Nikto nič nevidel (Recenzia)

Originálny názov: No One Saw The Thing
Vydavateľstvo: Ikar 2024
Počet strán: 416
Žáner: psychothriller
Moje hodnotenie obálky: 2*/5*

Dve deti nastúpia do vlaku. Vystúpi z neho iba jedno...

Stojíte na nástupišti metra plnom cestujúcich. Vaše dve malé dcérky naskočia do vlaku ako prvé. Chcete ísť za nimi, ale vtom sa dvere zatvoria a vlak odíde, pričom vy zostanete bezmocne stáť na nástupišti. Cestou na nasledujúcu zastávku sa presviedčate, že všetko dobre dopadne. Keď však dorazíte na nástupište, nečakajú vás dve deti, ale iba jedno. A nikto nič nevidel. Je možné, že sa vaša druhá dcéra stratila? Alebo ju uniesol neznámy človek, náhodný okoloidúci? Alebo sa páchateľ nachádza bližšie, než si myslíte? Nikto nehovorí pravdu a čím dlhšie pátranie potrvá, tým ťažšie bude dcéru nájsť.

***

Krátka a výstižná anotácia, ktorá určite naláka milovníkov psychothrillerov. A to, o čom sa v nej hovorí sa začne v príbehu odvíjať od prvej kapitoly. Až si možno pomyslíte: "O čom bude celá kniha, keď sme hneď vhupli priamo do akcie"? To boli aj moje myšlienky, najmä po tom, čo som zistila, že dej sa odohráva len počas jedného dňa. Potom však prídete na to, že ho striedajú kapitoly udalostí spred pár dní a neskôr tiež spred pätnástich rokov.

Musím povedať, že za nápad a zamotanú zápletku dávam knihe zaslúžených 5 🌟🌟🌟🌟🌟. Vždy, keď som si už myslela, že som nejaké tajomstvo uhádla a odhalila, autorka prišla s niečím iným a záhady a klamstvá v tejto knihe nemali konca. Keď sa konečne prvé začalo odhaľovať, od knihy som sa nevedela odtrhnúť. Kým sme sa k tomu ale dostali, museli sme sa prelistovať takmer až do polovice knihy a to konkrétne dosť povrchnými kamarátstvami, rozhovormi medzi nimi a tiež tými klasickými rodičovskými problémami: kto sa postará o deti, kedy ich uložia do postele, kto ich nakŕmi, zbalí, zabaví.....

Neviem, či sa vám podarí obľúbiť si niektorú z postáv, mne sa to nepodarilo. Hlavný hrdina Aaron a jeho bývalí spolubývajúci zo školy bola zmes rôznych a nesúrodých postáv, ktorí medzi sebou neustále súperili o to, kto v živote viac dosiahol a potreboval sa tým patrične pochváliť. Aaronova žena Sive bola taká nenápadná šedá myš, ktorej autorka celkom zbytočne prisúdila post novinárky, pretože v rozhodujúcom okamihu ho absolútne nedokázala využiť a z nepochopiteľných dôvodov do hry vstúpila ďalšia postava, ktorá rozbehla pátranie. Sive tam pobehovala z miesta na miesto, robila chaos a celý príbeh vyznieval trochu amatérsky a neorganizovane.

Nejaké výtky teda mám, ale celkovo musím povedať, že kniha sa čítala veľmi dobre a od polovice bola naozaj jedno veľké prekvapenie. Kto má rád nečakané zvraty, zamotaný dej s viacerými postavami, z ktorých každá má dôvod niečo skrývať alebo klamať, neváhajte a do knihy sa pustite. Mne trošku nesadol autorkin štýl, ale ako som písala, so zápletkou som bola nadmieru spokojná. Neviem, či sa vám podarí obľúbiť si niektorú z postáv, mne sa to nepodarilo. Hlavný hrdina Aaron a jeho bývalí spolubývajúci zo školy bola zmes rôznych a nesúrodých postáv, ktorí medzi sebou neustále súperili o to, kto v živote viac dosiahol a potreboval sa tým patrične pochváliť. Aaronova žena Sive bola taká nenápadná šedá myš, ktorej autorka celkom zbytočne prisúdila post novinárky, pretože v rozhodujúcom okamihu ho absolútne nedokázala využiť a z nepochopiteľných dôvodov do hry vstúpila ďalšia postava, ktorá rozbehla pátranie. Sive tam pobehovala z miesta na miesto, robila chaos a celý príbeh vyznieval trochu amatérsky a neorganizovane.

Nejaké výtky teda mám, ale celkovo musím povedať, že kniha sa čítala veľmi dobre a od polovice bola naozaj jedno veľké prekvapenie. Kto má rád nečakané zvraty, zamotaný dej s viacerými postavami, z ktorých každá má dôvod niečo skrývať alebo klamať, neváhajte a do knihy sa pustite. Mne trošku nesadol autorkin štýl, ale ako som písala, so zápletkou som bola nadmieru spokojná.