Half Bad - Polozlý (Recenzia)

Autor: Sally Green
Originálny názov: Half Bad
Vydavateľstvo: YOLI 2014
Séria: Half Life Trilogy
Žáner:  YA, paranormal

Nathanovi v žilách koluje dvojaká krv. Splodený zo zakázanej lásky medzi bielou čarodejnicou a najkrutejším a najmocnejším čiernym čarodejníkom uniká pred celým svetom. Mal radšej zomrieť pri narodení, ako si to želala rada Bielych čarodejníc. Nechceného polovičiaka čaká krutý osud. Pre večný boj medzi bielymi a čiernymi čarodejnicami bude žiť ako štvaná zver až do svojich sedemnástych narodenín. Vtedy sa rozhodne, na ktorú stranu skutočne patrí. Pod jednou podmienkou. Musí prijať tri dary a napiť sa krvi svojho predka, inak ho čaká smrť. Nathanova matka si však po jeho narodení siahla na život a o otcovi už dlhé roky nik nepočul. Nezostáva mu nič iné, len sa pokúsiť o nemožné – nájsť najobávanejšieho čierneho čarodejníka na svete. Ale ako, keď nemôže veriť ani svojej láske?

***

Prvé, čo  musím hneď spomenúť je tá nádherná obálka, ktorou sa Polozlý môže pochváliť. Keď som ju videla na obrázku, až tak ma nezaujala, ale keď mi kniha prišla domov, tak som ju nechcela pustiť z ruky. Je naozaj perfektná a všetko, čo je na nej, je akoby na polovicu, takže sa to k názvu a obsahu knihy hodí. Už len tá obálka je dôvodom, prečo túto knihu treba mať vo svojej knižnici.

Keď som knihu začala čítať, hneď som si všimla, ako dobre a rýchlo sa kniha číta. Autorka knihu napísala naozaj pútavo, čo bolo pre mňa najväčším plusom. Čo určite zaujme každého, je spôsob, akým je kniha písaná. Autorka príbeh rozpráva tak, akoby ste vy boli hlavnou postavou a vám sa dialo všetko, čo Nathanovi. Tento štýl použila v prvej a tretej (nie som si presne istá, ktorá bola ďalšia) časti, pričom celá  kniha je rozdelená na častí šesť. Podľa mňa to je celkom škoda, že spôsob prihovárania sa je len v dvoch častiach, pretože tento spôsob písania je hlavným prvkom, vďaka ktorému sa kniha odlišuje od ostatných kníh vo svojom žánri.

Čo sa týka samotného príbehu, ten sa mi páčil. Niekedy viac, niekedy menej. Najviac ma bavila druhá časť, v ktorej autorka opisovala Nathanovo detstvo so starkou, u ktorej vyrastal. A taktiež posledná časť, ktorá mi prišla zo všetkých najakčnejšia. Ostatné časti boli skôr také úvodné, v ktorých autorka vysvetlila, kto/čo je Nathan a o čo v ďalších dieloch asi pôjde. Dúfam, že druhá časť bude oveľa viac nabitá mágiou a čarami, pretože to mi v knihe o čarodejníkovi chýbalo najviac.

Za negatívum považujem, že občas som mala pocit, že sa v knihe nič nedeje. V podstate som na konci knihy nebola oveľa múdrejšia, než na začiatku. Ale beriem, že to je len prvá časť a verím, že druhá sa rozbehne už naplno. Napriek tomu sa kniha čítala veľmi dobre. Napomohli tomu aj krátke vety a  kapitoly, ktoré ubiehali jedna za druhou. Keď som sa do knihy začítala, ani som si nevšimla a už som bola na konci.

Polozlého by som hodnotila ako priemernú knihu s veľkým potenciálom rozvinúť sa. Myslím a dúfam, že ďalšie časti ma pohltia viac, a preto sa už teraz teším na druhý diel Half Wild, ktorý by mal vyjsť budúci rok. Som zvedavá, ako autorka rozvinie svoju sériu a akou cestou sa bude Nathan ďalej uberať.