streda 8. decembra 2021

Zasnežený Notting Hill (Recenzia)

Autor: Jules Wake

Originálny názov: Notting Hill in the Snow
Vydavateľstvo: Aktuell 2020
Počet strán: 352

Náhodné stretnutie v londýnskom metre privedie Viole do cesty muža, ktorý musí byť konečne ten pravý. Nielenže bývajú v tej istej štvrti, ale majú spolupracovať na rovnakom vianočnom predstavení pre deti, a to predsa nemôže byť náhoda!
Hráčka na violu túži po sviatkoch plných lásky, a preto by príbuzných, ktorí si už navykli na to, že bude naveky nezadaná, rada vymenila za niekoho, kto ju skutočne miluje. A hoci Nate má bonus v podobe rozkošnej dcérky, aj tak nie je ideálnym adeptom - ich rozvíjajúci sa vzťah komplikuje skutočnosť, že je ženatý. Jeho manželka síce uprednostnila kariéru v zahraničí, no kedykoľvek sa môže vrátiť domov.
Vysnívala si Viola príliš nereálny darček? No sú Vianoce, magický čas splnených prianí... aj tých najodvážnejších. A keď na Londýn začne padať sneh, uviaznu v nejednej ošemetnej situácii.

Tento povznášajúci a svieži vianočný román úžasným prostredím londýnskej zimy a vianočnou atmosférou poteší všetkých milovníkov romantických príbehov i kultového filmu Notting Hill :)

***

Zrejme viacerí viete, že Jules Wake je tá istá autorka ako Julie Caplin, ktorá napísala veľmi obľúbenú sériu Romantických útekov, ktorej knihy sa odohrávajú v rôznych krajinách sveta. Tento príbeh nás zavedie do zasneženého Anglicka, do známej štvrti Notting Hill, ktorá žije a dýcha vianočnou atmosférou. Prejdete sa ulicami, zoznámite sa so zaujímavými obchodmi a reštauráciami a nasajete všetky emócie, ktoré Vianoce sprevádzajú. Veľa lásky, priateľstva a dobrosrdečnosti, ale aj zmätky, chaos a na všetko nedostatok času.

Viola pracuje ako profesionálna hráčka na viole v orchestri a je v tom naozaj dobrá. Okrem svojich obvyklých pracovných povinností jej bolo pridelené postarať sa o vianočné predstavenie v neďalekej škole. Pri tejto príležitosti spoznáva príťažlivého Nata a jeho roztomilú dcéru Grace, ktorých matka opustila a odišla za kariérou do New Yorku. Nielen malá Grace, ale aj Nate si Violu veľmi obľúbi. Medzi nimi to iskrí, ale Nate sa aktuálne nemá záujem púšťať do nového vzťahu. Osud ich ale stále privádza k sebe a navzájom sa stále viac spoznávajú a zbližujú. Aké je ale ich prekvapenie, keď sa zrazu v ich idylickej predvianočnej atmosfére objaví prísna a zásadová Nateova manželka?

Ak máte chuť na typický vianočný príbeh plný klasickej romantickej zápletky, klišé dialógov a predvídateľným a nenáročným dejom, je táto kniha ako stvorená pre vás. Zrejme od začiatku uhádnete kam príbeh smeruje, ale pripomínam, keď sa do takejto knihy púšťate, nič iné ani očakávať nemôžete, takže predvídateľnosť by vám určite nemala prekážať. Príťažlivosť medzi hlavnými hrdinami je nepopierateľná, aj keď prezentovaná veľmi zidealizovaným a naivným spôsobom. Trochu by som autorke vytkla, ako sa po celý čas vyhýbala problému Nateovej manželky a Viola nemala záujem zistiť, či k nej Nate ešte vôbec niečo cíti a či s ňou ráta do budúcna. Trochu nelogické nadväzovanie novej vážnej známosti :D

Nate bol úspešný športový právnik s nádherným domom a krásnou dcérou Grace. Tá Natea a Violu spoločne spájala a v istom zmysle aj rozdeľovala. Dávala ale celému príbehu pocit domova a rodinnej pohody. Viola bola veľmi ovplyvniteľná a naivná hlavná hrdinka, ktorá všetkým chcela vyhovieť a častokrát zabúdala sama na seba a svoje pocity. Na konci si veľa vecí uvedomila a našťastie prehodnotila určité svoje postoje, čo príbeh na konci pekne osviežilo. Páčila sa mi atmosféra príprav divadelného predstavenia a jeho samotné prezentovanie v závere knihy. Rýchlo sa vyriešili aj nastolené problémy a na koniec to s našimi zaľúbencami dobre dopadlo :)

Musím povedať, že mi chvíľu trvalo sa do príbehu začítať a najmä v strede knihy mi pripadalo, že je stále o tom istom. Pokojne by som príbehu v tejto časti pár strán ubrala a dostala sa tak rýchlejšie k záveru, v ktorom sa stále niečo dialo a dej rýchlo napredoval a odsýpal. Určite sa mi druhá polovica páčila oveľa viac ako prvá a tešila som sa, ako to autorka celé ukončí. Jules Wake alias Julie Caplin má dar, že aj keď niektorú z jej kníh neohodnotím plným počtom hviezdičiek, ale len priemerom, vždy mám chuť sa pustiť aj do jej ďalších kníh. Štýlom mi vyhovuje vždy, len zápletky sú niekedy pre mňa zaujímavejšie a inokedy trochu fádne. V každom prípade sa určite chystám aj na Zasneženú Covent Garden, ktorá by mala byť o Violinej priateľke Tilly.

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu  Aktuell.