Červená, biela a kráľovsky modrá (Recenzia)

Originálny názov: Red, White & Royal Blue
Vydavateľstvo: Yoli 2024
Počet strán: 424
Žáner: NA, romance
Moje hodnotenie knihy: 5*/5*

Skutočná láska nie je vždy diplomatická

Alex Claremont-Diaz, syn prezidentky Spojených štátov amerických, tvorí so svojou nebojácnou sestrou a s geniálnou vnučkou viceprezidenta známe Trio z Bieleho domu. Medzinárodné spoločenské povinnosti však majú aj tienisté stránky. Najmä keď do bulváru preniknú fotky z kráľovskej svadby, na ktorých sa Alex háda so svojím dlhoročným nepriateľom princom Henrym a ktoré ohrozia americko-britské vzťahy.
Treba rýchlo konať, a tak vznikne plán – Alex a Henry majú predstierať priateľstvo. Akoby toho Alex nemal dosť, musí si poradiť s matkinými neprajníkmi aj s vlastnými politickými ambíciami. Rozhodne nepotrebuje mať za chrbtom škrobeného člena kráľovskej rodiny. Pod fasádou rozprávkového princa sa však ukrýva oveľa viac.

Prezidentka Claremontová sa púšťa do kampane za opätovné zvolenie a Alex podlieha Henryho čaru. Ich tajný vzťah by však mohol ohroziť celú kampaň a prevrátiť hore nohami dva štáty. Je možné, aby svet prijal takúto lásku, a stojí za to niečo pre ňu obetovať?

***

Síce sme na tento preklad museli čakať dlhšie ako naši susedia,  nakoniec tu aj my máme  slovenské vydanie prvotiny od Casey McQuiston - Červená, biela a kráľovská modrá v krásnom prevedení s oriezkou. Túto knihu som už čítala, ale vôbec mi nevadilo po nej opäť po rokoch siahnuť a aj na druhý raz si odo mňa vyslúžila plný počet hviezdičiek.

Príbeh sa odohráva viac-menej v realite ako ju poznáme, s tým rozdielom, že USA má prezidentku, navyše latinskoamerického pôvodu. Príbeh  je písaný z pohľadu Alexa, jej syna, ktorí sú spolu so svojou sestrou a vnučkou viceprezidenta obľúbeným objektom tlače a sú pod drobnohľadom celého sveta prakticky celý život. Rovnako to tak má aj Alexov úhlavný nepriateľ, britský princ Henry, ktorý sám síce nie je nástupcom na trón, ale bulvár sa oňho zaujíma v rovnakej miere, ako o celú kráľovskú rodinu. Po nešťastnom incidente, ktorý spôsobil celosvetové faux pas, sú svojimi PR tímami Alex aj Henry donútení predstierať priateľstvo, pretože Alexova matka sa uchádza po druhýkrát o mandát a kráľovská rodina si nemôže dovoliť žiadne škandály. Henry a Alex spolu začnú tráviť množstvo času a zistia, že priateľstvo a postupne aj city nemusia predstierať, skôr sa im musia začať brániť, pretože pre oboch je ich možný vzťah neprípustný.

Červená, biela a kráľovsky modrá je pre mňa jedna z mojich najobľúbenejších kníh a vždy sa k tomuto príbehu rada vrátim. Postavy sú všetky veľmi sympatické a od začiatku do konca im budete fandiť. Veľmi ma bavila nielen hlavná romantická linka, ale aj tá politická. Priblíženie, aké náročné a vyčerpávajúce je viesť prezidentskú kampaň v USA, kedy aj najmenší detail vám môže prehrať voľby. Príbehu naozaj nemám čo vytknúť, jediná vec, ktorá by mohla príbeh vylepšiť je Henryho uhoľ pohľadu, kedy by sme v rovnakej miere ako systém amerických volieb mali priblížené aj fungovanie britskej kráľovskej rodiny.

Ak uvažujete o prečítaní nejakej knihy od Casey, mala by to byť práve táto! Mimochodom kniha má už aj filmové spracovanie, ktoré je síce príjemné, ale ani zďaleka nie tak dobré ako kniha. Za pozretie film určite stojí, ale podľa mňa by bol lepší seriál, v ktorom by sa mohlo podrobnejšie rozpracovať celkové pozadie príbehu.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Ikar/Yoli.