pondelok 14. januára 2019

Mesačné chvastačka Vianoce 2018

Určite si veľa z Vás našlo pod stromčekom nádherné darčeky a verím, že ste si Vianoce a voľné dni užili v pohode a v pokoji so svojimi rodinami a s dobrou knihou. Aj keď často je to tak, aspoň u mňa, že plánujem kopec voľna na čítanie a nakoniec ho nikdy až toľko nie je. Návštevy rodiny a priateľov sa vždy pretiahnu a taktiež, keď je vonku tak krásne bielo, ťahá nás to na prechádzky a dopriať si trochu pohybu od dlhého vysedávania na gauči. 

Knižné darčeky som dostala najmä od rodiny. Samozrejme úžasné kúsky od sestry, od kamarátky, od babky. Od tatu peniaze, za ktoré som si mohla kúpiť, čo som chcela. No a hádajte, na čo som ich minula :) Takže z Cooboo dopĺňam série: Růže & dýka, Mráz nebo noc, Ohnivá krev a Koruna (teraz už mám selekciu úplne kompletnú. To trvalo! :D ) A najviac som sa potešila Smrteľným strojom, ktoré som hneď aj prečítala a boli veľmi dobré. Už sa neviem dočkať, kedy si pozriem film, lebo som veľmi zvedavá, ako sa režisér s týmto svetom popasoval. 


Potom tu mám nádielku z vydavateľstva Host. Slepá mapa od Aleny Mornštajnovej - ak bude čo i len z polovice taká dobrá ako Hana, budem spokojná. Dvě místa na slunci je druhý diel sci-fi série a aj keď to so mnou a sci-fi nie je vždy jednoznačne kladný vzťah, verím, že toto bude patriť medzi to, čo sa mi páčiť bude. Opskurno som práve rozčítala a začína to úplne inak, ako som si predstavovala. Zatiaľ ma to veľmi baví, takže uvidíme po dočítaní. Děti krve a kostí je jedna z najočakávanejších kníh druhej polky roka. Nevedela som sa jej dočkať a myslím, že sa do nej pustím veľmi skoro. Ve svitu plynových lamp je poriadne hrubá a veľká kniha. Nechám si ju na čas, kedy nebudem mať toľko iných povinností, aby som ju nečítala veľmi rozkúskovane. 


Chcem si zaobstarať celého Tima Weavera, pretože podľa prvej časti môžem súdiť, že to sú detektívky presne pre mňa. Aktuálne mi z jeho doteraz vydanej tvorby chýba už iba druhý diel, ale ten sa už nás dá celkom ťažko zohnať. Hvězdy nad hlavou bol posledný chýbajúci kúsok k Měsíčním kronikám a tiež som ho už stihla prečítať, a bolo to úžasné, ako aj celá táto séria. Po Napětí som túžila hneď ako vyšla. Čo ma mrzí je, že ma úplne obišla informácia, že vychádza aj u nás vo vydavateľstve Inaque. U nás má totiž úplne krásnu obálku, videli ste ju? No a nakoniec je tu Medvěd a slavík. King Cool je nové vydavateľstvo a ja som veľmi zvedavá, čo pre nás ešte chystá. Nemáte o tom nejaké informácie?

Omega prišla s nádhernou knihou Kůže plná stínů. U nás už dávnejšie vyšla kniha Strom klamstiev. Nad obidvoma som uvažovala a až neskôr som si uvedomila, že ide o knihy od tej istej autorky :) 


Priateľ asi usúdil, že na Mikuláša mi netreba žiadne sladkosti a tak sa rozhodol, že bude pre mňa lepšia kniha. Lepšie vybrať ani nemohol, Jane Austen doma je už naozaj doma :) No a keďže mám tesne po Vianociach aj meniny (na ktoré sama častokrát zabúdam :D, takže vôbec to nezazlievam svojej rodine, keď sa tak stane) (*ako keby sa tak niekedy stalo, pozn. sestry, ktorá opravuje tento článok) pribudli mi ešte dve krásne knihy. Priateľovi sa nechcelo nič vymýšľať, tak ma zobral do Panta Rhei, kde som si mohla vybrať hocijakú knihu. Voľba padla na Nájomníčku vo Wildfell Hall. Táto edícia od Slovartu je naozaj nádherná. A najväčšou čerešničkou na torte bol darček od sestry - Sedm dní spolu. Túto knihu odporúčam všetkým. Mladším, starším, mamám, babkám, sestrám. Bol to skvelý príbeh a ja som sa z neho ešte stále celkom nespamätala. 


Z čoho ste mali najväčšiu radosť Vy? Ja z každej knižky, stále ich mám vedľa gauča a listujem si medzi nimi. Niekedy mi trvá aj celý deň, kým sa rozhodnem, ktorú si vyberám na čítanie ako prvú. Škoda, že nemôžem čítať všetky naraz. 
Evie


1 komentár:

  1. Tak toto je naozaj krásna hromada! Tíško závidím :) Medveď a slávik tú si už naozaj musím zaobstarať len sa k nej neviem nejako dopracovať :D

    OdpovedaťOdstrániť