Phoenix (Recenzia)

Originálny názov: Phoenix
Vydavateľstvo: Fragment 2012
Séria: Krásni a mŕtvi
Diel: 4/4
Počet strán: 280
Žáner: YA, paranormal

Jonas , Arizona, Summer - všetkým trom mŕtvym spolužiakom pomohla Darina vyriešiť tajomstvo ich smrti, aby ich duše mohli odísť na večnosť v pokoji. Teraz je na rade ten posledný a najdôležitejší: Krásny mŕtvy Phoenix, Darinin chlapec, jej najväčšia láska. Bol dobodaný v bitke na benzínke. Kto je jeho vrah? Darina vie, že mu musí pomôcť. Ale tiež vie, že tentoraz sa s ním rozlúči navždy. Čas beží, Darinu opúšťajú sily, nenachádza u nikoho pomoc, dokonca samotný Phoenix akoby nechcel spoznať pravdu.
Porazí láska smrť?
***

Phoenixa som prečítala hneď po tom, čo som dočítala Summer. Musím priznať, že poslednej časti som sa obávala najviac, pretože v predchádzajúcich dieloch mi najviac prekážali pasáže venované práve vzťahu Dariny a Phoenixa a záverečný diel série je zameraný už len na Phoenixa, keďže ostatným Krásnym mŕtvym Darina už pomohla prejsť na druhú stranu.

Rovnako ako predchádzajúce diely, aj posledná časť sa čítala veľmi rýchlo. Kniha má taký ten malý kabelkový rozmer a dosť veľké písmená, takže je to naozaj oddychovka na jedno popoludnie. Pri posledných dvoch častiach série - Summer a Phoenix - som už nemala problém so začítaním sa do knihy, ako pri Jonasovi a Arizone, čo je pre mňa veľké plus.

Napriek tomu, že som dočítala sériu až po roku, než som začala prvý diel, nemala som problém s tým, že by som si nepamätala dôležité udalosti, pretože autorka ich nenápadne pripomenula aj v poslednom diely. Darinu čaká rovnaká úloha ako vo všetkých troch predchádzajúcich častiach - pomôcť jednému Krásnemu mŕtvemu na druhú stranu. Tentoraz sa úloha týka práve jej lásky, Phoenixa. Čo sa však nezmenilo, je spôsob, akým tento prípad vyrieši. Trochu ma sklamalo, že autorka opäť čakala až do poslednej kapitoly a smrť Phoenixa objasnila rovnakým spôsobom ako smrť Jonasa, Arizony a Summer - cestovaním v čase. Škoda, aspoň v poslednom diely mohla Darina príčinu smrti odhaliť sama.

Som rada, že som si túto sériu prečítala a že ju mám celú pekne pokope, v knižnici vyzerá spolu veľmi pekne. Phoenix sa síce nestal mojou najobľúbenejšou časťou (tou je asi Summer), ale napriek tomu sa mi páčil. Bola som veľmi zvedavá, ako nakoniec Phoenix zomrel, pretože som od začiatku tak nejak  tušila, ako by sa to asi mohlo skončiť, a nakoniec sa ukázalo, že som mala pravdu. Takisto veľmi oceňujem, že autorka neukončila sériu nejakým obrovským klišé, ako napríklad, že oživila všetkých Krásnych mŕtvych a všetci spolu žili šťastne až do smrti.

Napriek niektorým veciam, ktoré mi na knihe (a vlastne v celej sérii) prekážali, ju hodnotím ako lepší priemer, ktorý síce až tak nenadchne, ale ani nesklame. Ja som túto sériu začala čítať s nulovým očakávaním, takže v konečnom dôsledku som bola príjemne prekvapená.

Ďakujem vydavateľstvu Fragment za poskytnutie recenzného výtlačku.
Knihu si môžte zakúpiť tu