streda 2. januára 2019

Mesačná chvastačka október 2018

Viem, že sa momentálne očakávajú skôr vianočné knižné prírastky, ale ja mám zameškané ešte tie októbrové. V septembrovej chvastačke som Vám ukazovala narodeninové poukážky do Panta Rhei, no a v októbri sme ich so sestrou boli hneď aj premeniť na naozajstné knihy. Keďže som dostala až tri (niežeby bol problém ich minúť), darovala som jednu aj sestre, aby sme si knihy vyberali spoločne. Kletba vítězů a Rebelové vln bola jasná voľba. Modrú ako noc som si priala už dlhšie a v poslednej dobe som na ňu čítala samé pochvalné recenzie. Mali už len posledný kus, ktorý bol už celkom obitý a mal zažltnuté strany, ale ako so sestrou hovoríme: "chudiatka berieme", pretože by ich možno nikto iný nechcel :) Tak skončila u mňa a už sa na ňu teším.  


Ďalej som sa rozhodla doplniť si série. Takže postupne sa môžem začítať do týchto dvoch: Havraní bratia a Trón zo skla. Čítali ste ich? Páčia sa vám? Ja som sa rozhodla, že páčiť sa mi budú, preto si ich najskôr všetky kúpim a až potom ich prečítam na jeden záťah. Zistila som, že tak si série oveľa lepšie užijem, pretože keď čítam jednotlivé diely s veľkými prestávkami, nepamätám si podrobnosti a v deji sa strácam. 


Keďže v marci plánujeme dovolenku v Kambodži, nesmie nám chýbať poriadny sprievodca. A samozrejme, nikdy nezostane pri objednávke len jednej knihy. Konečne som si aj ja kúpila Slávika a vyskúšam aj Príbeh včiel, pretože ohlasy sú zatiaľ veľmi dobré. 


Zo série Zaklínač mám prečítané zatiaľ prvé dva poviedkové diely a potom ten tretí, ktorý je vlastne prvý zo samotného príbehu. Bavilo ma to veľmi, ale opäť problém, že som knihy čítala hneď po ich vydaní a na ďalšie som musela čakať. Potom som si ich nepamätala a teraz môžem ísť akurát tak odznova. Ale nevadí, keď budem mať viac času, pustím sa do nich :)


Na koniec tu mám tri recenzné výtlačky od Albatrosu. Tri temné koruny, ktoré pre mňa predstavujú veľmi dobrý rozbeh novej série. Dievča v modrom plášti je dobrá voľba najmä pre tých, ktorí chcú niečo napínavé odohrávajúce sa počas 2.svetovej vojny, ale nevyžadujú nejaké vyčerpávajúce informácie z tohto obdobia. Hnev, čo si zasial bola kniha, ktorá ma mierne sklamala. V prvom rade prekladom a v druhom rade aj samotným prezentovaním rasistickej problematiky v Amerike. 


A všetky spolu. Máte z nich nejaké doma? Ktorú by ste z nich najviac odporučili?


Evie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára