nedeľa 5. marca 2023

Fantastické zvery: Tajomstvá Dumbledora - kompletný scenár

Autor: J. K. Rowling a Steve Kloves

Originálny názov: Fantastic Beasts: The Secrets of                                                Dumbledore         

Vydavateľstvo: Ikar 2022
Séria:  Fantastic Beasts: The Original Screenplay 
Diel: 3/3
Počet strán: 288
Žáner:  fantasy
Moje hodnotenie knihy: 4/5
Moje hodnotenie obálky: 5/5

Anotácia:

Tretie pokračovanie veľkolepej série, ktorú poznáme z filmového plátna!

Profesor Albus Dumbledore vie, že mocný temný čarodejník Gellert Grindelwald sa snaží ovládnuť čarodejnícky svet. Sám ho nemôže zastaviť, a tak mágizoológovi Mlokovi Scamanderovi zverí vedenie neohrozeného tímu čarodejníkov, čarodejníc a jedného statočného mukla pekára v nebezpečnej misii, pri ktorej sa stretnú so starými i s novými zvermi a skrížia zbrane s čoraz väčšou légiou Grindelwaldových stúpencov. Lenže keď ide o všetko, môže zostať Dumbledore bokom?

Kompletný scenár Fantastické zvery: Tajomstvá Dumbledora z pera J.K. Rowlingovej a Steva Klovesa prináša pôvodný scenár doplnený o ukážky zo zákulisia vrátane návrhov kostýmov, nákresov miest, kde sa dej odohráva, grafických návrhov, ale aj postrehov hercov, členov tvorivých tímov a ďalších tvorcov filmu.
Nová séria, inšpirovaná pôvodne sprievodnou knihou populárnych príbehov o Harrym Potterovi Fantastické zvery a ich výskyt, prináša pôsobivé dobrodružstvo, dramatické súboje, úchvatné tvory a čary na každom kroku.

***

Nie každému vyhovujú knihy písané formou scenárov, divadelných hier, mailov, chatov alebo iným podobným spôsobom. Mne to vôbec neprekáža, z času na čas je to príjemná zmena, a preto mi úplne vyhovuje, že Fantastické zvery vychádzajú touto formou. Navyše je tento tretí a záverečný diel obohatený aj o ilustrácie a postrehy hercov a tvorcov filmov. 

Nedá mi takto v úvode hneď nevytknúť nový formát a filmovú obálku, ktoré sú síce naozaj pekné (aj pod prebalom je kniha krásna), ale absolútne sa nehodí k predchádzajúcim častiam, čo je pre knižničného estetika dosť závažný nedostatok. Každopádne, obsah to neovplyvňuje a tak sa sústreďme predovšetkým naň.

Nakoľko ide o scenár, nie je veľmi priestor na rekapituláciu predchádzajúcich dvoch častí  a ak ste ich čítali už dávnejšie, môže byť problém, zorientovať sa v deji. Ja som si preto prečítala na internete dostupné podrobnejšie obsahy a až po tom som išla na Tajomstvá Dumbledora. A dobre som urobila :) 

Dumbledorova partička na čele s Mlokom čelí nebezpečnému Grindelwaldovi a snaží sa mu zabrániť v ovládnutí sveta. Celkovo to bolo fajn vymyslené, najväčšie tajomstvá a zvraty boli ale podľa mňa odholané už v predchádzajúcich dvoch častiach a tento diel tú hlavnú zápletku s Grindelwaldom len slušne ukončil a dej sa výrazne nezamotával. Páčilo sa mi, akú dôležitú úlohu v závere zohral jeden fantastický tvor z Mlokovho kufríka, ale pokojne si mohli zvery uchmatnúť aj väčší priestor.

Chýbala mi tu Tina a dúfala som, že aspoň v závere sa ich vzťah s Mlokom nejako posunie. Vzhľadom na názov som čakala viac zo života Dumbledora, ale z tohto pohľadu som bola celkom sklamaná. Rozumiem, že postava sa časom formuje, ale tu mi Albus nebol vôbec tak sympatický ako v Harry Potterovi. Jasné, múdrosť a skúsenosti sa získavajú vekom, ale taká úžasná a výrazná postava predsa musela byť úžasná snáď od narodenia! :D 

Je to svet mágie a kúziel, čiže to nemôže byť zlé, ale čakala som asi trošku viac. Na filmy sa tiež určite pozriem, ale zrejme to nebude taká láska ako Harry. Ale bolo fajn sledovať Grindelwaldovu minulosť a dozvedieť sa viac o vzájomnom pute s Dumbledorom. Celkovo nielen tento diel, ale celá séria bola fajn. 



                                                             Knihu si môžete kúpiť tu   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára