerovú, ktorá je obvinená z vraždy. Josie, samozrejme, neverí, že by niečo také spáchala a snaží sa zistiť pravdu. Vo vyšetrovaní má veľmi veľa nejasností, stopy do seba nezapadajú, odhaľuje stále nové a nové prekvapujúce skutočnosti a postupne sa dozvedá, kto vlastne Gretchen je. 

Jej vzťah s Noahom je naštrbený, nakoľko on nie je o Gretcheninej nevine taký presvedčený. Josie je veľmi panovačná a opäť sa prejavuje jej veliteľská a svojhlavá povaha. Miestami už by Noah tiež mohol pritvrdiť a správať sa viac ako chlap, lebo zatiaľ Josie bez reptania poslúcha, čo už začína byť trochu otravné :D 

Čo sa týka samotného prípadu, tak ten bol neuveriteľne zamotaný, ale zároveň sa mi zdal zatiaľ zo všetkých štyroch doterajších najpredvídateľnejší. Autorka nám podsúvala v texte poznámky, ktoré zvláštnym spôsobom z neho vyčnievali a keď ste boli pozorní, na veľa vecí ste vďaka nim mohli prísť. V závere to na môj vkus už trochu prekombinovala a nie všetko som jej uverila. Ale nechcem prezrádzať detaily, aby som niekomu nepokazila prekvapenie ;) 

Až na malé výhrady som ale opäť veľmi spokojná. Táto séria má spád, napätie a rozhodne šokuje. Páči sa mi, ako som hlavných hrdinov už spoznala a teším sa na ďalšie spoločné pátranie. 


      Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Grada.
Knihu si môžete kúpiť tu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára