sobota 20. apríla 2024

Vaše Hospodyně (Recenzia)

Autor: Alex Hay

Originálny názov: The Housekeepers
Vydavateľstvo: Grada/Cosmopolis 2024
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 352
Žáner: román
Moje hodnotenie knihy: 3*/5*
Moje hodnotenie obálky: 1*/5*

Anotácia:

Londýn roku 1905. Nejhonosnější dům v luxusní čtvrti Mayfair skrývá mnoho pokladů, ale i temná tajemství. Když se hospodyně, paní Kingová, začne příliš vyptávat, je na hodinu propuštěna. Nenechá si to ale líbit a rozhodne se pomstít. Ví moc dobře, jak na to. Ve světě zlodějů a podvodníků je jako doma. Vyrostla v něm. Dá dohromady skupinu žen z okraje společnosti, které se nechají do domu najmout jako služebné, aby společně provedly tu nejodvážnější loupež, jakou kdy Londýn zažil. Hospodyně, pokojské, švadleny – kdo by je podezíral? Připraví rafinovaný plán: během dlouho očekávaného maškarního plesu vykradou dům přímo před nosem majitelky i jejích vážených hostů.

***

Pri tejto knihe som bola absolútne nadšená z jej námetu. Veľká lúpež aristokracie v roku 1905! Milujem dobre premyslené plány na krádež a takisto aj toto obdobie. Ani slabšie hodnotenia ma neodradili a knihu som potrebovala skúsiť. 

Po prečítaní sa tentokrát pripájam k davu a knihu radím k tým priemernejším. Mala pre mňa skutočne veľký potenciál, ale ten autor akosi nedokázal využiť. Problém som mala najmä s predstavivosťou. Jeho opisy realizácie samotnej lúpeže som si nedokázala predstaviť ani keď som sa k danému odseku vrátila opätovne 😃 

Pri hodnoteniach som sa stretla viackrát s názorom, že tento príbeh by bol skvelý ako predloha pre filmové spracovanie a ja musím len súhlasiť. Je tu veľký priestor pre mnohé bočné linky, nakoľko tu vystupuje niekoľko veľmi zaujímavých postáv a tiež rodinné putá a zápletky vedeli prekvapiť a dej zamotať. 

Čítalo sa to dobre, ale nie vždy si príbeh vedel udržať moju stopercentnú pozornosť. Tiež som čakala trochu lepšie premyslený plán a musím priznať, že aj veľkolepejší záver. Nebolo to zlé, ale ani nič výnimočné. Ak ale máte danú tému radi, určite je na nej originálne minimálne prostredie a doba, do ktorej je príbeh zasadený. 

                           Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Grada.

                                                              Knihu si môžete kúpiť tu. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára