Stratená nádej (Recenzia)

Originálny názov: Hopeless
Vydavateľstvo: Ikar 2014
Séria: Hopeless
Diel: 2/2
Počet strán: 304
Žáner:  romance, contemporary

Holdera celý život prenasleduje predstava dievčaťa, ktorému v detstve nedokázal pomôcť. Bola to Hope, ktorú ako malé dievča uniesla neznáma žena rovno spred domu a Holder tomu nemohol zabrániť. Preto je jeho život naplnený smútkom a výčitkami, preto Hope nikdy neprestal hľadať. Život mu pripraví ďalšiu tragédiu súvisiacu s jeho sestrou Les, ale dožičí mu aj radosť, keď v obchode náhodou natrafí na dievča priam neskutočné podobné stratenej Hope. Toto dievča sa však volá Sky a má to uvedené aj v občianskom preukaze.
Holder v kútiku srdca tuší, že je to jeho priateľka z detstva Hope. Postupne nachádza dôkazy a presvedčí sa, že je to pravda. Chce to prezradiť aj Sky, no zároveň sa obáva, či ju tak navždy nestratí. Jedného dňa Sky u Holdera natrafí na fotografiu z detstva, na ktorej je aj dievča, čo sa na ňu nápadne podobá. V tej chvíli ju zaplavia pochybnosti. Zabudnuté bolestné spomienky sa odrazu vracajú. Netrvá dlho a Sky si spomenie na desivé tajomstvo zo svojej minulosti.
Prvá časť románu Colleen Hooverovej Beznádejná (Ikar 2014) bol príbeh o Sky. Stratená nádej je ich príbeh vyrozprávaný z pohľadu Deana Holdera.

***

Stratenú nádej som začala čítať večer, a keby nemusím aj spať, určite by som ju dočítala na jeden nádych. Rovnako, ako do Beznádejnej, aj do tohto pokračovania som sa zamilovala.

Stratená nádej je príbehom Holdera, ktorý stratí dve najdôležitejšie dievčatá v jeho živote - svoje dvojča Les a svoju kamarátku Hope. V prvej časti sme sa dozvedeli, ako jeho príbeh končí, ale Stratená nádej nám ponúka jeho pohľad na všetky udalosti, ktoré boli opísané v Beznádejnej plus udalosti, ktoré sme ešte nemali možnosť odhaliť.

Aj keď Stratená nádej rozpráva ten istý príbeh ako Beznádejná, pri Colleen sa naozaj nemusíme obávať, že by sa opakovala. Kniha začína v období, keď Holderova sestra Les spácha samovraždu, čo je približne rok pred dňom, kedy začína Beznádejná, a keďže je písaná z Holderovho pohľadu, dozvedáme sa aj nové skutočnosti, ktoré v Beznádejnej spomínané neboli. Mňa teda rozhodne prekvapilo zopár vecí, čo som naozaj nečakala, ale autorka sa s oboma príbehmi pekne pohrala. Páčilo sa mi , ako všetko do seba zapadalo. Pri čítaní prvej časti som sa často zamýšľala, prečo sa Holder chová, tak ako sa chová. Ale pri čítaní druhého dielu začalo všetko dávať zmysel.

Vo väčšine prípadov mi tá veľká dávka romantiky, ktorá je v podobných knihách, prekáža a skôr sa zameriavam na tie udalosti v pozadí. Ako som už spomínala pri prvej časti, tu mi sedí aj tá romantika a rozhodne sa táto mini-séria radí k mojim najobľúbenejším vo svojom žánri. Keby sa ma niekto opýta, akú "zamilovanú" knihu by som mu odporučila, jednoznačne odpoviem Beznádejná a Stratená nádej.

Keď som dočítala Beznádejnú, myslela som na ňu ešte veľmi dlho. Je to veľmi silný príbeh, nad ktorým sa budete zamýšľať stále dokola. Aj napriek tomu, že som vedela, ako sa skončí Stratená nádej, neubralo to čaru príbehu a teraz premýšľam o oboch knihách ako jednom celku, ktorý som mala možnosť spoznať z obidvoch pohľadov - z pohľadu Sky aj pohľadu Holdera.

Dúfam, že sa dočkáme ešte mnohých autorkiných kníh, pretože sú to skutočne knihy, ktoré stoja za prečítanie. Už teraz sa môžeme tešiť na novú knihu - prvú časť zo série Slammed, ktorá má vynikajúce hodnotenia a ktorá určite bude stáť za to, rovnako ako Hopeless. Neostáva nám nič iné, len si počkať do novembra, kedy by kniha mala vyjsť a tí, čo ste ešte nestihli prečítať Beznádejnú a Stratenú nádej, si môžete skrátiť čakanie práve týmito dvoma perfektnými knihami.
 Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.