nedeľa 27. novembra 2022

Matkin hrob (Recenzia)

Autor: Lisa Regan

Originálny názov: Her Mother's Grave
Vydavateľstvo: Grada/Cosmopolis 2022
Séria: Detective Josie Quinn
Diel:  3/16
Počet strán: 360
Žáner:  detektívka
Moje hodnotenie knihy: 5*/5*
Moje hodnotenie obálky: 3*/5*

Anotácia:

Keď dvaja malí chlapci nájdu pri hre v lese pochované telo, policajnej náčelníčke Josie Quinnovej sa začínajú vracať nepríjemné spomienky. Aj ona sa ako dieťa v tom lese hrávala, aby bola čo najďalej od svojej nevyspytateľnej matky Belindy Roseovej. Josie však už nemôže svoje spomienky ďalej potláčať. Policajná analýza dokáže, že nájdené telo patrilo mladej žene zavraždenej pred tridsiatimi rokmi. Žene menom Belinda Roseová...

Josie svoju matku roky nevidela a nechce na tom nič meniť. Spojenie medzi ňou a prípadom ju však donúti oživovať veci, ku ktorým sa už nikdy nechcela vracať. Blíži sa odhalenie tajomstva. Keď sa nájde ďalšie telo, navždy jej to zmení život. Je jasné, že niekto z Josinho okolia sa nezastaví pred ničím, len aby udržal pravdu navždy hlboko pochovanú.

Dokáže Josie vybojovať bitku s démonmi zo svojej minulosti, aby dokázala ochrániť ďalšie nevinné životy?
***

Zistila som, že táto séria sa krásne rozrastá a aktuálne má už 16 dielov. To ma veľmi teší, pretože ja sa určite chystám na každý jeden a verím, že kvalitou a úrovňou budú stále na podobnej vlne. Z aktuálnych troch častí, ktoré sú u nás preložené ma zatiaľ tento bavil najviac. Zápletka bola naozaj skvelá, vyšetrovanie a odhaľovanie pravdy dávalo zmysel a nechýbali ani prekvapivé zistenia a zvraty. 

Prípady Josie Quinnovej sa zatiaľ vždy týkali aj jej súkromného života, ale tu išlo doslova o prepieranie jej vlastnej špinavej bielizne. Vyšetrovanie ukázalo, že s vraždou súvisí Josiena matka, ktorú už dlhé roky nevidela a Josie z toho vôbec nie je nadšená. Kapitoly z prítomnosti striedajú tie z Josienho detstva a teda musím povedať, že boli nechutné. Tieto ožraté, zdrogované a sebecké kreatúry bývajúce v prívesoch, ktoré každú noc spávajú s iným chlapom fakt neznášam. 

Vyzerá to, že Josie sa už zo smrti svojho exmanžela spamätala a je možno pripravená aj na nový vzťah. Celkom sa teším, ako sa bude vyvíjať v ďalších dieloch a dufám, že Josie prestane byť taká panovačná. Pretože niekedy sa správa veľmi nebojácne a neohrozene a nakoniec jej prejde cez rozum starnúca a chorá šesťdesiatročná žena. Našťastie má ale za sebou skvelý tím, ktorí je vždy po ruke a nikdy ju nenechá v štichu. 

Výborne prepracované pozadie a tajomstvá z minulosti nedovolili, aby som knihu dokázala len tak odložiť a ak by som mala viac času, určite by som ju s veľkou chuťou prečítala pokojne aj na jedno posedenie. Presne takéto detektívky vyhľadávam a mám najradšej. 

                        Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Grada.
Knihu si môžete kúpiť tu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára