Gambit zlodejov (Recenzia)

Autor: Kayvion Lewis

Originálny názov: Thieves Gambit
Vydavateľstvo: CooBoo 2024
Séria: Thieves Gambit
Diel: 1/2
Žáner: YA

Sedemnásťročná Rosalyn Questová sa narodila v legendárnej rodine zlodejov s jediným pravidlom: nikomu never. Chce uniknúť zo sveta lúpeží a podrazov, no keď jej zrazu unesú matku, vyslobodiť ju môže len ona.

V snahe zachrániť rodinu sa Ross zúčastní nebezpečnej súťaže o najlepšieho zlodeja sveta. Ak chce vyhrať, musí prekabátiť všetkých súperov vrátane svojej úhlavnej nepriateľky. Dokáže však pripraviť o víťazstvo očarujúceho chlapca, ktorý sa uchádza o jej srdce a možno skrýva to najnebezpečnejšie tajomstvo zo všetkých?

***

Takto nejako by mala podľa môjho názoru vyzerať dobrá YAdultovka. Byť vo veku, povezdme, 14+ a čítať toto, určite by som sa chcela v príbehu sama priamo ocitnúť. Mať zlodejský výcvik, takmer neobmedzené finančné prostriedky, známosti, možnosti a okolo seba partiu konkurentov, ktorým musím prejsť za každú cenu cez rozum. Ja si myslím, že to znie skvele a musím povedať, že to také naozaj aj bolo, a preto túto knihu cieľovke veľmi odporúčam. Nepopieram ale, že aj ja som si pri nej príjemne oddýchla a aj keď, vzhľadom na žáner, niektoré veci (logicky) neboli 100 %-ne dotiahnuté, iné boli zasa nerealisticky prispôsobené príbehu, stále to malo veľmi dobrú zápletku a nakoniec aj veľmi dobré rozuzlenie.

Určite sú veľkým plusom postavy a zrejme si obľúbite aj tie nie úplne kladné, pretože medzi nimi navzájom panuje výborná atmosféra súťaže a rivality. Tiež môžete čakať zvraty a prekvapenia a ja som bola po každej splnenenej zlodejskej úlohe zvedavá, čo si autorka pre súťažiacich ešte pripraví. Romantická linka úplne splnila moje očakávania, a aj keď dej zásadne ovplyvňovala, nebola nijakým spôsobom otravná alebo zbytočne prevažujúca.

Napriek tomu, že tu máme prostredie podvodov, klamstiev a poriadnej dávky egoizmu, stále tu prebieha aj vnútorný boj presadiť radšej to, čo je dobré a správne, ako to, čo prinesie zisk a víťazstvo. Je jasné, že nás čaká pokračovanie a ja dúfam, že vyjde. Mám pocit, že o tejto knihe sa veľmi nehovorí a to je naozaj škoda. Ak máte vo svojom okolí - násť ročných, určite sa po tejto poobzerajte.