Vianočný chlapec Nikolas (Recenzia)

Počet strán: 272
Žáner: pre deti

Verte, nič nie je nemožné!

Ak stále trváte na tom, že niektoré veci naozaj nemožné sú, radšej pustite túto knihu z rúk. Je totiž plná neuveriteľných vecí!

Tento príbeh je o Vianočnom otcovi.

Možno preňho máte iné mená, napríklad Santa či Mikuláš. Ale ak by ste boli elfovia, nevolali by ste ho inak ako Vianočný otec. No nech už ho nazývate akokoľvek, poznáte ho a to je najdôležitejšie.

Viete si však predstaviť, že kedysi ho nikto nepoznal? Bol obyčajným chlapcom, ktorý dostal meno Nikolas a žil uprostred ničoho, presnejšie uprostred Fínska. Veľa toho o svete nevedel, poznal však chuť hubovej polievky, chlad severského vetra a príbehy, ktoré mu rozprávali rodičia. A na hranie mal iba jedinú bábiku. S mágiou ho spájalo len to, že v ňu veril.

A v jeho živote sa mali čoskoro udiať zázraky, ktoré si nevedel ani predstaviť...

***

Máte vianočný príbeh, ktorý čítate každý rok stále dookola? Ja som ten svoj práve našla. Nájdete v ňom všetko to, čo symbolizuje najkrajšie a najobľúbenejšie sviatky v roku - nekonečnú dobrotu, štedrosť a hlavne lásku a vieru v zázraky. Ak už tento malý chlapec vo vás neprebudí tú pravú vianočnú atmosféru, tak potom ste na tom horšie ako samotný Grinch. :D

Nikolas býva s otcom v malej chatrči v ďalekom fínskom lese. Sú takí chudobní, že častokrát nemajú vôbec čo jesť. Napriek tomu, že Nikolas nemá žiadne hračky a na Vianoce nedostáva žiadne darčeky, je šťastný. Otec to však vidí inak a rozhodne sa zarobiť peniaze tým, že sa vydá hľadať stratenú krajinu elfov. Nikolas zostáva so svojou neznesiteľnou tetou, ale strach o otca je taký veľký, že aj keď nevie, kde presne ho má ísť hľadať, rozhodne sa vybrať sa za ním na sever. Na svojej ceste šíri dobrotu a vďaka nej si nájde nových priateľov, otca, naučí sa ovládať mágiu a započne krásny zvyk obdarúvať všetky deti darčekmi.

Poučný, ale zároveň vtipný príbeh o malom chlapcovi, z ktorého vyrastie náš milovaný Santa Claus. V príbehu sa dočítate, ako vzniklo chodenie cez komín, lietajúce soby, časový zázrak, vďaka ktorému Santa stihne za jednu noc obdarovať všetky deti na svete a v neposlednom rade jeho nesmrteľnosť a dlhovekosť. Zoznámite sa s kúzelnými bytosťami, ktoré privodia vtipné a úsmevné situácie, ale zažijete aj smutnejšie okamihy, kedy sa Nikolas musí lúčiť so svojím otcom.

Veľmi pekne napísaný a vymyslený príbeh o pôvode Santa Clausa. Knihu by som odporučila najmä deťom na prvom stupni ZŠ, ale určite sa pri ňom krásne pobavia aj rodičia. Ja som veľmi rada, že sa mi kniha dostala do rúk a už rozmýšľam, koho by som ňou mohla tieto Vianoce obdarovať. Pevne verím, že sa u nás dočkáme aj pokračovania, pretože vianočných príbehov je veľa, ale máloktorý je takýto výnimočný.